Πυκνότερα και πιο μαύρα γίνονται τα «σύννεφα» που απλώνονται πάνω από την Nissan, το μέλλον της οποία προβλέπεται αβέβαιο.
Οι σοβαρές οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει φάνηκαν ξεκάθαρα όταν στις αρχές του μήνα έγινε γνωστό ότι ετοιμάζει 9.000 περικοπές θέσεων εργασίας, αριθμός που αντιστοιχεί περίπου στο 6,7% των εργαζομένων. Επιπλέον η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγή κατά 20% και ότι θα πουλήσει 149.028.300 μετοχές της Mitsubishi που κατέχει, επομένως θα μειωθεί το υφιστάμενο 34,07% μερίδιο ιδιοκτησίας της.
Για το τρίτο τρίμηνο του 2024, η Nissan ανέφερε καθαρή ζημία 9,3 δισεκατομμυρίων γιεν, ενώ μείωσε τις προβλέψεις εσόδων της για ολόκληρο το έτος στα 12,7 τρισεκατομμύρια γιεν και τώρα αναμένει να πουλήσει 3,4 εκατομμύρια οχήματα αυτό το οικονομικό έτος, από την προηγούμενη εκτίμηση των 3,7 εκατομμυρίων οχημάτων. Επίσης αναβλήθηκαν οι πρεμιέρες νέων και ανανεωμένων μοντέλων.
Οι προβλέψεις για το μέλλον είναι ακόμα πιο δυσοίωνες μετά από δηλώσεις στους Financial Times δυο ανωτέρων στελεχών της Nissan (οι οποίο θέλησαν να κρατήσουν την ανωνυμία τους) ότι η εταιρεία έχει «12 έως 14 μήνες για να επιβιώσει», ενώ μοναδική λύση φαίνεται να είναι ένας μεγάλος επενδυτής.
Ίσως βέβαια αυτός να έχει ήδη βρεθεί και να είναι η ομοεθνής Honda, με την οποία πρόσφατα η Nissan ξεκίνησε συνεργασία για μια μακροπρόθεσμη από κοινού ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Άλλωστε η Renault φαίνεται διατεθειμένη να πουλήσει τις μετοχές της Nissan που κατέχει στη Honda. Μάλιστα η Renault έχει ήδη μειώσει το μετοχικό της μερίδιο στη Nissan.
Όπως όλα δείχνουν επέρχονται σημαντικές αλλαγές στην παραδοσιακή Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi με αποχωρήσεις, προσθήκες ή ακόμα και δημιουργία νέων στρατηγικών συνεργασιών που θα αλλάξουν το «χάρτη» της αυτοκινητοβιομηχανίας.