Τελικά πίσω από κάθε σπουδαία ιστορία βρίσκεται πάντα ένας Έλληνας, κάτι που μπορεί να επιβεβαιώσει κανείς με μια επίσκεψη στο μουσείο της Mercedes.
Εκεί εκτίθεται το ταξί ενός συμπατριώτη μας, του Γρηγόρη Σαχινίδη, μια πετρελαιοκίνητη Mercedes 240D (W114), η οποία κατασκευάστηκε τον Οκτώβριο του 1976. Ο ίδιος την απέκτησε για να τη χρησιμοποιήσει ως ταξί τους δρόμους της Θεσσαλονίκης το 1982, όταν το οδόμετρο της έδειχνε πως έχει ήδη διανύσει πάνω από 200.000 χλμ.
Ο αριθμός αυτός ωστόσο λίγα χρόνια αργότερα θα έμοιαζε μικρός μπροστά σε αυτούς που ακολούθησαν. Εργάζονταν υπερωρίες, ενώ πολλές μέρες μέσα το μήνα κινούνταν ασταμάτητα όλο το 24ωρο.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια του πολέμου στα Βαλκάνια, πολλές φορές ο Σαχινίδης με την πιστή του Mercedes ταξίδευε από τη Θεσσαλονίκη στο Βελιγράδι, μεταφέροντας ιατρικές προμήθειες.
Βέβαια τη φρόντιζε τακτικά, καθώς δεν αμελούσε ποτέ τα σέρβις της και επούλωνε κάθε γρατζουνιά στο αμάξωμα της, ενώ αντικατέστησε δυο φορές τον κινητήρα της. Το ημερολόγιο έδειχνε 1988 όταν η Mercedes 240D πέτυχε το πρώτο της ρεκόρ, καθώς είχε καλύψει 1 εκατομμύριο χλμ.
Δείτε ακόμα
Μετά από αρκετά χρόνια είχε φτάσει στο ορόσημο των 4,6 εκατομμυρίων χλμ., προκαλώντας το ενδιαφέρον ακόμα και της ίδιας της Mercedes. Το 2004 η γερμανική εταιρεία προσέγγισε τον Σαχινίδη προσεφέροντας του μια θέση για το ταξί του στο μουσείο της και μια Mercedes C200 στον ίδιο ως αντάλλαγμα. Mέχρι και σήμερα η Mercedes που έχει γράψει τα περισσότερα χλμ. στους δρόμους είναι αυτή του Σαχινίδη.
Φανταστείτε πόσες ιστορίες θα μπορούσε να διηγηθεί στους επισκέπτες του μουσείου που τη θαυμάζουν για την αντοχή και την αξιοπιστία της. Το σίγουρο πάντως είναι ότι δούλεψε πάρα πολύ σκληρά μέχρι να συνταξιοδοτηθεί.