Η Nissan εξελίσσει εδώ και 12 μήνες έναν νέο τύπο βαφής στα αυτοκίνητα, που μειώνει τη θερμοκαρία με παράλληλη εξοικονόμηση ενέργειας
Πόσες φορές, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, δεν έχουμε εισέλθει στο αυτοκίνητο που ήταν για ώρες στον ήλιο, με το εσωτερικό του να «βράζει» και μην μπορείς να αγγίξεις ούτε το τιμόνι ούτε τον επιλογέα των ταχυτήτων;
Για να μειώσει αυτό το φαινόμενο η Nissan συνεργάζεται με την εταιρεία Radi-Cool, που ειδικεύεται σε ψυκτικά προϊόντα ακτινοβολίας, για να δημιουργήσουν μία βαφή από μετα-υλικά και συνθετικά υλικά, με ιδιότητες που δεν βρίσκονται στη φύση.
Nissan Cool Paint: Μέχρι 12 βαθμούς χαμηλότερη εξωτερική θερμοκρασία
H Nissan δοκίμασε την νέα, δοκιμαστική ακόμα βαφή σε ένα NV100 στο αεροδρόμιο του Τόκιο και μετά από αρκετή ώρα στον ήλιο, συνέκρινε τη θερμοκρασία στο αμάξωμα σε σχέση με ένα Nissan, ίδιου χρώματος, αλλά με συμβατική βαφή, που ήταν παρκαρισμένο δίπλα του τον ίδιο ακριβώς χρόνο.
Τα αποτελέσματα εξέπληξαν ακόμα και τους τεχνικούς των δύο εταιρειών, καθώς η διαφορά θερμοκρασίας στο αμάξωμα ήταν 12 βαθμοί, ενώ στο εσωτερικό ήταν πέντε βαθμοί. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την εξοικονόμηση ενέργειας, μέσω φυσικά του κλιματισμού, που δεν χρειάζεται να λειτουργεί συνέχεια και στην μέγιστη απόδοση, ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία στο εσωτερικό για να γίνει βιώσιμο.
Το κέρδος δε, είναι μεγαλύτερο στα ηλεκτρικά μοντέλα, όπου η χρήση του κλματισμού επιβαρύνει περισσότερο την μπαταρία, από ότι τον κινητήρα σε ένα συμβατικό, θερμικό μοντέλο.
Η τεχνολογία των μετα-υλικών που υιοθετεί η Nissan στη βαφή, αποτελείται από δύο μικροστοιχεία που αντιδρούν στην ακτινοβολία του φωτός. Το πρώτο αντανακλά τις ακτίνες που βρίσκονται κοντά στο φάσμα των υπερύθρων, ενώ το δεύτερο είναι πιο επαναστατικό, καθώς αντιδρά στην ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία την οποία ανακατευθύνει προς το περιβάλλον.
Έτσι, ο συνδυασμός των δύο μικροστοιχείων, μειώνει τη μεταφορά θερμότητας από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος προς το εσωτερικό, καθώς μέρος της θερμότητας επιστρέφει στο περιβάλλον.
Σύμφωνα με τον Δρ. Σουσούμου Μιούρα, διευθυντή του τμήματος προηγμένων υλικών και εφαρμογών της Nissan, ο στόχος είναι η δημιουργία πιο δροσερών αυτοκινήτων, ειδικότερα ηλεκτρικών, όπου η κατανάλωση ενέργειας ειδικά τους θερινούς μήνες, στερεί αρκετή από την αυτονομία της μπαταρίας.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τις δοκιμές από την Cool Paint της Nissan