Στο πελατολόγιο της Bentley υπάρχουν σήμερα μεγαλοεπιχειρηματίες, αρχηγοί κρατών, βασιλιάδες και διασημότητες, ενώ όλοι τους έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό.
Ποιο είναι αυτό; Οι «φουσκωμένοι» τραπεζικοί τους λογαριασμοί. Θα υπέθετε κανείς ότι το όνομα του ανθρώπου που αγόρασε την πρώτη Bentley παραγωγής θα έχει χαθεί στα «γρανάζια» του χρόνου, όμως η βρετανική εταιρεία «θυμάται» ποιος ήταν.
Ο λόγος για τον πλούσιο Λονδρέζο Noel van Raalte, ο οποίος είχε πάθος να οδηγεί ξεχωριστά αυτοκίνητα σε αγώνες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η οικογένεια του Noel van Raalte ήταν ιδιοκτήτρια του νησιού Μπράουνσι στη νότια Βρετανία.
Ήταν πριν από έναν ολόκληρο αιώνα, το μακρινό 1921 όταν αγόρασε την πρώτη 3-Litre με την κωδική ονομασία KS 1661, στη τιμή των 1.150 λιρών, με τη σημερινή ισοτιμία να είναι 1.349 ευρώ, ωστόσο την εποχή εκείνη το συγκεκριμένο ποσό ήταν τεράστιο.
Η 3-Litre παρουσιάστηκε από τον ιδρυτή της εταιρείας, Walter Owen Bentley, ενώ διακρίνονταν για το ελαφρύ της αμάξωμα που ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ορείχαλκο.
Δείτε ακόμα
Η παραγωγή της πραγματοποιούνταν στο Cricklewood του βόρειου Λονδίνου. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι στα 102 χρόνια ιστορίας της η Bentley έχει κατασκευάσει χειροποίητα πάνω από 200.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων το 97% έχουν κυλίσει από τη γραμμή παραγωγής του Κρου, όπου μετακόμισε η εταιρεία το 1946 και διατηρεί μέχρι σήμερα εκεί την έδρα της.
Πλέον η τύχη της πρώτης 3-Litre αγνοείται, ενώ τελευταία φορά είχε εμφανιστεί σε αγώνα στη Γαλλία το 1931. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι παρότι ο Noel van Raalte ήταν ο πρώτος που παρήγγειλε Bentley, δεν ήταν ο πρώτος που την παρέλαβε.
Τη μεγάλη αυτή τιμή είχε (για άγνωστο λόγο) ο Ivor Llewellyn, ο οποίος τον Αύγουστο του 1921 παρέλαβε την πρώτη από τις τρεις 3-Litre που αγόρασε. Μάλιστα αυτή εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι και σήμερα και θεωρείται η παλαιότερη σωζόμενη παραγωγής (μη πειραματική) Bentley στον κόσμο.
Τέλος, να πούμε ότι η 3-Litre έγραψε και μια ένδοξη ιστορία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς κέρδισε τις 24 Ώρες του Λε Μαν το 1924 και το 1927.