Η κινεζική ηλεκτρική premium μάρκα Nio ετοιμάζεται να λανσάρει το ET5 Touring wagon μαζί με το EL6 SUV στην Ευρώπη.
Επεκτείνει τη γκάμα μοντέλων της σε πέντε κύριες αγορές.
Και τα δύο νέα μοντέλα βασίζονται στην πλατφόρμα NT 2.0 της Nio και θα δώσουν στην εταιρεία ευρύτερη κάλυψη στη βασική κατηγορία premium μεσαίου μεγέθους.
Τα EL6 και ET5 Touring θα κυκλοφορήσουν στη Νορβηγία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Σουηδία και τη Δανία το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, δήλωσαν τα στελέχη της.
Το ET5 Touring θα αποτελέσει επίσης μέρος της κυκλοφορίας της Nio στη Βρετανία, που έχει προγραμματιστεί για το 2024.
Το ET5 Touring είναι μια βάγκον έκδοση του σεντάν ET5, αυτή τη στιγμή το best-seller της Nio στην Ευρώπη με όγκο 198 μονάδων μέχρι τον Μάιο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της ερευνήτριας της αγοράς Dataforce. Η Nio πούλησε 511 αυτοκίνητα συνολικά τους πρώτους πέντε μήνες.
Nio: Ισχύς κοντά στους 500 ίππους
Η Nio δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τιμή για το ET5 Touring, αλλά αναμένεται να είναι κοντά στα 47.500 ευρώ που χρεώνει η αυτοκινητοβιομηχανία για το σεντάν ET5 στη Γερμανία και θεωρείται ανταγωνιστική για το είδος.
Η ενοικίαση μπαταριών χρεώνεται εξτρά, ξεκινώντας από 169 ευρώ το μήνα για το πακέτο 75 κιλοβάτ ανά ώρα ή 289 ευρώ για το μεγαλύτερο πακέτο 100 kWh. Η επιλογή ενοικίασης περιλαμβάνει πρόσβαση στο αναπτυσσόμενο δίκτυο σταθμών ανταλλαγής μπαταριών της Nio. Το κόστος ενοικίασης είναι το ίδιο σε όλο το χαρτοφυλάκιο της Nio.
Το ET5 Touring με το πακέτο των 75 kWh προσφέρει εμβέλεια 435 χλμ, σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP, που αυξάνεται στα 560 χλμ για το πακέτο των 100 kWh. Δεν έχει αναφερθεί μέτρηση WLTP για το EL6.
Τόσο το EL6 όσο και το ET5 Touring χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς, με δύο κινητήρες, δίνοντάς τους μέγιστη ισχύ 483 ίππων. Ο χρόνος επιτάχυνσης 0 έως 100 χλμ/ώρα στο Touring είναι 4,0 δευτερόλεπτα. Αυτό αυξάνεται στα 4,5 δευτερόλεπτα στο EL6. Το ET5 Touring έχει μήκος 4.790 χλστ και προσφέρει πορτμπαγκάζ 450 λίτρων, με επιπλέον 42 λίτρα κάτω από το δάπεδο. Το EL6 SUV είναι ελαφρώς μακρύτερο στα 4854 χλστ, με μέγεθος πορτμπαγκάζ 688 λίτρα.
Και τα δύο αυτοκίνητα Nio είναι παρόμοια εξοπλισμένα. Η καθορισμένη από το λογισμικό πλατφόρμα NT2.0 διαθέτει τέσσερα ξεχωριστά τσιπ Nvidia Orin X που τροφοδοτούν τόσο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας όσο και το σύστημα υποστήριξης οδηγού.
Η Nio ισχυρίζεται ότι διαθέτει 23 ξεχωριστές λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού για κάθε αυτοκίνητο, που υποστηρίζονται από έναν τυπικό αισθητήρα lidar που είναι τοποθετημένος στην οροφή.
Το ET5 Touring διαθέτει πανοραμική ηλιοροφή μήκους 1,32 μέτρων από αυτό που μπορεί να μειωθεί αυτόματα. Η Nio εν τω μεταξύ λέει ότι η ηλιοροφή στο EL6 έχει το «μεγαλύτερο άνοιγμα στην κατηγορία του».
Άλλα premium στοιχεία περιλαμβάνουν το προαιρετικό Lounge Seat επιβατών στο EL6 που διαθέτει ρύθμιση 22 κατευθύνσεων. Στο βασικό εξοπλισμό του SUV περιλαμβάνεται ένα heads-up display και προσαρμοζόμενοι προβολείς.
Το ET5 Touring θα επιτρέψει στον Nio να αξιοποιήσει την αγάπη της Γερμανίας για τα s/w.
Η χώρα είναι μακράν η μεγαλύτερη αγορά s/w της Ευρώπης, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, αντιπροσωπεύοντας το 40% των συνολικών πωλήσεων βαγονιών σε όλη την Ευρώπη τους πρώτους τρεις μήνες του έτους.
Τα premium μεσαία μοντέλα από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πωλούνται κατά βάση ως s/w σε όλη την Ευρώπη, με το Audi A4 Avant στο 80% του συνόλου του μοντέλου και το BMW 3-Series Touring στο 71% τους πρώτους τρεις μήνες.
Τα EL6 και ET5 Touring θα πωλούνται παράλληλα με το μεγάλο σεντάν ET7 EL7 μεγάλο SUV και ET5 μεσαίο σεντάν.