Από το “jukebox” της Nissan ακούγεται πλέον η δεύτερη γενιά του Juke. Πάμε λοιπόν να δούμε πόσο έχει αλλάξει η «μελωδία» του ιαπωνικού crossover.
Η αντισυμβατική σχεδίαση ήταν βασικό χαρακτηριστικό του Juke, ενώ δίχαζε το κοινό, ωστόσο πλέον η εξωτερική του εικόνα έχει γίνει πιο «εύπεπτη» και είναι σαφώς κομψότερη.
Παρατηρήστε τους εμπρός προβολείς που εξακολουθούν να είναι δυο επιπέδων, με τους επάνω να είναι στενόμακροι, ενώ οι κάτω παραμένουν στρογγυλοί με το εσωτερικό τους μοτίβο να έχει σχήμα κάθετου “Y”.
Διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία έχουν τα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία δεν σχηματίζουν πλέον ακμή προς το επάνω τμήμα τους, έχουν πιο παραλληλόγραμμο σχήμα, ενώ είναι εμφανές ότι εμπνεύστηκαν από το Qashqai.
Τα πίσω παράθυρα είναι στενά, ενώ οι χειρολαβές των πίσω θυρών παρέμειναν «κρυφές». Παρατηρήστε επίσης το μυώδες εμπρός καπό, την ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής, η οποία δημιουργεί μια coupe αισθητική.
Οι αναλογίες του νέου Juke σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.210 χλστ., 1.800 χλστ., 1.595 χλστ. αντίστοιχα. Σε σύγκριση με το παρελθόν το εσωτερικό του νέου Juke είναι σχεδόν αγνώριστο, καθώς έχει συντελεστεί πρόοδος σε επίπεδο ποιότητας, χώρων και σχεδίασης.
Το επάνω τμήμα του ταμπλό καλύπτεται με μαλακό πλαστικό, ενώ μοναδική εξαίρεση αποτελεί το στέγαστρο πάνω από τον πίνακα οργάνων. Επίσης επένδυση δερματίνης τοποθετήθηκε στη «φάτσα» του ταμπλό, ενώ το τριάκτινο τιμόνι έχει επίπεδη βάση. Γενικότερα η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών ικανοποιούν.
Η οθόνη αφής (8 ιντσών) πλέον δεν είναι εντοιχισμένη, αλλά βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο, είναι λεπτή και έχει εύκολο μενού. Διατηρητέα κρίθηκε η υπερυψωμένη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Βελτιωμένοι είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ένας τομέας που υστερούσε το απερχόμενο Juke. Σίγουρα θα βολέψουν πιο εύκολα τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.636 χλστ.), ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή εξακολουθεί να μην είναι πλούσιος.
Περνάμε τώρα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος μεγάλωσε και αυτός με τη σειρά του φτάνοντας τα 422 λίτρα. Διαθέτει φαρδύτερο άνοιγμα, έχει διπλό δάπεδο κάτω από το οποίο βρήκαμε κανονική ρεζέρβα, ενώ το κατώφλι φόρτωσης του είναι λίγο ψηλό.
Μια μόνο επιλογή κινητήρα υπάρχει για το νέο Juke, όταν ο ανταγωνισμός προσφέρει πλούσιες γκάμες, στις οποίες συχνά βρίσκουμε και εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Κάτω από το εμπρός καπό του νέου Juke φιλοξενείται αποκλειστικά ο υπερτροφοδοτούμενος, τρικύλινδρος άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας 1.0 DIG-T, ο οποίος αποδίδει 117 ίππους (5.250 σ.α.λ.) και 180 Nm ροπής (1.750-4.000 σ.αλ.), ενώ φτάνει τα 200 Nm με λειτουργία overboost.
Τι φιλοδοξίες έχει η Nissan προσφέροντας ένα μοντέρνο από πλευράς αισθητικής αυτοκίνητο, αλλά με μια μόνο επιλογή κινητήρα;
Το σύνολο αυτό συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές του οποίου έχει μέτρια αίσθηση, όχι στα κουμπώματα, αλλά στις διαδρομές του. Ανεξάρτητα με το κιβώτιο ταχυτήτων η κίνηση μεταδίδεται πάντα στους εμπρός τροχούς, καθώς δεν υπάρχει τετρακίνητη έκδοση.
Χωρίς ιδιαίτερη φιλικότητα προς το γκάζι καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 8,1 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP από 5,9 έως 6,3 λίτρα/100 χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6d temp-εκπομπές C02 112 γρ./χλμ.). Προφανώς ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν έχει στόχο να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται εντός 10,4 δευτ. και την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 180 χλμ./ώρα. Στη διάθεση μας δεν είχαμε το διακόπτη D-Mode, από τον οποίο μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης Standard, Eco και Sport.
Παρότι τρικύλινδρος ο βενζινοκινητήρας δεν εμφανίζει κραδασμούς ή ενοχλητικούς θορύβους, έχει πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία, στις χαμηλές στροφές δεν έχει τόσο μπρίο όσο στις μεσαίες και ψηλές στροφές.
Η πλατφόρμα CMF-B, πάνω στην οποία είναι δομημένο το νέο Juke, φέρει σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την ποιότητα κύλισης που έχει ανέβει επίπεδο. Πάνω στην άσφαλτο αισθάνεσαι ότι το πάτημα του είναι αποφασιστικό και στιβαρό, αλλά συνάμα ανάλαφρο.
Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) συμβάλει ώστε οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι αρκετά συγκρατημένες, ενώ γενικότερα επιστατείς ότι το πλαίσιο είναι σφιχτό και γεροδεμένο. Η ρύθμιση της ανάρτησης δε χαρακτηρίζεται μαλακή, αλλά ούτε και σκληρή, η απόσβεση της πάντως στις πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων ικανοποιεί. Το σύστημα διεύθυνσης δεν προσφέρεται για ασκήσεις ακριβείας, αλλά για τα δεδομένα της κατηγορίας η πληροφόρηση που παρέχει είναι καλή.
Συνοψίζοντας, το νέο Juke έχει πλέον λιγότερο ρηξικέλευθη εξωτερική εικόνα, πιο μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό, στο δρόμο δείχνει έναν πιο ώριμο χαρακτήρα, ενώ μελανό σημείο αποτελεί ο ένας μονό βενζινοκινητήρας του που περιορίζει σημαντικά το φάσμα των επιλογών.
Η αρχική τιμή του με μηχανικό κιβώτιο στην έκδοση Energy διαμορφώνεται στα 17.900 ευρώ, ενώ με αυτόματο στην έκδοση Acenta ανεβαίνει στα 20.900 ευρώ.
Περισσότερες φωτογραφίες στην ενότητα Galleries.