Νόμιμη έκρινε η FIA ότι είναι η Mercedes, παρά τις διαμαρτυρίες που έχει κάνει επανειλημμένως η Red Bull.
Αυτό σημαίνει ότι οι δύο ομάδες πάνε στους τελευταίους δύο αγώνες χωρίς ερωτηματικά και σκιές, ώστε να παλέψουν στα ίσα για τα πρωταθλήματα.
Οι “ταύροι” είχαν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους με πάρα πολλούς τρόπους, για το γεγονός ότι η Mercedes είχε πολύ μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Το βασικό σημείο στο οποίο εστίαζαν είναι η Βραζιλία, όπου ο Hamilton κινούνταν ακόμα και με 35 χλμ./ώρα μεγαλύτερη ταχύτητα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.
Μετά από την εκκωφαντική νίκη του Βρετανού στο Interlagos η Red Bull είχε διαμαρτυρηθεί πολύ έντονα στην FIA αναφέροντας ότι η Mercedes έχει κάνει παρατυπία στην πίσω αεροτομή, άσχετη με εκείνη για την οποία ακυρώθηκε ο χρόνος του Hamilton στις κατατακτήριες και τον έκανε να εκκινήσει τον αγώνα sprint από την τελευταία θέση.
Η παρατυπία για την οποία η Red Bull κατηγορούσε τη Mercedes και έλεγε ότι δεν είναι νόμιμη, είχε να κάνει με το κάτω κομμάτι της αεροτομής, δηλαδή εκείνο που μένει πάντα σταθερό.
Δείτε ακόμα
Αυτό που έλεγε η αυστριακή ομάδα είναι ότι οι Γερμανοί είχαν κατασκευάσει με τέτοιον τρόπο το συγκεκριμένο κομμάτι, ώστε σε μεγάλες ταχύτητες να κάμπτεται υπερβολικά και να επιτρέπει μεγαλύτερη διέλευση αέρα από μέσα. Οι κανονισμοί αναφέρουν ότι το μέγιστο επιτρεπόμενο κενό ανάμεσα στο σταθερό και στο κινητό κομμάτι της αεροτομής είναι τα 10 χλστ.
Σε όσους ελέγχους είχαν γίνει η Mercedes δεν είχε βρεθεί παράνομη, ωστόσο η Red Bull συνέχιζε τις κατηγορίες.
Προκειμένου να διαλύσει κάθε υποψία η FIA αυστηροποίησε τη διαδικασία ελέγχου, ασκώντας μεγαλύτερη δύναμη στο συγκεκριμένο κομμάτι ώστε να φανεί πόσο λυγίζει και αν αυτό είναι περισσότερο από το νόμιμο.
Η νέα διαδικασία δοκιμής περιλαμβάνει την τοποθέτηση βάρους 30 κιλών ώστε να μετρηθεί η όποια παραμόρφωση της αεροτομής.
Δεδομένου ότι αυτό έγινε σε πειραματικό επίπεδο στο Κατάρ, η FIA δεν μπορεί να το κάνει κανονική διαδικασία τουλάχιστον για φέτος, αν και όλες οι ομάδες πέρασαν το test. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να παγιωθεί από το 2022, καθώς οι ομάδες μπορεί να προσπαθήσουν να επωφεληθούν από τέτοια “παραθυράκια” στους κανονισμούς.