Ο Hamilton είχε συνεχή επαφή με την ομάδα του από τον γύρο 40 και μετά του Γκραν Πρι στην Τουρκία, με βασικό ζητούμενο το αν θα μπει για να αλλάξει ελαστικά.
Το δεύτερο ζητούμενο ήταν αν τελικά μπει για αλλαγή, σε ποιο γύρο πρέπει να το κάνει.
Ο ίδιος έλεγε στο team radio ότι θέλει να παραμείνει στην πίστα και να συνεχίσει με την ίδια τετράδα ενδιάμεσων που είχε στην εκκίνηση, ώστε να φτάσει μέχρι και την καρό σημαία χωρίς να μπει για να κάνει pit stop.
Από την άλλη η ομάδα του είπε ήδη από τον γύρο 41 να μπει για φρέσκο σετ, με τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να επιλέγει να μην ακολουθήσει τις οδηγίες, αλλά να παραμείνει στην πίστα.
Τελικά ο Hamilton εγκατέλειψε τη δική του επιλογή και στον γύρο 50 μπήκε στο pit lane ώστε να βάλει δεύτερο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, με τα οποία τερμάτισε στην πέμπτη θέση.
Μετά τον αγώνα ο ίδιος ήταν επικριτικός απέναντι στην ομάδα του λέγοντας ότι θα μπορούσε να πάει μέχρι το τέλος, δεδομένου ότι υπήρξε ένας οδηγός που έκανε ακριβώς αυτό, ο Ocon.
Βέβαια, ο κάθε πιλότος οδηγεί διαφορετικά και το κάθε μονοθέσιο φορτίζει αλλιώς τα ελαστικά, οπότε ανάλογα τον συνδυασμό η φθορά διαφέρει σημαντικά. Επιπλέον, τα ελαστικά του Ocon στον τερματισμό ήταν πρακτικά κατεστραμμένα, καθώς είχαν κάνει την εμφάνισή τους διάφορες παραμορφώσεις.
Δείτε ακόμα
Όσον αφορά την περίπτωση του Hamilton, τα δεδομένα που προέκυψαν μετά την ολοκλήρωση του αγώνα και η ανάλυση που έγινε από τη Mercedes, δείχνουν ότι ο Βρετανός δεν είχε δίκιο και έκανε καλά που ακολούθησε τις οδηγίες που του δόθηκαν.
Αυτά τα δεδομένα και η ανάλυση δείχνουν ότι ο χρόνος του Βρετανού στους τελευταίους γύρους θα ήταν τόσο πιο αργός από των υπολοίπων, ώστε τελικά μπορεί να έφτανε να μάχεται ακόμα και με τον Sainz για την όγδοη θέση, καθώς η απώλεια των πιο πάνω θέσεων εμφανίζεται από τους υπολογισμούς ως δεδομένη.
Εκτός αυτού, υπήρχε πάντα ο κίνδυνος να προκύψει κάποιο κλατάρισμα δεδομένου ότι τα ελαστικά θα πιέζονταν ίσως πέρα από τις δυνατότητες και τις αντοχές τους. Αν συνέβαινε αυτό, ο Hamilton δε θα βαθμολογούνταν καθόλου.
Το ιδανικό σενάριο θα ήταν να είχε κάνει την αλλαγή στον γύρο 41 όταν του είπε η ομάδα. Από τη στιγμή που καθυστέρησε, ήταν καλύτερα που μπήκε έστω και αργά, παρά να μην έμπαινε καθόλου.