Η ταχύτητα της Mercedes στον αγώνα της Τουρκίας ήταν αδιαμφισβήτητη και δεν άφησε κανένα περιθώριο στη Red Bull να ελπίζει για κάτι καλύτερο από τη δεύτερη θέση.
Το πόσο γρήγορο ήταν το γερμανικό μονοθέσιο ήταν φανερό ήδη από τις ελεύθερες δοκιμές, στις οποίες επικράτησε με άνεση.
Η εικόνα επιβεβαιώθηκε στις κατατακτήριες με τους Hamilton και Bottas να κάνουν με άνεση το 1 – 2, οπότε κάπου εκεί άρχισε να φαίνεται τι πρόκειται να γίνει την Κυριακή. Όντως οι προβλέψεις ήταν σωστές και ο Bottas πήρε μία νίκη για την οποία, τουλάχιστον φαινομενικά, δε δυσκολεύτηκε καθώς σε όλη τη διάρκεια μπορούσε να ελέγχει την απόσταση που τον χώριζε από τον Verstappen. Όσο για τον Hamilton, αν δεν εκκινούσε από την 11η θέση λόγω της ποινής, μάλλον θα κατέγραφε τη νίκη 101.
Με τις Mercedes και Red Bull να έχουν έντονο ανταγωνισμό όλη τη χρονιά, έχουμε δει ότι κάποιες πίστες ευνοούν τη μία ομάδα και κάποιες την άλλη, ανάλογα με τη διαμόρφωση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Τότε γιατί ο Verstappen ανησυχεί;
Ο Ολλανδός έχει κάθε λόγο να είναι ανήσυχος επειδή η Κωνσταντινούπολη δε θεωρείται πίστα που ευνοεί τη Mercedes, όπως ήταν το Sochi και η Monza. Βέβαια δεν ευνοεί ούτε τη Red Bull, οπότε κάποιος θα περίμενε μία πιο κλειστή μάχη ανάμεσα στις δύο ομάδες.
Γενικά η Mercedes τα πάνε καλύτερα σε πίστες με μεγάλες ευθείες και χαμηλές απαιτήσεις σε κάθετη δύναμη, ενώ η Red Bull σε εκείνες που έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις σε επείπεδο αεροδυναμικής. Γι’ αυτό οι Γερμανοί ήταν δυνατοί σε Monza και Sochi, ενώ οι “ταύροι” στο Zandvoort, για παράδειγμα.
Η Κωνσταντινούπολη, λοιπόν, είναι ένας συνδυασμός και των δύο χαρακτηριστικών. Έχει ευθείες, όμως έχει και κλειστές στροφές ή σημεία όπως η στροφή 8, μία παρατεταμένη αριστερή με τέσσερις κορυφές την οποία τα μονοθέσια περνούν με τέρμα γκάζι.
Αυτός είναι ο λόγος που ο Ολλανδός της Red Bull εμφανίστηκε προβληματισμένος. Ότι η ταχύτητα της Mercedes ήταν πολύ μεγάλη, σε μία πίστα όπου θεωρητικά τα δύο μονοθέσια θα έπρεπε να έχουν παρόμοια απόδοση.
Στη Mercedes αναφέρουν ότι δεν έχουν εξελίξει το μονοθέσιο, οπότε από πού προέρχεται αυτή η αύξηση στην απόδοση;
Δείτε ακόμα
Κρύφτηκε η ταχύτητα από την εξέλιξη του πρωταθλήματος;
Είναι πιθανό το αποτέλεσμα που είδαμε στην Κωνσταντινούπολη να οφείλεται στην αναβάθμιση που είχε γίνει στο Γκραν Πρι Βρετανίας, όμως μέχρι τώρα να μην το είχαμε εντοπίσει λόγω της σειράς με την οποία κυλάει το καλεντάρι.
Δηλαδή μετά το Silverstone είχαμε την Ουγγαρία. Στις κατατακτήριες ο Hamilton ανάγκασε τις δύο Red Bull να καταστρέψουν τις γρήγορες προσπάθειές τους, ενώ η επεισοδιακή εκκίνηση του αγώνα ανέτρεψε τα πάντα, σε μία πίστα όπου οι “ταύροι” είχαν θεωρητικό πλεονέκτημα.
Μετά την Ουγγαρία είχαμε το Βέλγιο, το οποίο είχε μία πραγματικά παράξενη εξέλιξη, οπότε ούτε αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο.
Στη συνέχεια η Formula 1 πήγε στην Oλλανδία. Εκεί αναμενόταν η Red Bull να έχει το πάνω χέρι και έτσι έγινε. Καμία έκπληξη, λοιπόν.
Οι επόμενοι δύο αγώνες ήταν σε Monza και Sochi. Στην Ιταλία η Mercedes φαινόταν πιο δυνατή κάτι που δεν εξέπληξε κανέναν, ενώ ακριβώς τα ίδια ισχύουν και για τη Ρωσία.
Κάπως έτσι φτάσαμε στην Κωνσταντινούπολη και ενώ περιμέναμε να δούμε μάχη, η Mercedes ήταν πρώτη με άνεση.
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι είναι πιθανό η Mercedes να κατάφερε να ξεπεράσει τη Red Bull με απόλυτους όρους, όμως η διαδοχή στις πίστες και τα απροσδόκητα γεγονότα έφεραν έτσι τα πράγματα ώστε να μην μπορούσε να εντοπιστεί αυτή η βελτίωση.
Τι γίνεται από εδώ και πέρα;
Πλέον το πρωτάθλημα έχει ακόμα έξι αγώνες. Ηνωμένες Πολιτείες, Μεξικό, Βραζιλία, Κατάρ, Σαουδική Αραβία και Αμπού Ντάμπι.
Με βάση όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα οι Red Bull έχουν πλεονέκτημα στο Μεξικό και τη Βραζιλία, καθώς τα μοτέρ της Honda έχουν πλεονέκτημα στο μεγάλο υψόμετρο όπου ο αέρας είναι πιο αραιός (τουλάχιστον αυτό ίσχυε μέχρι πέρυσι).
Η Mercedes είναι παραδοσιακά πολύ δυνατή στο Αμπού Ντάμπι, ενώ και στο Texas έχει πάντα καλή παρουσία. Έχει κερδίσει 5 από του 8 αγώνες που έχουν γίνει εκεί, ενώ 5 νίκες έχει πετύχει και ο Hamilton, ο οποίος δείχνει να του αρέσει αυτή η πίστα.
Όσο για το Κατάρ και τη Σαουδική Αραβία, είναι δύο πίστες όπου η Formula 1 πάει για πρώτη φορά οπότε δεν υπάρχουν δεδομένα.
Στους επόμενους αγώνες θα αποδειχθεί αν ο Verstappen έχει δίκιο να ανησυχεί για την ταχύτητα της Mercedes ή αν το είπε μόνο για να κάνει τη Mercedes να δείχνει ως φαβορί, ελπίζοντας ότι οι άνθρωποί της θα κυριευθούν από το σχετικό άγχος.