Όντας μία από τις πρώτες εταιρείες που προχώρησαν σε πώληση αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, η Nissan δημιούργησε και μας προτείνει έναν κώδικα συμπεριφοράς για όλους όσοι οδηγούν κάποιο αυτοκίνητο που κινείται αποκλειστικά με μπαταρίες.
Μέσα από αυτόν οι Ιάπωνες προτείνουν στους οδηγούς ηλεκτρικών να νοιάζονται για τους υπόλοιπους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων και να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με την ύπαρξη σταθμών φόρτισης, εκμεταλλευόμενοι και τα διάφορα μέσα που παρέχει το internet (social media, εφαρμογές για smartphones, κ.λπ.).
Στη συνέχεια η εταιρεία αναφέρει ότι θα πρέπει να αντιλαμβανόμαστε τον ενθουσιασμό των οπαδών της ηλεκτροκίνησης και να μην αποσυνδέουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν τα βλέπουμε να φορτίζουν σε κάποιο δημόσιο σταθμό. Επιπλέον, μας παροτρύνει αν έχουμε υποδοχή φόρτισης στο σπίτι μας, να τη μοιραστούμε με κάποιον γείτονα, καθώς η φόρτιση στο σπίτι είναι η σημαντικότερη προτεραιότητα σε ποσοστό 88%.
Ακόμα, η Nissan μας ενημερώνει ότι καλό είναι να μην παρκάρουμε στους σταθμούς φόρτισης αν το αυτοκίνητό μας δεν είναι ηλεκτρικό, αλλά και αν είναι να το απομακρύνουμε όταν η μπαταρία του γεμίσει, ώστε να μπορέσει να χρησιμοποιήσει τον φορτιστή και κάποιος άλλος.
Η Nissan προσφέρει συμβουλές και για την ευζωία της μπαταρίας, λέγοντας ότι δεν πρέπει να μένει σε χαμηλή στάθμη για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς αυτό την επιβαρύνει και μειώνει τη χωρητικότητά της και κατά συνέπεια την αυτονομία που μας εξασφαλίζει. Συμπληρωματικά, αναφέρεται ότι αν υπάρχει η δυνατότητα στάθμευσης σε κλειστό parking, σίγουρα είναι προτιμότερο.
Ο κώδικας έχει οδηγίες και για την προετοιμασία πριν από ένα μεγάλο ταξίδι, λέγοντας ότι αφ’ ενός πρέπει να φροντίσουμε όταν ξεκινήσουμε η μπαταρία να είναι πλήρως φορτισμένη και αφ’ ετέρου να έχουμε σχεδιάσει τη διαδρομή με τέτοιο τρόπο ώστε να εκμεταλλευτούμε τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης.
Επιστρέφοντας στην κοινή χρήση των δημόσιων σημείων φόρτισης, η ιαπωνική μάρκα προτείνει να αφήνουμε στο παρμπρίζ ένα σημείωμα που να ενημερώνει για πόσο χρόνο θα χρειαστούμε τη θέση φόρτισης, ώστε να κάνουν τον προγραμματισμό τους και οι άλλοι οδηγοί.
Σε ό,τι αφορά το αυτοκίνητο αυτό καθ’ αυτό η εταιρεία συμβουλεύει να ελέγχουμε συχνά την πίεση των ελαστικών και τις οδηγικές ρυθμίσεις (όπως η χρήση του προφίλ λειτουργίας Eco-Mode), ώστε να μειώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την κατανάλωση ρεύματος.
Λίγο πριν το τέλος η Nissan μας ενημερώνει ότι τα αυτοκίνητα κατά μέσο όρο μένουν αδρανή περίπου 20 ώρες κάθε μέρα, οπότε μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτό το διάστημα ώστε να γεμίσουμε τις μπαταρίες τους, συνδέοντάς τα ακόμα και σε μια απλή οικιακή πρίζα.
Τέλος, οι Ιάπωνες δεν ξεχνούν τα δημόσια σημεία φόρτισης, προτρέποντάς μας να τα φροντίζουμε, ώστε να είναι πάντα διαθέσιμα για όποιον τα χρειαστεί.