Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι η εισβολή των ρωσικών στρατιωτικών δυνάμεων στην Ουκρανία θα επιδείνωναν έτι περαιτέρω τις μειωμένες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη -λόγω των προβλημάτων της τελευταίας πανδημικής περιόδου στην εφοδιαστική αλυσίδα και, συναφώς, στην παραγωγή.
Κατά το α΄ τρίμηνο του 2022 οι ταξινομήσεις στις αγορές της ΕΕ μειώθηκαν κατά 12,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα.
Συγκεκριμένα, τα νέα επιβατικά έφθασαν τα 2.245.976, ενώ, όπως μεταδίδουν τα διεθνή πρακτορεία η πτώση αφορά και τις 4 κύριες μεγάλες αγορές, την ιταλική (-24,4%), τη γαλλική (-17,3%), την ισπανική (-11,6%) και τη γερμανική (-4,6%), ακολουθούμενες από τις υπόλοιπες, βάσει των στατιστικών της ACEA.
Το Μάρτιο, ειδικότερα, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων είχαν μεγάλη πτώση της τάξης του 20,5%, φθάνοντας, συνολικά, τα 844.187 οχήματα. Διψήφια ήταν η κάθοδος στις πιο πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και οι 4 μεγάλες αγορές: Ισπανία (-30,2%), Ιταλία (-29,7%), Γαλλία (-19,5%) και Γερμανία (-17,5%).
Πέρα από την εισβολή στην Ουκρανία το πρόβλημα με τη διάθεση των microchips συνεχίζεται που έχει σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων.
Όμως νέα μοντέλα συνεχώς «εμφανίζονται» και θα συνεχίσουν να εμφανίζονται καθώς η αυτοκίνηση είναι μια μεγάλη-καθημερινή- πρόκληση που αντιμετωπίζεται διαφορετικά από τον κάθε ένα.