H Nissan προετοιμάζεται για διοικητικές αλλαγές με πρώτη την αποχώρηση του COO (chief operations officer) Ασουάνι Γκούπτα.
Του εκτελεστικού προέδρου που πρωτοστάτησε στο σχέδιο αναζωογόνησης της εταιρείας, αλλά μερικές φορές βρισκόταν σε αντίθεση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, το διοικητικό συμβούλιο και τον συνεργάτη Renault.
Ο Γκούπτα, ο οποίος κάποτε θεωρήθηκε μελλοντικός διευθύνων σύμβουλος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας (Νο.3 ως τώρα), θα αφήσει τη Nissan στις 27 Ιουνίου «για να επιδιώξει άλλες ευκαιρίες», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η Nissan πραγματοποιεί την ετήσια συνέλευση των μετόχων της εκείνη την ημέρα στη Γιοκοχάμα και θα ανακοινώσει μια νέα «φουρνιά» εκτελεστικών στελεχών, συμπεριλαμβανομένης της αντικατάστασης του Γκούπτα.
Ο τελευταίος ανέλαβε το κρίσιμο πόστο, το Δεκέμβριο του 2019, εν μέσω μιας άνευ προηγουμένου αναταραχής στην εταιρεία μετά τη σύλληψη και την απόλυση του μακροχρόνιου διευθύνοντος συμβούλου και προέδρου, Κάρλος Γκον, τον προηγούμενο χρόνο.
Εκπόνησε ένα εύστοχο σχέδιο ανάκαμψης, καθώς οι πωλήσεις, τα κέρδη και η τιμή της μετοχής της Nissan είχαν μετά την αποπομπή του Γκον και εν μέσω ταλαιπωρημένων σχέσεων με τη Renault.
Nissan: Μετά τον Γκον ο δρόμος ήταν γεμάτος εμπόδια
Ωστόσο, ενώ ο Γκούπτα κατάφερε να σταθεροποιήσει την κερδοφορία, ο παγκόσμιος όγκος παραμένει πολύ κάτω από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν στην εποχή του Γκον.
Ενώ οι παραδόσεις επλήγησαν εν μέρει από το διπλό χτύπημα της πανδημίας COVID-19 και την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, η αργές ταξινομήσεις νέων μοντέλων, όπως το αμιγώς ηλεκτρικό crossover Ariya ή το σπορ Z, φρέναραν τη συνολική δυναμική.
Η μετοχή της Nissan εξακολουθεί να πιέζεται σχεδόν 50% κάτω από την τιμή που είχε φτάσει πριν από τη σύλληψη του Γκον. Αντίθετα, η Toyota Motor Corp. έχει αυξηθεί κατά 70% στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Η αποχώρηση του Γκούπτα ακολουθεί εκείνη του παγκόσμιου επικεφαλής της premium μάρκας Infiniti τον Μάρτιο. Ο Πεϊμάν Καργκάρ επέστρεψε στη Renault στη Γαλλία και αντικαταστάθηκε αυτόν τον μήνα από τον Ζοζέ Ρομάν.
Οι Financial Times, πάντως, ανέφεραν ότι η αποχώρηση του Γκούπτα έρχεται μετά από «πολλαπλές εσωτερικές καταγγελίες» σε βάρος του από τον διευθυντή της επιτροπής ελέγχου της Nissan.
Η εφημερίδα ανέφερε επίσης ότι ο Γκούπτα είχε τεθεί υπό παρακολούθηση για μήνες σε μια προσπάθεια να συλλεγούν πληροφορίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εναντίον του.
Δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα επιβεβαίωσαν ότι διατυπώθηκαν διάφορες καταγγελίες και ανησυχίες, αλλά δεν έδωσαν λεπτομέρειες…
Σε ανακοίνωσή της, η Nissan ανέφερε: «Υπάρχουν ανεξάρτητοι τρίτοι για να επαληθεύσουν τα γεγονότα και να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες. Ως εκ τούτου, δεν μπορούμε να κάνουμε περαιτέρω σχόλια για αυτό το θέμα».