Όταν το κοινό «απαιτεί», οφείλεις να το ικανοποιήσεις και για το λόγο αυτό ανταποκριθήκαμε, στα πολλά αιτήματα, για μια δεύτερη «επαφή» με το νέο Nissan Qashqai.
Επιλέξαμε τη δημοφιλέστερη έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V του ιαπωνικού crossover. Απαρτίζεται από τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T, απόδοσης 140 ίππων και μπαταρία λιθίου, η οποία αποθηκεύει ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα. Στόχος είναι η ενίσχυση της απόδοσης, η υποβοήθηση του κινητήρα στο έργο του, ο περιορισμός των εκπεμπόμενων ρύπων (143 γρ./χλμ.-προδιαγραφών Euro 6d-full) και της κατανάλωσης καυσίμου (καταγράψαμε 7,5-7,9 λίτρα/100 χλμ.).
Βελούδινος
Ο κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία, καθώς λάμπουν με την απουσία τους, σε όλο το εύρος λειτουργίας του, κραδασμοί και θόρυβοι. Στις αρκετά χαμηλά στροφές εμφανίζει μια ατονία, η οποία ξεπερνιέται μόλις εμφανιστεί η πλούσια ροπή των 240 Nm (1.650-4.000 σ.α.λ.), ενώ ανεβάζει με αρκετά γραμμικό τρόπο ρυθμό. Η προθυμία του γίνονται εντονότερη στις μεσαίες στροφές, ενώ συνεχίζει να έχει μπρίο και στις υψηλότερες. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.
Υψηλή βαθμολογία λαμβάνει και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, μαλακό σε αίσθηση λεβιέ με άψογα κουμπώματα, ενώ μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Οδηγώντας
Από τα πρώτα που θες να εκθειάσεις είναι η ποιότητα κύλισης, η οποία έχει κάνει άλματα προόδου. Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-C το νέο Qashqai έχει αυξήσει την ακαμψία και έχει μειώσει το συνολικό του βάρος. Η ανάρτηση έχει σχετικά μαλακή ρύθμιση και είναι εξαιρετικά απορροφητική (ξεχνάς ότι πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας) όταν οι τροχοί συναντούν λακκούβες, ενώ αφήνει στο αμάξωμα περιθώρια μόνο για λογικές κλίσεις. Η άνεση έχει τον πρώτο λόγο και σίγουρα μιλάμε για ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.
Αποτελεσματικά τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη με αεριζόμενους δίσκους εμπρός (296 χλστ.) και πίσω (292 χλστ.). Η ηχομόνωση διατηρεί τη θωράκιση της ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, ενώ στο πρόγραμμα Sport αποκτά πιο μεστή αίσθηση και ταυτόχρονα η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη.
Ελκυστικό
Σχεδιαστικά έχει διατηρήσει στοιχεία από το απερχόμενο μοντέλο, ωστόσο απέκτησε αρκετά μοντέρνα χαρακτηριστικά. Το μεγαλύτερο βάρος των αλλαγών έπεσε στο εμπρός τμήμα. Εστιάστε στα στενόμακρα φωτιστικά σώματα, με τα επάνω φώτα ημέρας που είναι τεχνολογίας Led, να δημιουργούν με τα κάτω ένα σχήμα «μπούμερανκ», θυμίζοντας στην όψη το μικρότερο Juke.
Πιο εμφατική πλέον η χαρακτηριστική V-Motion χρωμιωμένη μάσκα της Nissan. Αναμορφωμένα τα πίσω φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια «μύτη» προς τα φτερά, ενώ κεντρικά στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται, με διαφορετική γραμματοσειρά, το όνομα του Qashqai. Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις, το μήκος διαμορφώνεται πλέον στα 4.425 χλστ. (+35), το ύψος στα 1.625 χλστ. (+10) και το πλάτος στα 1.835 χλστ. (+32).
Ανώτερο
Στο εσωτερικό τα υλικά και η συναρμογή τους, «φλερτάρουν» με την premium κατηγορία. Αφρώδες πλαστικό σκεπάζει το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, ενώ δερμάτινες επενδύσεις έχουν τοποθετηθεί πιο μπροστά, αλλά και στο τιμόνι. Η όλη κατασκευή δείχνει αρκετά στιβαρή με καλό φινίρισμα.
Η λεπτή κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών έχει εύκολο μενού, ενώ στον πίνακα οργάνων έχει τοποθετηθεί μια μικρότερη TFT 7 ιντσών, πολλαπλών ενδείξεων. H ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει καλή περιμετρική ορατότητα, το κάθισμα προσαρμόζεται αμέσως στον εκάστοτε σωματότυπο, ενώ είναι φαρδύ και αρκετά ξεκούραστο.
Χώροι
Ας περάσουμε στην πίσω σειρά καθισμάτων. Αρχικά να πούμε ότι μας εντυπωσίασε το άνοιγμα σχεδόν 90 μοιρών των πίσω θυρών, που κάνει σαφώς πιο εύκολη την επιβίβαση και την αποβίβαση. Οι πίσω επιβάτες έχουν μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο των 2.665 χλστ. (+20), ενώ υπάρχει αρκετός «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Το κεντρικό δάπεδο είναι σχεδόν επίπεδο και δε θα ενοχλήσει το μεσαίο τρίτο πίσω επιβάτη.
Επόμενη στάση στο πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται από 436 έως 504 λίτρα, ικανοποιώντας το κοινό που απευθύνεται το Qashqai. Έχει φαρδύ άνοιγμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ ένα μικρό «σκαλοπάτι» που δημιουργείται στο βάθος του, κάνει ίσως λιγότερο εκμεταλλεύσιμο το εσωτερικό του σχήμα.
Κλείνοντας
Σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία το νέο Qashqai ρίχνεται στη μάχη έχοντας στη φαρέτρα του όχι μόνο τα παλιά του «παράσημα». Στο οπλοστάσιο του υπάρχει η εξελικτική σχεδίαση, η υβριδική τεχνολογία, οι πλούσιοι χώροι, η υψηλή ποιότητα των υλικών και η οδηγική του αναγέννηση. Η αρχική του τιμή, στην εξοπλιστική έκδοση Elite, διαμορφώνεται στα 30.690 ευρώ.