Το ανατρεπτικό design ήταν πάντα συνώνυμο με το Nissan Juke, για το λόγο αυτό η εξωτερική του εικόνα διατηρήθηκε σχεδόν αναλλοίωτη στην πρόσφατη ανανέωση της δεύτερης γενιάς του.
Σημεία αναφοράς στο ιαπωνικό SUV εξακολουθούν να αποτελούν τα ελαφρώς αλλαγμένα στενόμακρα Led εμπρός φώτα με τα στρογγυλά σώματα από κάτω, η χαρακτηριστική σχήματος “V” μάσκα της Nissan, o συνδυασμός έντονων ακμών και καμπύλων, τα στενά πίσω παράθυρα, οι «κρυφές» χειρολαβές των πίσω θυρών, ενώ νέας σχεδίασης είναι οι 19αρες δίχρωμες ζάντες.
Ο αστικός χαρακτήρας του Juke δε «διαταράσσεται», καθώς οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος διατηρούνται στα 4.210 χλστ., 1.800 χλστ. και 1.595 χλστ. αντίστοιχα.
Πιο επεμβατική ήταν η Nissan στο εσωτερικό του ανανεωμένου Juke, προχωρώντας κυρίως σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις, όπου ξεχωρίζει η νέα στάνταρ μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού.
Υποστηρίζει ασύρματη συνδεσιμότητα για smartphones μέσω Android Auto και Apple CarPlay, καθώς και βελτιωμένο σύστημα αναγνώρισης φωνής. Η νέα κεντρική οθόνη αφής μπορεί να συνδυαστεί, όπως στην προκειμένη περίπτωση, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος έχει επίσης οθόνη TFT 12,3 ιντσών.
Στα ενδότερα έχουν χρησιμοποιηθεί νέα ποιοτικότερα υλικά με καλύτερο φινίρισμα, ενώ αγγίξαμε μαλακό πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό και επένδυση σουέτ στην πρόσοψη.
Παράλληλα υπάρχουν νέες επενδύσεις καθισμάτων, κρυφός φωτισμός στο περίγραμμα του λεβιέ ταχυτήτων και στα πάνελ των θυρών, το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι πλέον μεγαλύτερο, ενώ προσφέρεται βάση για ασύρματη φόρτιση του smartphone, θύρες USB-A και USB-C. Μας άρεσαν πολύ τα σπορ εμπρός καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος και ενιαία προσκέφαλα, στα οποία ενσωματώνονται ηχεία Bose.
Οι χώροι για τα πόδια δυο ενήλικων πίσω επιβατών κρίνονται επαρκείς (μεταξόνιο 2.636 χλστ.), όπως και η απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή. Το πορτμπαγκάζ, αν και έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ικανοποιεί με χωρητικότητα 422 λίτρα και διπλό δάπεδο, κάτω από το οποίο μάλιστα βρήκαμε ρεζέρβα (από τα συν στο ιαπωνικό αυτοκίνητο).
Nissan: Το Juke των φωτογραφιών είναι χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση
Το μπλε Juke των φωτογραφιών τροφοδοτείται από το γνώριμο turbo άμεσου ψεκασμού 1.0 DIG-T βενζινοκινητήρα, απόδοσης 114 ίππων (5.000 σ.α.λ.) και 200 Nm ροπής (3.000 σ.α.λ.), o οποίος δε φέρει καμία μορφή εξηλεκτρισμού. Άλλωστε στη γκάμα του ανανεωμένου Juke παραμένει και η υβριδική έκδοση.
Αν και τρικύλινδρος ο «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας δεν εμφανίζει κραδασμούς και θορύβους, έχοντας πολιτισμένη λειτουργία. Στις αρκετά χαμηλές στροφές, κυρίως έχοντας επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco, είναι κάπως ράθυμος, ανεβάζοντας αργά και γραμμικά ρυθμό, μέχρι να ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ. όπου αρχίζει να δείχνει πιο ζωηρός.
Έτσι επιλέγαμε συχνότερα το πρόγραμμα Sport ή Normal, με τη μέση κατανάλωση καυσίμου να διαμορφώνεται κοντά στα 8,0 λίτρα/100 χλμ. (μέτρηση WLTP 6,1 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 139 γρ./χλμ.). Στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο προσφέρει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.
Σαφέστατα το Juke δεν έχει στόχο να είναι γρήγορο, με τις επιδόσεις του να αναφέρουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Ωστόσο σίγουρα δεν είναι αδιάφορο οδηγικά, χάρη στο στιβαρό του πλαίσιο (δομημένο στην πλατφόρμα CMF-B) και τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που αποτρέπει έντονες κλίσεις στις στροφές, ενώ στις ευθείες είναι σταθερό και με καλή ποιότητα κύλισης. Η απόσβεση πάντως της ανάρτησης στις πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων κρίνεται αποτελεσματική τις περισσότερες φορές. Το σύστημα διεύθυνσης δεν προσφέρεται για ασκήσεις ακριβείας, αλλά η πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού είναι καλή.
Το ανανεωμένο Juke εξακολουθεί να στοχεύει στο κοινό που δίνει έμφαση στο στυλ, χωρίς όμως να κάνει εκπτώσεις στον εξοπλισμό, ο οποίος από τη βασική έκδοση Αcenta είναι πληρέστατος με προηγμένα συστήματα ασφαλείας. Ενδεικτικά αναφέρουμε την αναγνώριση οδικής σήμανσης που συνδέεται με το cruise control, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και την υποστήριξη προσοχής οδηγού. Η αρχική τιμή του βενζινοκίνητου Juke διαμορφώνεται στα 22.490 ευρώ, ενώ η έκδοση Ν-Design που είχαμε στη διάθεσή μας ξεκινάει από 28.390 ευρώ.
Περισσότερες φωτογραφίες: