Όπως σας έχουμε ενημερώσει από τις αρχές του μήνα, το 2021 στην Ελλάδα πουλήθηκαν συνολικά 100.916 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, με την άνοδο να διαμορφώνεται στο +24,6%.
Πάμε όμως να δούμε πως κινήθηκε συνολικά η ευρωπαϊκή αγορά την περσινή χρονιά και ποια ήταν τα δημοφιλέστερα μοντέλα. Στη Γηραιά Ήπειρο το 2021 ταξινομήθηκαν συνολικά 11,75 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα (περιλαμβάνονται 28 ευρωπαϊκές αγορές), ενώ ο αριθμός αυτός ήταν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1985!
Τι οδήγησε στη μεγάλη αυτή πτώση; Προφανώς η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα λόγω της πανδημίας και η παγκόσμια έλλειψη των ημιαγωγών που εξακολουθεί να δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην παραγωγή και στις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων.
Ισχυρό πλήγμα δέχτηκε και η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, η Γερμανία καθώς στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων είχε να δει τόσο χαμηλά νούμερα από το 1985. Τις χαμηλότερες πωλήσεις από το 1984 κατέγραψε η Αυστρία, από το 1995 το Βέλγιο και από το 1980 η Ολλανδία.
Τώρα η κατηγορία οχημάτων που κυριάρχησε στην Ευρώπη και το 2021 ήταν αυτή των SUV, με 5,34 εκατομμύρια πωλήσεις, αυξημένες κατά 11% σε σύγκριση με το 2020 και μειωμένες κατά 12% σε σύγκριση με το 2019.
Αναμενόμενη ήταν η άνοδος των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων, καθώς πολλές κυβερνήσεις παρέχουν επιδότηση για την αγορά τους, ενώ ο χρόνος παράδοσης τους ήταν μικρότερος σε σύγκριση με τα οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το 2021 στην Ευρώπη πουλήθηκαν συνολικά 2,25 εκατομμύρια επαναφορτιζόμενα οχήματα στην Ευρώπη.
Δείτε ακόμα
Πρώτη τερμάτισε η Volkswagen το 2021 στο ράλι των πωλήσεων με 1.273.892 μονάδες (-5,6%), ενώ ακολουθεί στη δεύτερη θέση η Peugeot με 727.973 μονάδες (-3,1%) και στην τρίτη θέση η Toyota με 706.056 μονάδες (+9.6%). Το Top5 ολοκληρώνεται με τη BMW στις 681.252 μονάδες (+1,2%) και τη Renault με 676.651 μονάδες (-17,2%).
Στη γενική κατάταξη το στέμμα πηγαίνει στο Volkswagen Golf, το οποίο ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2021. Αξίζει να αναφέρουμε όμως ότι παρότι βρέθηκε στην πρώτη θέση με 205.408 πωλήσεις, η πτώση του σε σύγκριση με το 2020 φτάνει το -27,9%, ενώ σε σύγκριση με το 2019 αγγίζει το -50%. Το γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο ηγείται στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2008, αλλά η αυξανόμενη δημοτικότητα των μικρών και συμπαγών SUV, μαζί με τον εσωτερικό ανταγωνισμό στον Όμιλο Volkswagen, επηρέασαν και θα συνεχίσουν να επηρεάζουν σημαντικά τις επιδόσεις του.
Με σχετικά μικρή διαφορά πίσω από το Volkswagen Golf βρέθηκε το Peugeot 208 με 196.869 πωλήσεις (-1,1%), στην τρίτη θέση το Dacia Sandero με 196.792 πωλήσεις (+16,9%), στην τέταρτη θέση το Renault Clio με 196.243 μονάδες (-21,1) και στην πέμπτη θέση το Peugeot 2008 με 194.653 μονάδες (+24,4%).