Σε Αφρική, Αυστραλία, Ευρώπη, Ιαπωνία, Βόρεια Αμερική, η Nissan δοκιμάζει την ενεργοποίηση της φόρτισης V2X με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Το V2X είναι ένας όρος που περιλαμβάνει τη φόρτιση από το όχημα στο σπίτι (V2H), από το όχημα στο κτίριο (V2B) και από το όχημα στο δίκτυο (V2G). Επιτρέπει σε μια μπαταρία EV να εκφορτίζει την ισχύ σε άλλη πηγή, όπως ένα σπίτι, μια επιχείρηση ή ακόμα και στο ηλεκτρικό δίκτυο και στη συνέχεια να ανακτά αυτήν την ισχύ αργότερα, επαναφορτίζοντας από το δίκτυο.
Το V2X βοηθά ήδη την κοινωνία ωφελώντας τους ανθρώπους και τις υποδομές. Για τους ιδιώτες, υποστηρίζει μια αξιόπιστη, φθηνότερη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Με τη φόρτιση V2H, για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να μειώσουν τους λογαριασμούς κοινής ωφελείας εκφορτίζοντας ρεύμα σε ώρες αιχμής, όταν το οικιακό τιμολόγιο είναι υψηλό και ανακτώντας στη συνέχεια αυτή την ισχύ, όταν η ζήτηση και οι τιμές είναι χαμηλότερες. Στην πράξη, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι τα Evs εκφορτίζουν ενέργεια όταν οι οικογένειες φτάνουν στο σπίτι από τη δουλειά ή το σχολείο, ανάβουν τα φώτα και λειτουργούν ενεργοβόρες συσκευές, όπως τα κλιματιστικά και στη συνέχεια επαναφορτίζονται, κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας στο σπίτι.
Κινητές πηγές ενέργειας
Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν επίσης να μειώσουν τις διακοπές ρεύματος, παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια κατά τη διάρκεια διακοπών λόγω φυσικών καταστροφών και δυσμενών καιρικών συνθηκών. Μπορούν ακόμη και να λειτουργήσουν ως κινητές πηγές ενέργειας, εκφορτώνοντας ισχύ για να βοηθήσουν σε μια έκτακτη ανάγκη τα σωστικά συνεργεία, προκειμένου να λειτουργούν κατά τη διάρκεια φυσικών καταστροφών.
Το V2X θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει διανομή και τροφοδοσία ρεύματος. Με την εκφόρτιση ισχύος κατά τη διάρκεια της ζήτησης αιχμής και την ανάκτησή της κατά τη διάρκεια χαμηλής ζήτησης, θα μπορούσε να υποστηρίξει τη μακροζωία του δικτύου ενέργειας, ισοπεδώνοντας τις καμπύλες ζήτησης (που ονομάζονται “κορυφές ζήτησης”) για μια πιο συνεπή λήψη ισχύος με την πάροδο του χρόνου. Αυτό μπορεί να ωφελήσει ακόμη και τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι, για παράδειγμα, θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν το κόστος στάθμευσης με την εκφόρτωση ρεύματος στο ηλεκτρικό δίκτυο, όταν υπάρχει ζήτηση.