Μετά το θυελλώδες Γκραν Πρι στην πίστα του Αμπού Ντάμπι όπου νίκη και τίτλος παίχτηκε στον τελευταίο γύρο και σε μια από τις τελευταίες στροφές, οι ομάδες παρέμειναν στο Αμπού Ντάμπι, για ένα 2ήμερο δοκιμών.
Το μενού του 2ημέρου περιελάμβανε δοκιμές με τα νέα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli, καθώς από το 2022 τα ελαστικά 13 ιντσών με υψηλό προφίλ περνούν στην ιστορία και έρχονται τα 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ.
Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν οι ομάδες εκτός της Williams (η ομάδα δεν είχε τέτοιο αυτοκίνητο) ήταν προδιαγραφών 2021 με μερικές μετατροπές ώστε να «χωρέσουν» τα ελαστικά των 18 ιντσών.
Φυσικά τα μονοθέσια που θα δούμε το 2022 θα είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που είδαμε στους αγώνες το 2021, αλλά με νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, αναρτήσεις και διάφορα άλλα, που θα δούμε καθώς πλησιάζουν οι αγώνες.
Οι δοκιμές έγιναν με εξωτερικές θερμοκρασίες μεταξύ 18-32 βαθμών Κελσίου με θερμοκρασία οδοστρώματος 20-42 βαθμούς Κελσίου.
Σε αυτές τις δοκιμές τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Lando Norris με McLaren σημειώνοντας χρόνο 1:25.809 κατά τη διάρκεια της 2ης ημέρας.
Οι ομάδες έδωσαν το παρόν με τις συνθέσεις του 2022. Έτσι το Νο 77 που είχε ο Bottas στη Mercedes, θα είναι πλέον στην Alfa Romeo και έχει αντικατασταθεί από το Νο 63 που φέρει ο George Russell.
Τις ίδιες ημέρες υπήρχε και περίοδος δοκιμών νέων οδηγών στο πλαίσιο του “young driver test” διάρκειας μια ημέρας , αλλά με ελαστικά Pirelli 13 ιντσών.
Ταχύτερος ο Nyck De Vries με Mercedes, και χρόνο 1:23.194.
Ο Μario Isola, o επικεφαλής όλων των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Pirelli δήλωσε
«Είμαστε ευχαριστημένοι με το πώς πέρασαν αυτές οι δύο ημέρες δοκιμών στο Αμπού Ντάμπι με τη συμπεριφορά των νέων ελαστικων 18 ιντσών. Το Αμπού Ντάμπι σηματοδότησε το τελευταίο κεφάλαιο σε μια ιστορία που ξεκίνησε το 2019, τελειώνει το 2021 και ξεκινάει ένα νέο κεφάλαιο το 2022. Είδαμε κάποιους κόκκους κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας στα μπροστινά ελαστικά που οδήγησαν σε λίγη υποστροφή, ειδικά με τις πιο μαλακές συνθέσεις, οι οποίες ταίριαζαν καλύτερα σε αυτήν την πίστα. Μετά την ανάλυση των δεδομένων από την πρώτη μέρα, είδαμε ότι ήταν δυνατό να μειωθεί η πίεση των μπροστινών ελαστικών κατά 1,5 ατμόσφαιρες, κάτι που βελτίωσε την κατάσταση – ιδιαίτερα για το μείγμα C3. Αλλά πρέπει να έχουμε κατά νου ότι χρησιμοποιήθηκαν τα ειδικά για την περίπτωση αυτοκίνητα και ότι ο στόχος αυτής της δοκιμής ήταν για να δοθεί η ευκαιρία στις ομάδες να συλλέξουν δεδομένα για ανάλυση κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Θα έχουμε μια αληθινή εικόνα μόνο στην αρχή του επόμενου έτους, όταν οι ομάδες θα μπορούν να δοκιμάσουν αυτά τα ελαστικά με αυτοκίνητα προδιαγραφών 2022, τα οποία θα έχουν εντελώς διαφορετική αεροδυναμική , διαφορετικά φρένα και ζάντες. Επίσης και σύμφωνα με τις τελευταίες προσομοιώσεις από τις ομάδες, τα νέα μονοθέσια θα είναι περίπου 5/10 του δευτερολέπτου πιο αργά από τα σημερινά αυτοκίνητα, μια διαφορά που πιθανότατα θα καταφέρουν να ξεπεράσουν ούτως ή άλλως μέχρι το τέλος της επόμενης σεζόν.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του επόμενου έτους, έχουμε προγραμματίσει 25 ημέρες δοκιμών που θα μας επιτρέψουν να βελτιώσουμε τα ελαστικά, εάν χρειαστεί, για την επόμενη σεζόν. Τώρα λοιπόν, το μόνο που μένει να κάνετε είναι να περιμένετε να δείτε τα νέα ελαστικά 18 ιντσών σε δράση στα τελευταία αυτοκίνητα!».
Στους πίνακες που ακολουθούν οι ταχύτεροι χρόνοι όλων όσων συμμετείχαν, τις γόμες που χρησιμοποίησαν καθώς και πόσους γύρους συμπλήρωσαν.