Επαναστάτη φιλοδοξεί να φέρει η Donut Lab στην τεχνολογία ενσωμάτωσης των ηλεκτροκινητήρων στους τροχούς.
Στην Έκθεση CES 2024 στο Λας Βέγκας παρουσίασε τη δεύτερη γενιά κινητήρων in-wheel που έχουν κυκλικό σχήμα. Η καινοτομία τους έγκειται στο γεγονός ότι έχει αυξηθεί σημαντικά η παραγόμενη ισχύς και ροπή, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται το βάρος και το μέγεθος. Σημειώνεται ακόμα ότι το σχετικό κόστος έχει μειωθεί σχεδόν κατά 50% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά κινητήρων in-wheel, καθώς χρησιμοποιούνται περίπου 120 λιγότερα εξαρτήματα.
Όπως ισχύει γενικότερα, η ενσωμάτωση των ηλεκτροκινητήρων στους τροχούς εξαλείφει την ανάγκη για κινητήριους άξονες και διαφορικά, ενώ η ισχύς εξόδου είναι άμεσα διαθέσιμη στον τροχό χωρίς μηχανικές απώλειες μετάδοσης. Το βασικό μειονέκτημα όμως είναι η αύξηση της μη αναρτώμενης μάζας, η οποία όμως στην προκειμένη περίπτωση είναι σημαντικά μικρότερη, καθώς η νέα γενιά κινητήρων in-wheel της Donut Lab υπόσχεται μέγιστο βάρος μόλις 40 κιλά.
Μπορεί να ενσωματωθεί σε τροχό 21 ιντσών επιβατικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αποδίδοντας έως 845 ίππους και 4.300 Nm ροπής. Η γκάμα κινητήρων in-wheel της Donut Lab περιλαμβάνει ακόμα ηλεκτροκινητήρες βάρους 40 κιλών, απόδοσης 272 ίππων και 3.000 Nm ροπής για επαγγελματικά οχήματα με τροχούς 21 ιντσών.
Επίσης η Donut Lab εργάζεται πάνω σε ηλεκτροκινητήρες βάρους 8 κιλών, απόδοσης 22 ίππων και 300 Nm ροπής που ενσωματώνεται σε τροχό 12 ιντσών ή βάρους 21 κιλών απόδοσης 204 ίππων και 1.200 Nm ροπής σε τροχό 17 ιντσών για ηλεκτρικά δίκυκλα, καθώς και ακόμα μικρότερους ηλεκτροκινητήρες βάρους 1,5 κιλού, απόδοσης 4 ίππων και 20 Nm ροπής, με διάμετρο 120 χλστ., για drones.