Η ηλεκτροκίνηση έχει φέρει τα πάνω-κάτω και οι πρόκληση για νέες συνεργασίες όπως «ακούγεται» μεταξύ Nissan και Honda δημιουργούν ένα καινούργιο περιβάλλον ανάπτυξης.
Ετσι λοιπόν η Nissan και η Honda ξεκίνησαν συνομιλίες συγχώνευσης, καθώς οι δύο εταιρείες αγωνίζονται να ανταγωνιστούν στην παγκόσμια αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων βλέποντας τη συνεχώς αυξανόμενη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και τον αμερικανικό κατασκευαστή Tesla να κερδίζουν συνεχώς μερίδιο.
Nissan: Όλα δείχνουν οτι η συνεργασία με τη Honda δε θα αργήσει να ολοκληρωθεί
Οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επιβεβαίωσαν αυτές τις αναφορές, με τις δύο να επαναλαμβάνουν προηγούμενες δηλώσεις ότι διερευνούν «διάφορες πιθανότητες για μελλοντική συνεργασία για να αξιοποιήσουν η μία τα δυνατά σημεία της άλλης».
Όμως όπως λέει ο σοφός λαός μας, όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά…
Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες έχουν συνεργαστεί σε διάφορα έργα όλα αυτά τα χρόνια, κυρίως για να μοιραστούν το κόστος ανάπτυξης και να αυξήσουν τις οικονομίες κλίμακας σε διάφορα τμήματα ανάπτυξης οχημάτων χαμηλού όγκου, συμπεριλαμβανομένων μικρών οχημάτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, και σε βασικές τεχνολογίες όπως η υβριδική και η αυτόνομη οδήγηση.
Το 2024 οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκίνησαν μια στρατηγική συμμαχία στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά παραμένουν πολύ πίσω από τους παγκόσμιους αντιπάλους τους όσον αφορά την κυκλοφορία νέων μοντέλων στην παγκόσμια αγορά, όπου οι κινέζοι κυρίως παρουσιάζουν σε καθημερινή βάση, όχι απλώς νέα μοντέλα, αλλά και εταιρίες που φυτρώνουν σαν μανιτάρια.
Με τη Renault να συνεχίζει να εκποιεί το μερίδιό της στη Nissan, αναφορές υποδηλώνουν ότι η Nissan αναζητά έναν νέο επενδυτή «άγκυρα» για να τη βοηθήσει να πλοηγηθεί σε ένα δύσκολο 2025, με τη Honda να θεωρείται ως ο πιο πιθανός υποψήφιος.
Νέες αναφορές στην Ιαπωνία υποδεικνύουν ότι οι δύο εταιρείες θα υπογράψουν σύντομα ένα μνημόνιο για τη δημιουργία μιας κοινής εταιρείας συμμετοχών, η οποία θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της συνεργασίας και του επιμερισμού του κόστους μεταξύ των δύο εταιρειών. Η Mitsubishi, η οποία ανήκει στον Όμιλο Alliance (όπως Renault, Nissan) αναμένεται επίσης να προσκληθεί να συμμετάσχει στη συγχώνευση, η οποία θα δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο με παγκόσμια παραγωγή κοντά στα 8 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, και μην εστιάζεται στο τι κάνει η Mitsubishi στην Ευρώπη, που είναι σχεδόν απούσα (μην ξεχνάμε ότι έχει ειπωθεί από τη Mitsubishi να εγκαταλείψει την αγορά της Ευρώπης) αλλά σε αγορές όπως Ασία, Κίνα, Ωκεανία, Ινδία.
Τους πρώτους δέκα μήνες του 2024 η Nissan ανέφερε μείωση 7% στην παγκόσμια παραγωγή οχημάτων που μεταφράζεται σε 2.651.780 μονάδες, ενώ η παραγωγή της Honda μειώθηκε κατά 9% στις 3.131.094 μονάδες σε αυτή την περίοδο και η παραγωγή της Mitsubishi μειώθηκε κατά 7% στις 792.816 μονάδες.
Πάντως στόχος των δύο ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών στα άμεσα σχέδια τους-ίσως μετά το μνημόνιο συνεργασίας- είναι να αυξήσουν σημαντικά τις αντίστοιχες επενδύσεις τους στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να κλείσουν το χάσμα με παγκόσμιους ηγέτες όπως η BYD (που να πιάσουν σε νούμερα πωλήσεων τον κινέζο κολοσσό) και την Tesla, που λόγω του ανατρεπτικού Elon Musk παίζει αλλιώς, που ουδείς μπορεί να ακολουθήσει.