Έχει άραγε αντίπαλο το Tesla Model 3. Οι Κινέζοι λένε πως έχει και μάλιστα πολύ ισχυρό στη σιλουέτα του ΝΙΟ ΕΤ5.
Το κινέζικο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την οροφή να καλύπτεται από κρύσταλλο το οποίο αποτελεί συνέχεια της πολύ κυρτής πόρτας των αποσκευών, έχει μήκος 4,79 μ. πλάτος 1,96 μ. ύψος 1,49 μ. μεταξόνιο 2,89 μ. βάρος 2.165 κιλά και 2.185 με την μπαταρία 100 kWh, κομψές γραμμές, αυτονομία έως 580 χλμ. και πολλή τεχνολογία.
Με ισχύ 490 ίππων και 700 Nm για την επιτάχυνση 0 -100 ο χρόνος είναι 4 δευτ. και με έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,24.
Το NIO ET5, δεν είναι ένα τυχαίο κινέζικο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Είναι από τα μοντέλα που σηματοδοτούν την άφιξη της NIO στην Ευρώπη.
Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στην Ευρώπη με δύο μπαταρίες, 75 kWh ή 100 kWh, με το πιο γενναιόδωρο από τα δύο θα ταξιδεύει -σύμφωνα με τα εγκεκριμένα πρότυπα WLTP- έως και 580 χλμ. με γεμάτο το «ρεζερβουάρ» με ρεύμα.
Αναλυτικά το ΝΙΟ ET5 με μπαταρία 75 kWh, η αυτονομία σύμφωνα με το WLTP υπολογίζεται σε 405-445 χλμ. με κατανάλωση ρεύματος 19,3-21,2 kWh /100 χλμ.
Το ΝΙΟ ET5 με μπαταρία 100 kWh η αυτονομία σε WLTP υπολογίζεται μεταξύ 525-580 χλμ, με κατανάλωση 19,0-21,0 kWh /100 χλμ.
Δύο κινητήρες και τετρακίνηση, για την πιο ισχυρή έκδοση για το NIO ET5, δηλαδή με 2 ηλεκτροκινητήρες, ένας για τον μπροστινό άξονα και ένας για τον πίσω
Ο μπροστινός έχει ισχύ 204 ίππων, και ο πίσω 286. Συνολική ισχύ 490 ίππων και μέγιστη ροπή 700 Nm με χρόνο 4 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 και τελική ταχύτητα 200 χκμ./ώρα.
Το ταμπλό φέρει επίπεδη διάταξη. Ξεχωρίζει το ψηφιακό καντράν 12.2 ιντσών, και η μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής 12.8 ιντσών που προορίζεται για την ψυχαγωγία, κάτω από την οποία υπάρχει μια σειρά χειριστηρίων αφής όπου από εκεί ρυθμίζεται ο κλιματισμός. Η μόνη ιδιότροπη πινελιά, το κυκλικό όργανο στο πάνω μέρος του ταμπλό και στο κέντρο, που μοιάζει με αναλογικό ρολόι αλλά είναι επίσης εξοπλισμένο με ψηφιακή οθόνη.
Από την άποψη του εξοπλισμού, το αυτοκίνητο διαθέτει ασύρματη φόρτιση, 3 υποδοχές USB (δύο τύπου C μία τύπου Α), κλιματισμός δύο ζωνών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπροστινά καθίσματα και εξοπλισμένο με λειτουργία μασάζ, εξαερισμό και θέρμανση αλλά και H-Fi με 23 ηχεία και ενισχυτή 1.000 Watt που μετατρέπει το εσωτερικό σε αίθουσα μουσικής.
Σημείο αναφοράς είναι όμως η καινοτομία που κάνει τη διαφορά.
Όπως όλα τα αυτοκίνητα NIO, έτσι και το ET5 είναι εξοπλισμένο με σύστημα εναλλαγής μπαταριών. Το αυτοκίνητο μπορεί να μεταβεί σε έναν ειδικό σταθμό και να αντικαταστήσει την μπαταρία του με άλλη φορτισμένη, διαδικασία λίγων λεπτών. Το δίκτυο σταθμών ανταλλαγής μπαταριών της NIO στην Κίνα έχει ξεπεράσει τους 1.000.
Στην Ευρώπη, ωστόσο, υπάρχουν σήμερα 4 στη Νορβηγία και 1 στη Γερμανία.
Όσον αφορά την επαναφόρτιση, με σύνδεση σε δημόσιο φορτιστή, το NIO ET5 είναι συμβατό με ισχύ έως 130 kW. Αυτό σημαίνει ότι για να πάει από το 10% στο 80% χρειάζονται 30 λεπτά εάν είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 75 kW και 40 λεπτά για το ΕΤ5 με μπαταρία 100 kW.
Το NIO ET5, στην έκδοση μπαταρίας 75 kW, εφοδιάζεται με ζάντες 19 ιντσών και ελαστικά 245/45, ενώ το ισχυρότερο με μπαταρίας 100 kW οι ζάντες είναι 20 ιντσών με ελαστικά 245/40.
Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, το NIO ET5 υιοθετεί ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, εμπρός και πίσω.
Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με δισκόφρενα εμπρός/πίσω, με τα μπροστινά να φέρουν δαγκάνες με 4 έμβολα.
Επτά είναι τα χρώματα του αμαξώματος, τα οποία συνδυάζονται με 4 χρώματα για την εσωτερική επένδυση.
Η επέλαση των Κινέζων στην Ευρώπη συνεχίζεται και όπως έχει τονίσει ο Μάτε Ρίμακ, ο Κροάτης που κατασκευάζει τα Rimac, τα ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα των 2 εκ. ευρώ, «μην περιμένετε τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι φτηνά γιατί φέρουν υψηλού επιπέδου τεχνολογία»…