Ο λόγος που οι αγωνοδίκες στη Formula 1 είναι διαφορετικοί σε κάθε αγώνα αποκαλύφτηκε από τον Michael Masi.
Ο διευθυντής αγώνα που διαδέχτηκε τον εμβληματικό Charlie Whiting, έκανε τη σχετική αναφορά στο πλαίσιο δηλώσεών του.
Τα τελευταία δύο με τρία χρόνια σημαντική μερίδα των φίλων της Formula 1, αλλά και ανθρώπων που έχουν περισσότερο ή λιγότερο στενή σχέση με το άθλημα, αναφέρουν ότι υπάρχει έντονη ανακολουθία στις αποφάσεις των αγωνοδικών.
Έτσι, για ένα περιστατικό σε έναν αγώνα μπορεί να τιμωρηθεί ένας οδηγός, ενώ αν κάνει ακριβώς το ίδιο σε έναν αγώνα μπορεί να μείνει εντελώς ατιμώρητος ή να πάρει άλλη ποινή, είτε ελαφρύτερη είτε πιο βαριά.
Φυσικά η αφορμή για αυτές τις δηλώσεις ήταν το περιστατικό ανάμεσα σε Hamilton και Verstappen που συνέβη στη Βραζιλία. Όταν δόθηκε στη δημοσιότητα το video από την on-board κάμερα πάνω από το κεφάλι του οδηγού της Red Bull η Mercedes έκανε αίτηση να επανεξεταστεί το ζήτημα, ώστε να δεχτεί τιμωρία ο Verstappen.
Μετά από αυτό οι περισσότεροι πίστευαν ότι ο Ολλανδός θα τιμωρηθεί ή έστω ότι θα επανεξεταστεί το ζήτημα. Μάλιστα προς αυτή την κατεύθυνση ήταν οι δηλώσεις οδηγών όπως ο Leclerc και ο Norris, αλλά και παλαιότερων όπως ο Hakkinen και ο Montoya.
Ο λόγος που η πλειοψηφία περίμενε τουλάχιστον επανεξέταση ήταν η ομοιότητα με περσινά αλλά και φετινά περιστατικά στα οποία υπήρξε τιμωρία.
Παρ’ όλα αυτά, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην ανοίξουν καν το φάκελο ξανά, πόσο μάλλον να τιμωρήσουν τον Verstappen, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων.
Αυτό έκανε να επιστρέψει το πάγιο αίτημα πολλών η ομάδα των αγωνοδικών να είναι σταθερή και να μην αλλάζει σε κάθε αγώνα, ώστε να ξέρουν και οι οδηγοί τι επιτρέπεται να κάνουν και τι όχι, καθώς αυτή τη στιγμή οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι το τοπίο είναι ιδιαίτερα θολό και αόριστο.
Ο λόγος που οι αγωνοδίκες είναι κάθε φορά διαφορετικοί, λοιπόν, είναι για να αποφεύγεται η μεροληψία. Η FIA φοβάται ότι αν η επιτροπή των ανθρώπων που ουσιαστικά λειτουργεί ως διαιτησία του πρωταθλήματος είναι σταθερή, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να υπάρξει ζήτημα μεροληψίας.
Δεν ξέρουμε αν αυτή είναι επαρκής αιτιολογία ή αν θα ήταν καλύτερα η σύσταση των αγωνοδικών να είναι σταθερή. Σε μία τέτοια περίπτωση, δε θα μπορούσε άραγε να υπάρξει μηχανισμός που να εξασφαλίζει την αμεροληψία των αγωνοδικών;