Η Nissan προωθεί σχέδια ανάπτυξης σε τομείς όπως το λογισμικό και τα ηλεκτρικά οχήματα, ανεξάρτητα από τη Renault.
Οι δύο εταίροι φαίνεται πως εργάζονται, πλέον, για να οριστικοποιήσουν τους όρους μιας πολύ περιορισμένης συμμαχίας, προϊόντος του χρόνου.
Η Nissan αναζητά έναν συνεργάτη εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας για να αναπτύξει λογισμικό το οποίο συνδέει οχήματα με υπηρεσίες που βασίζονται στο cloud, σύμφωνα με παράγοντες που συμμετείχαν στις σχετικές συζητήσεις, χωρίς να ονοματίσουν τους υποψηφίους. Κάτι τέτοιο θα αντιμετώπιζε μια σχετική αδυναμία της Nissan καθώς προσπαθεί να κάνει τα αυτοκίνητα «πιο έξυπνα και πιο συνδεδεμένα», είπαν μιλώντας στο Reuters ζητώντας να μην κατονομαστούν όσο υπάρχουν διεργασίες.
Nissan: Αποκλειστικά δική της στρατηγική
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εργάζεται επίσης σε μια διευρυμένη στρατηγική για πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας που θα είναι μόνο για τη Nissan, πρόσθεσαν.
Οι αποκαλύψεις έρχονται καθώς το εποπτικό συμβούλιο της συμμαχίας συνεδρίασε την περασμένη εβδομάδα για να συζητήσει μια επανεξισορρόπηση που θα οδηγήσει τη Renault στο να μειώσει το μερίδιό της στη Nissan σε 15% από 43% -αντίστοιχο με το μέγεθος του μεριδίου της Nissan στη Renault- και η Nissan να αποκτήσει αμοιβαία δικαιώματα ψήφου.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, που θα οριστικοποιηθεί μέχρι τα μέσα του έτους, η Nissan θα επενδύσει επίσης στη νέα επιχείρηση Ampere EV της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας .
Η ανισορροπία είχε από καιρό ενοχλήσει τα στελέχη της Nissan που παραπονέθηκαν ότι η Renault δεν πλήρωσε το δίκαιο μερίδιο του κόστους για την καινοτομία και την ανάπτυξη. Η αναδυόμενη στρατηγική της Nissan αντανακλά την πεποίθηση της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι η 23χρονη συμμαχία έχει κάνει την πορεία της για πολλές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει, σημείωσαν οι ίδιοι παράγοντες.
Nissan: «Μπορούμε να κυκλοφορούμε ελεύθερα»
Ενώ η Nissan βλέπει συνεχείς οικονομίες στις προμήθειες κοινών ανταλλακτικών με τη Renault, δεν έχει σχέδιο να παράσχει τεχνική υποστήριξη στην Ampere.
Ακόμη, δεν έχει κάποιο σχέδιο να παράσχει την υβριδική τεχνολογία e-Power σε μια κοινοπραξία που επικεντρώνεται στο βενζινοκινητήρα της Renault με τον κινεζικό όμιλο Zhejiang Geely Holding Group και τη Saudi Aramco Base Oil.
Μια τέτοια σκέψη διαμορφώνει ένα πιο μακροπρόθεσμο σχέδιο που θα μπορούσε να ανακοινωθεί μέχρι το τέλος του έτους, με επίκεντρο τη βελτιωμένη λειτουργική απόδοση, την ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό που επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση και άλλα χαρακτηριστικά «συνδεδεμένου αυτοκινήτου».
«Έστω κι αν η Renault πάρει κάτι από τη Nissan, τα οφέλη που κινούνται προς την άλλη κατεύθυνση είναι δύσκολα», είπε ένας από τους παράγοντες που γνωρίζει τη στάση της Nissan. «Οι περιορισμοί από τη Renault έχουν αρθεί και μπορούμε να κυκλοφορούμε ελεύθερα».
Nissan: «Πιο ευέλικτη λήψη αποφάσεων»
Σε κοινή δήλωση στο Reuters, η Nissan και η Renault δήλωσαν ότι εργάζονται για την επίτευξη τελικών όρων συνεργασίας που θα τις κάνουν πιο ανταγωνιστικές. Είπαν ότι σχεδίαζαν να αναφέρουν λεπτομερώς τα ήδη ανακοινωθέντα έργα συνεργασίας για την Ινδία και τη Λατινική Αμερική.
«Η νέα δομή επιτρέπει ταχύτερη και πιο ευέλικτη λήψη αποφάσεων», ανέφεραν οι εταιρείες στη δήλωσή τους. Η επένδυση στο Ampere θα ενίσχυε τη Nissan στην Ευρώπη και θα «επιτάχυνε τις νέες δραστηριότητες», ανέφεραν οι εταιρείες.
Η Nissan θα επενδύσει και θα παράσχει τεχνολογία για το εγχείρημα, αλλά θα περιορίσει την επιχειρησιακή της συμμετοχή. Εάν η Ampere ανέπτυσσε τεχνολογία ενδιαφέροντος για την Ευρώπη, η Nissan θα κοιτούσε να την αποκτήσει χωριστά.
Nissan: Μιλούν για το τέλος του οράματος Γκον
Πολλοί εκτιμούν πως «γκρεμίζουν» το όραμα του Κάρλος Γκον, ο οποίος στο παρελθόν ήταν επικεφαλής τόσο της Renault όσο και της Nissan και ώθησε τη βαθύτερη ολοκλήρωση έναντι των αντιρρήσεων ορισμένων στελεχών της Nissan.
Ο Γκον, ως γνωστόν, συνελήφθη το 2018 στο Τόκιο με την κατηγορία της οικονομικής «κακής συμπεριφοράς», ενώ ο ίδιος είπε ότι η κράτησή του ήταν μέρος μιας συνωμοσίας στελεχών της Nissan για να εμποδίσουν μια ολοκληρωμένη συγχώνευση. Κατέφυγε στον Λίβανο στα τέλη του 2019 ενώ περίμενε τη δίκη και έκτοτε ζει ως φυγάς.
Κατά τις πρόσφατες συνομιλίες, πάντως, η Nissan πίεσε για προστασία της τεχνολογίας της ώστε να περιορίσει κάθε μειονέκτημα από τη συνέχιση της συνεργασίας, είπαν οι εμπλεκόμενοι. Μεταξύ της τεχνολογίας που θέλει να προστατεύσει η εταιρεία είναι η κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης και το ηλεκτρικό υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Power.