«Μεγάλα καράβια-μεγάλες φουρτούνες», λέει ο θυμόσοφος λαός μας, ωστόσο το νέο Χ-Trail «πλέει», στα χαρτογραφημένα πλέον για τη Nissan, «νερά» του εξηλεκτρισμού.
Στην προκειμένη περίπτωση οδηγούμε το ιαπωνικό SUV με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, το οποίο στοχεύει στην καρδιά της απόδοσης.
Κινητήρας-αυτόματο κιβώτιο
Το X-Trail των φωτογραφιών, τροφοδοτείται από υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, ο οποίος παράγει 163 ίππους (4.800 σ.α.λ.) και πλούσια ροπή 300 Nm (2.800-3.600 σ.α.λ.). Διαθέτει μεταβλητό λόγο συμπίεσης, καθώς σε χαλαρή οδήγηση και ελαφριά επιτάχυνση, ο βενζινοκινητήρας μεταβαίνει σε υψηλή αναλογία συμπίεσης για βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, ενώ σε περιπτώσεις όπου χρειάζονται περισσότερες επιδόσεις, ο λόγος συμπίεσης προσαρμόζεται σε χαμηλό επίπεδο.
Από την πλευρά του το ήπιο υβριδικό σύστημα δρα ευεργετικά στην εκκίνηση από στάση με ώθηση ροπής περίπου 6 Nm, στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων (161 γρ./χλμ. C02).
Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω της αναγέννησης και αποθηκεύεται στη μπαταρία ιόντων λιθίου. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε σε πραγματικές συνθήκες κυμάνθηκε από 8,5 έως 9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 7,1 λίτρα/100 χλμ.), ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και την πίεση που ασκούσαμε στο δεξί πεντάλ.
Παρότι τρικύλινδρος ο βενζινοκινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, καθώς δεν εμφανίζει τριγμούς ή θορύβους, ενώ ανεβάζει πρόθυμα και αρκετά γραμμικά ρυθμούς, έχοντας γερό «τράβηγμα» από χαμηλά.
Συνεργάζεται με αυτόματο Μ-CVT Χ-Tronic κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Επίσης διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη λειτουργία του, τις ομαλές και έγκαιρες αλλαγές σχέσεων, ενώ το χαρακτηριστικό βουητό που εμφανίζουν τα εν λόγω κιβώτια στις πιο έντονες επιταχύνσεις, λάμπει με την απουσία του. Με δεδομένο ότι το συνολικό βάρος ξεπερνάει τους 2 τόνους, οι επιδόσεις κρίνονται ικανοποιητικές, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,6 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Με μήκος 4.680 χλστ., πλάτος 1.840 χλστ. και ύψος 1.695 χλστ., το X-Trail δεν είναι ότι πιο ευέλικτο για τα στενά της πόλης (κύκλος στροφής 11,1 μέτρα), όμως βοηθάει η ψηλή θέση οδήγησης που εξασφαλίζει καλή περιμετρική ορατότητα. Το ταλέντο του βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο και στα μακρινά ταξίδια, καθώς διακρίνεται για την άνεση και την ασφάλεια που προσφέρει.
Η μαλακή ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) αποτρέπει αναταράξεις από τις λακκούβες της ασφάλτου, ενώ κάνει ανεπαίσθητα τα περάσματα από ήπιους χωματόδρομους. Θα επιτρέψει βέβαια στο αμάξωμα να γύρει στις στροφές, αλλά όχι σε ανησυχητικό βαθμό, εκτός αν ξεχαστείς και νομίζεις ότι οδηγείς το GΤ-R. H συνολική ποιότητα κύλισης πάντως διεκδικεί δάφνες.
Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (207 χλστ.) και τον όγκο του αμαξώματος-ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες-το X-Trail παραμένει σταθερό, χωρίς τάσεις πλεύσης, ενώ υποδειγματική είναι η ηχομόνωση της καμπίνας, που δεν επιτρέπει σε αεροδυναμικούς θορύβους να εισχωρήσουν. Αποτελεσματικά κρίνονται τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους 296 χλστ. εμπρός και 292 χλστ. πίσω, καθώς εμπνέουν εμπιστοσύνη σε κάθε περίπτωση. Το σύστημα διεύθυνσης-για τα δεδομένα της κατηγορίας-παρέχει επαρκή πληροφόρηση και σαφήνεια.
Σχεδιαστική ταυτότητα
Η πληθωρική σιλουέτα του νέου X-Trail μας είναι πλέον γνώριμη, ενώ ξεχωρίζει με τη χαρακτηριστική μάσκα V-Motion της Nissan, τα Led εμπρός φωτιστικά σώματα δυο επιπέδων, τα τονισμένα φτερά, τις πίσω κολόνες σε σχήμα “C”, το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος και τα λεπτότερα Led διαιρούμενα πίσω φώτα σχήματος μπούμερανγκ.
Υψηλή ποιότητα
Το σκηνικό στο εσωτερικό σίγουρα αντλεί έμπνευση από το Qashqai, ενώ το ακολουθεί και στην υψηλή ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών, που μάλλον δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από premium μοντέλα. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν ακόμα και σε χαμηλότερα τμήματα, ενώ το φινίρισμα των υλικών είναι αρκετά προσεγμένο. Δυο οθόνες 12,3 ιντσών, εξυπηρετούν το ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος πολυμέσων Nissan Connect. Έξτρα αποθηκευτικός χώρος υπάρχει κάτω από την αιρούμενη κεντρική κονσόλα, ενώ προσφέρονται αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.
Χώροι
Οι πίσω επιβάτες μπορούν να απλώσουν τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.705 χλστ.), ενώ υπάρχει αρκετή απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Ένας τρίτος μεσαίος πίσω επιβάτης θα βολευτεί (προσφέρεται και ως 7θεσιο), χάρη στο επίπεδο κεντρικό δάπεδο, ενώ το άνοιγμα 85 μοιρών των πίσω θυρών κάνει πιο εύκολη την επιβίβαση-αποβίβαση. Το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 585 λίτρων έχει φαρδύ άνοιγμα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας τεράστιος επίπεδος χώρος φόρτωσης.
Συμπέρασμα
Το X-Trail, στην τέταρτη πλέον γενιά του, ομόρφυνε, εξελίχτηκε σε κάθε επίπεδο, ενώ διατήρησε τα χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν στην κατηγορία. Έχει κάνει άλματα στους τομείς της ποιότητας, της τεχνολογίας και της οδικής συμπεριφοράς. Η αρχική τιμή του πενταθέσιου X-Trail με το ήπιο υβριδικό σύστημα, στην εξοπλιστική έκδοση Energy, διαμορφώνεται στα 38.590 ευρώ.