Η νίκη που πέτυχαν Hamilton και Mercedes στην Ισπανία ήρθε με έναν εντυπωσιακό τρόπο, καθώς για να τα καταφέρουν έπρεπε να συνδυαστούν άριστα ομάδα και οδηγός. Η μία πλευρά καταστρώνοντας ανατρεπτική στρατηγική και η άλλη εκτελώντας τη με ακρίβεια και ταχύτητα μέσα στην πίστα.
Όμως, μήπως Hamilton και Mercedes οφείλουν ένα ποσοστό της επιτυχίας τους στον Perez;
Ο ρόλος του Μεξικανού στη Red Bull είναι να αποτελέσει ένα ξεκάθαρο αλλά ικανό Νούμερο 2, ώστε να βοηθάει τον Verstappen, να δημιουργεί μπελάδες στη Mercedes, να “κλέβει” βαθμούς αν τύχει κάτι στον team mate του και γενικότερα να στηρίξει το στόχο που είναι η κατάκτηση τουλάχιστον ενός από τα δύο πρωταθλήματα (ιδανικά οι “ταύροι” θα ήθελαν το double).
Formula 1-Γκραν Πρι Ισπανίας: Μισή νίκη του Hamilton, μισή της Mercedes
Μέχρι τώρα κάποιες φορές τα έχει καταφέρει, ενώ άλλες όχι. Όσον αφορά τους δύο τελευταίους αγώνες, στην Πορτογαλία έκανε αυτό ακριβώς για το οποίο τον πήρε η ομάδα. Ακολούθησε εναλλακτική στρατηγική και προσπάθησε να δημιουργήσει δυσκολίες στη Mercedes, τουλάχιστον μέχρι ένα σημείο.
Στην Ισπανία, όμως δεν είδαμε κάτι τέτοιο. Αντίθετα, ο Verstappen ήταν μόνος του απέναντι στις δύο Mercedes καθώς ο Perez εκκινούσε από την 8η θέση. Αυτή η εξέλιξη ίσως να έπαιξε τον πιο σημαντικό ρόλο για την έκβαση της μάχης.
Το δίλημμα της Red Bull
Μέχρι το δεύτερο pit stop του Hamilton, ο Verstappen φαινόταν ότι έχει ευκαιρία να πάρει τη νίκη. Βέβαια δεν μπορούσε να απομακρυνθεί από τον Βρετανό, όμως κρατούσε τα ηνία και με την πίστα να μην προσφέρεται για προσπεράσεις, μπορούσε να διατηρεί κάποιες ελπίδες.
Όταν, όμως, ο Hamilton μπήκε για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών η Red Bull είχε μια πολύ δύσκολη απόφαση να πάρει και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Αν θα ακολουθήσει και θα βάλει τον Verstappen στα pits τοποθετώντας του τη μαλακή γόμα (ήταν το μοναδικό φρέσκο σετ που είχε) ή θα τον άφηνε στην πίστα ελπίζοντας ότι τα 22-23 δευτερόλεπτα θα ήταν μια διαφορά που δε θα προλάβαινε να καλύψει ο Hamilton μέχρι το τέλος του αγώνα.
Τελικά διάλεξε το δεύτερο. Γιατί όμως;
Πριν το δεύτερο pit stop, ο Hamilton ήταν κολλημένος πίσω από τον Verstappen. Όταν ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα ήταν τρίτος, πίσω από τον Bottas. Αυτό σημαίνει ότι αν ο Ολλανδός έμπαινε στα pits, θα έβγαινε και εκείνος πίσω από τον Bottas. Με δεδομένο ότι ο τελευταίος δεν έκανε στην άκρη για να περάσει ο team mate του, είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι θα έδινε πολύ σκληρότερη μάχη με τον οδηγό της Red Bull. Άρα ο Ολλανδός θα είχε σίγουρα χάσει. Έτσι, αυτό που επέλεξε η ομάδα ήταν να ρισκάρει μια πιθανή νίκη μένοντας έξω, παρά να πάει σε μια σίγουρη ήττα. Άλλωστε αν τύχαινε κάποιο αυτοκίνητο ασφαλείας (ακόμα και εικονικό), η έκβαση του αγώνα θα μπορούσε να είναι τελείως διαφορετική.
Αν ήταν ο Perez όλα θα ήταν αλλιώς
Ωστόσο, μεγάλο μερίδιο ευθύνης που ο Verstappen και η Red Bull βρέθηκαν “στα σχοινιά” οφείλεται στην απουσία του Perez. Αν ο Μεξικανός βρισκόταν μπροστά ή πίσω από τον Bottas, αλλά πάντως μέσα στο παράθυρο του pit stop του Hamilton, η Mercedes δε θα μπορούσε να τολμήσει αυτό που έκανε, καθώς μετά ο Βρετανός δε θα είχε ανοιχτό δρόμο. Θα έπρεπε να δώσει μάχη με τον team mate του Verstappen.
Ο αγώνας στην Ισπανία δείχνει πόσο σημαντικό ρόλο θα παίξουν φέτος οι δεύτεροι οδηγοί των Mercedes και Red Bull στην έκβαση του πρωταθλήματος. Επίσης, δείχνει γιατί ο Bottas κρατάει τη θέση του από το 2017 στη γερμανική ομάδα. Είναι το απόλυτο Νούμερο 2. Πολύ καλός ώστε να βρίσκεται σχεδόν πάντα σε κορυφαίες θέσεις, όμως όχι αρκετά καλός ώστε να δημιουργεί προβλήματα στον Hamilton.
Δε φεύγει μέσα στη χρονιά ο Bottas
Κάπως έτσι καταλαβαίνουμε ότι είναι σχεδόν αδύνατο να υπάρξει αντικατάστασή του μέσα στη χρονιά με τον Russell. Αρχικά, Bottas και Russell έχουν συμβόλαια με Mercedes και Williams, αντίστοιχα. Δεν είναι όπως στην περίπτωση των Red Bull και AlphaTauri που όλοι οι οδηγοί έχουν συμβόλαιο με τη Red Bull και εκείνη μπορεί ελεύθερα βάσει του συμβολαίου να τους μετακινεί ανά πάσα στιγμή από τη μία ομάδα στην άλλη.
Επιπλέον, το να χαλάσει η ισορροπία στην ομάδα τη στιγμή που έχει τόσο έντονη μάχη για το πρωτάθλημα, θα ήταν πραγματικά “χαζό” από μέρους της Mercedes και του Toto Wolff. Όμως ο Αυστριακός έχει αποδείξει ότι μόνο χαζός δεν είναι. Το αντίθετο θα λέγαμε.