Γνωρίζετε τη Λίμνη Ηραίου; Εμείς πήγαμε μια βόλτα μέχρι εκεί, με το Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Ηybrid, καθώς η «φουρτουνιασμένη» από άγχος, προβλήματα, υποχρεώσεις και δυσάρεστες ειδήσεις καθημερινότητα, μπορεί να σε «πνίξει», αν δεν κάνεις διαλείμματα σε πιο ήρεμα «νερά».
Παρέα λοιπόν με το ιαπωνικό μοντέλο, ξεφύγαμε για λίγο σε έναν τόπο, όπου δεν υπάρχουν-κυριολεκτικά και μεταφορικά-κύματα! Σε απόσταση μόλις 97 χιλιομέτρων από την Αθήνα βρίσκεται η Λίμνη Ηραίου (ευρέως γνωστή ως λίμνη Βουλιαγμένη), κοντά στον οικισμό Περαχώρα Λουτρακίου.
Σαν πίνακας ζωγραφικής
Οδηγήσαμε για περίπου 1 ώρα το ιαπωνικό crossover στον αυτοκινητόδρομο έχοντας στα αριστερά μας τη θάλασσα του Σαρωνικού και μετά το Λουτράκι του Κορινθιακού Κόλπου. Ταξιδεύαμε με το Qashqai να προσφέρει υψηλό βαθμό στην ποιότητα κύλισης, μαλακή ανάρτηση εστιασμένη στην άνεση και προσεγμένη ηχομόνωση καμπίνας. Ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, ήταν τα «συστατικά» που μας έκαναν να φτάσουμε, σχεδόν χωρίς να το καταλάβουμε, στο γαλήνιο αυτό τοπίο που δεν έχει απωλέσει το φυσικό του κάλλος, παρά την αυξημένη τουριστική κίνηση, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ένας ιδανικός προορισμός για μονοήμερη εκδρομή κυρίως για οικογένειες, αλλά και για κάθε ηλικία, καθώς σε απόσταση μόλις 16 χλμ. βρίσκεται το Λουτράκι. Πρώτη στάση στο γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, χτισμένο στην ακροθαλασσιά που σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε κάποιο νησί.
Η μέρα ήταν ηλιόλουστη, αλλά βρισκόμαστε ακόμα στο Μάρτιο, όποτε δεν τολμήσαμε μια βουτιά στα κρυστάλλινα νερά, τα οποία παραμένουν ατάραχα ακόμα και όταν στην περιοχή πνέουν πολλά μποφόρ. To «φαινόμενο» αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι πρόκειται για μια λιμνοθάλασσα, η οποία επικοινωνεί με τον Κορινθιακό Κόλπο από ένα πολύ στενό κανάλι. Τα νερά διατηρούνται καθαρά, καθώς ανανεώνονται κάθε έξι ώρες με το φαινόμενο της παλίρροιας και της άμπωτης.
Καθίσαμε σε μια από τις γραφικές ταβερνούλες μπροστά στην παραλία με την ψιλή αμμουδιά, με τον ήλιο να μας γεμίζει ενέργεια. Ωστόσο όταν αρχίσεις να βαδίζεις προς το αρκετά αλμυρό, αλλά συνήθως ζεστό, νερό το έδαφος είναι κάπως πετρώδες, ενώ χρειάζεται προσοχή, καθώς στην αρχή είναι ρηχό, αλλά μετά βαθαίνει απότομα (το μέγιστο βάθος που έχει καταγραφεί είναι 40 μέτρα).
Παρατηρούσαμε την πλούσια παλέτα της Λίμνης Ηραίου, η οποία σε διάφορα σημεία έχει διάφανα, σκουροπράσινα και καταγάλανα νερά, ανάλογα με τον ήλιο και τα σύννεφα που επιδρούν στον κατοπτρισμό των περιμετρικών κατάφυτων βουνών.
Υβριδικό με 140 ίππους
Οδηγώντας στον παραλίμνιο αρκετά στενό δρόμο το Qashqai δε διατάραζε σημαντικά το φυσικό περιβάλλον, χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, το οποίο απαρτίζεται από τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T, απόδοσης 140 ίππων και 240 Nm ροπής, ενώ η μπαταρία λιθίου, αποθηκεύει ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, μαλακό σε αίσθηση λεβιέ με άψογα κουμπώματα, ενώ μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Φάρος Μελαγκάβι
Βλέποντας ότι δεν είχαμε «καταφέρει» κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας να σπάσουμε το «φράγμα» των 7,9 λίτρων/100 χλμ. στην κατανάλωση καυσίμου, αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το κοντινό ακρωτήριο Μελαγκάβι, όπου βρίσκεται ο ομώνυμος πέτρινος φάρος, ο οποίος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον Κορινθιακό.
Λειτούργησε για πρώτη φορά το 1897 με πηγή ενέργειας το πετρέλαιο. Κατά τη Διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου παρέμεινε σβηστός και επαναλειτούργησε το 1947 χρησιμοποιώντας και πάλι πετρέλαιο. Το 1982 ηλεκτροδοτήθηκε, αντικαταστάθηκαν τα μηχανήματα πετρελαίου και λειτούργησε ως ηλεκτρικός. Πριν αρχίσουμε να ανηφορίζουμε με τα πόδια για το φάρο, σταματήσαμε στο Αρχαία Ηραίο, το ιερό όπου λατρεύονταν η Ήρα.
Επιστρέφοντας
Οι ώρες μας φάνηκαν ότι πέρασαν με το ρυθμό που αναβοσβήσει ο φάρος, επομένως έπρεπε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής για την πρωτεύουσα. Από το διακόπτη D-Mode επιλέγουμε το πρόγραμμα οδήγησης Eco και όχι το Sport, καθώς στην επιστροφή δεν σκοπεύουμε να «κυνηγούσαμε» τις επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δευτ.-τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα) του ήπιου υβριδικού Qashqai, διατηρώντας έτσι τη γαλήνη που μας χάρισε η Λίμνη Ηραίου. Εξάλλου όταν οδηγείς ένα εξηλεκτρισμένο μοντέλο, o στόχος δεν είναι το full-γκάζι και οι στροφές του κινητήρα βαθιά στο κόκκινο…
Η αρχική τιμή του Qashqai 1.3 DIG-T Ηybrid των 140 ίππων, στην εξοπλιστική έκδοση Elite, διαμορφώνεται στα 30.690 ευρώ.