Η Nissan, μέχρι πρόσφατα, είχε αφήσει το Juke να «παλεύει» με το σκληρό ανταγωνισμό, έχοντας μοναδικό «όπλο» κάτω από το εμπρός καπό του, τον τρικύλινδρο turbo «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα DIG-T των 114 ίππων.
Το ιαπωνικό crossover πλέον περνάει στην αντεπίθεση, με τη νέα του υβριδική έκδοση, την οποία οδηγούμε για ακόμα μια φορά.
Γνώριμο αλλά πολύ διαφορετικό
Η ταυτότητα του γκρι Juke που βλέπετε στις φωτογραφίες «προδίδεται» κυρίως από τα λογότυπα Hybrid που έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στις εμπρός θύρες και στο πίσω δεξί του τμήμα. Παρατηρήστε ακόμα, το διαφορετικό πλέγμα στη μάσκα, τα νέα λογότυπα της Nissan, τις όμορφες δίχρωμες 19αρες ζάντες, το μαύρο χρώμα στους πλευρικούς καθρέπτες, στην οροφή και στη διαφορετική αεροτομή.
Στα ενδότερα
Εξίσου περιορισμένες είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, εξυπηρετώντας κυρίως λειτουργικές ανάγκες της νέας υβριδικής έκδοσης. Στον πίνακα οργάνων, πέρα από την ενσωματωμένη έγχρωμη TFT οθόνη 7 ιντσών, το στροφόμετρο έχει αντικατασταθεί με ένα αναλογικό όργανο που δείχνει την απόδοση-λειτουργία του υβριδικού συστήματος και τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας. Κάτω από την κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών υπάρχει ένα νέο κουμπί με την ένδειξη EV που επιτρέπει, κάτω από προϋποθέσεις, στο Juke να κινηθεί με ηλεκτρική ενέργεια.
Σχετικά με την ποιότητα των υλικών δεν υπάρχουν παράπονα, καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί άφθονα μαλακά πλαστικά, ενώ δέρμα και λευκές ραφές συναντάμε στο ταμπλό, στο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με την επίπεδη βάση και στα καθίσματα, με τα εμπρός να διαθέτουν στην προκειμένη περίπτωση ενσωματωμένα στα προσκέφαλα ηχεία Bose Personal. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες παραμένουν απλά επαρκείς για δυο ενήλικες επιβάτες κανονικού αναστήματος (μεταξόνιο 2.636 χλστ.).
Για τις ανάγκες του υβριδικού συστήματος η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ μειώθηκε κατά 68 λίτρα, καθώς πλέον ανέρχεται στα 354 λίτρα. Όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης και η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.237 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης, την οποία εννοείται προτιμούμε σε σύγκριση με το κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού.
Κατανάλωση/επιδόσεις/κιβώτιο ταχυτήτων
Πάμε τώρα να κάνουμε μια «ακτινογραφία» στο υβριδικό σύστημα του Juke. Απαρτίζεται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, απόδοσης 94 ίππων και 148 Nm ροπής. Το «παρών» δίνουν και δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος παράγει 49 ίππους και 205 Nm ροπής, ενώ αποστολή του είναι να υποβοήθα τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο έργο του και να κινεί τους εμπρός τροχούς. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 20 ίππους και ροπή 50 Nm λειτουργεί ως γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1.2 kWh.
Συνδυαστικά το υβριδικό Juke παράγει 145 ίππους, όμως εστιάζει κυρίως στην απόδοση και όχι στις επιδόσεις, καθώς η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 166 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,1 δευτ. Μιλώντας για απόδοση, πρέπει να δώσουμε έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε, καθώς με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης Eco, δε ξεπέρασε τα 5,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,0-5,1 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 116 γρ./χλμ.). Αν δεν εστιάσεις στο οικονομικό στυλ οδήγησης και επιλέξεις το πρόγραμμα Sport η κατανάλωση αυξάνεται, αλλά μέχρι τα 6,2 λίτρα/100 χλμ.
Ειδική μνεία αξίζει στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών λειτουργιών, στο οποίο πρακτικά συνδυάζονται δύο κιβώτια ταχυτήτων. Το ένα έχει τέσσερις σχέσεις και αφορά τον βενζινοκινητήρα, ενώ το άλλο έχει δύο σχέσεις και αφορά τον ηλεκτροκινητήρα. Η αίσθηση που προσφέρει είναι εφάμιλλη ενός κλασικού αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (έγκαιρες και ανεπαίσθητες αλλαγές σχέσεων), ενώ δε διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία. Θυμίζει CVT μόνο στις απότομες επιταχύνσεις, καθώς το βουητό που παράγει γίνεται εντονότερο, ειδικά στο πρόγραμμα Sport, που διατηρούνται ψηλότερα οι στροφές του θερμικού κινητήρα.
Στο δρόμο
Θα περίμενε κανείς από την υβριδική έκδοση του Juke οδηγικά να είναι κάπως αδιάφορη και ουδέτερη, όμως στην πράξη δε διαπιστώσαμε κάτι τέτοιο. Σαφέστατα το βάρος του οχήματος έχει αυξηθεί λόγω του υβριδικού συστήματος, αλλά το Juke δεν είναι δυσκίνητο, διατηρεί την ευελιξία του και δεν «ιδρώνει» όταν του ζητήσεις το κάτι παραπάνω, καθώς οι 145 ίπποι κάνουν όσο πιο έντονη μπορούν την παρουσία τους, προσδίδοντας μια σπορ νότα.
Τα επιπλέον κιλά έφεραν μια λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση, η οποία όμως δε θυσιάζει την άνεση, καθώς το πέρασμα πάνω από λακκούβες δεν προκαλεί αναταράξεις. Ταυτόχρονα περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και αναδεικνύει περισσότερο το στιβαρό πλαίσιο του Nissan Juke που γνωρίζαμε.
Μέσα στην πόλη το αυτόματο κιβώτιο ξεκουράζει σημαντικά τον οδηγό, ενώ η διαρκής προσπάθεια του Juke να κινείται όσο πιο πολύ μπορεί με ηλεκτρική ενέργεια είναι μια αγχολυτική και αθόρυβη διαδικασία. H μπαταρία φορτίζει με την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ενώ το φρένο δεν έχει «ξερή» αίσθηση, αλλά αποτελεσματική με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.
Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και επάρκεια σε πληροφόρηση, χωρίς να διεκδικεί δάφνες. Από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Leaf μας είναι γνωστό το σύστημα e-Pedal που επιτρέπει την οδήγηση μόνο με το πεντάλ του γκαζιού (όσο πατάς επιταχύνει-όσο αφήνεις επιβραδύνει), ωστόσο στο υβριδικό Juke δεν ακινητοποιεί πλήρως το όχημα, επομένως χρησιμοποιείς το φρένο π.χ. σε ένα κόκκινο φανάρι ή σε μια έκτακτη περίπτωση.
Συμπέρασμα
Αναμφισβήτητα μιλάμε για το πιο ολοκληρωμένο, τεχνολογικά προηγμένο, οικονομικό σε λειτουργία και ραφιναρισμένο στην οδήγηση Juke. Πλέον μπορεί να σταθεί αντάξια στο σκληρό ανταγωνισμό, ενώ το μοναδικό τρωτό του σημείο αποτελεί μάλλον η τιμή του που ξεκινάει από 31.900 ευρώ, στην πλούσια βέβαια εξοπλιστικά έκδοση N-Connecta.