Ο Verstappen τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες, λίγες ώρες μετά το τέλος του αγώνα στη Σαουδική Αραβία.
Αιτία της τιμωρίας ήταν το φρενάρισμα που έκανε ο Ολλανδός στην πίσω ευθεία της πίστας, λίγα μέτρα πριν από την τελευταία στροφή. Πρόκειται για το περιστατικό στο οποίο υπήρξε επαφή με το μονοθέσιο του Hamilton το οποίο εκείνη τη στιγμή βρισκόταν πίσω του.
Συγκεκριμένα στην αρχή του γύρου 37 ο Hamilton με τη βοήθεια του DRS περνάει στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού τον Verstappen με διαφορά περίπου μισού αυτοκινήτου.
Φτάνοντας στη στροφή 1 ο οδηγός της Red Bull καθυστερεί το φρενάρισμα και παίρνει την εσωτερική ώστε να αμυνθεί και να διατηρήσει τη θέση του. Ωστόσο καθυστέρησε το φρενάρισμα περισσότερο από όσο υπολόγιζε και δεν πρόλαβε να επιβραδύνει επαρκώς ώστε να πάρει τη στροφή, έτσι χρησιμοποίησε την έξοδο διαφυγής και κέρδισε παράνομο πλεονέκτημα.
Δείτε ακόμα
Βλέποντας αυτή την κίνηση ο διευθυντής του αγώνα, Michael Masi, δίνει εντολή στη Red Bull να πει στον οδηγό της να παραχωρήσει τη θέση σε εκείνον της Mercedes, μία πάγια τακτική σε παρόμοια περιστατικά.
Φτάνοντας στην ευθεία πριν την τελευταία στροφή ο Verstappen αρχίζει να επιβραδύνει με ακανόνιστο τρόπο, ενώ ταυτόχρονα παραμένει σχεδόν στο μέσο της αγωνιστικής διαδρομής, αντίθετα με ό,τι έχουμε δει να συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Στο τέλος αυτών των κινήσεων πατάει πολύ απότομα φρένο και ο Hamilton έχει μικρή επαφή μαζί του, κάνοντας ταυτόχρονα κίνηση αποφυγής. Εκείνη τη στιγμή ο Βρετανός δεν είχε ενημερωθεί ακόμα από την ομάδα ότι ο Verstappen ήταν υποχρεωμένος να του παραχωρήσει τη θέση.
Μετά τον αγώνα ο Ολλανδός δήλωσε ότι απλά επιβράδυνε ώστε να αφήσει τον οδηγό της Mercedes να περάσει, ενώ ο τελευταίος με τη σειρά του είπε ότι δεν μπορούσε να καταλάβει τι συνέβαινε και όλη η σειρά ενεργειών του αντιπάλου του στη δεδομένη χρονική στιγμή τον άφησε να απορεί τι θέλει να κάνει.
Σίγουρα και οι δύο θέλουν να φανούν πιο αθώοι από όσο είναι στην πραγματικότητα. Λίγα μέτρα μετά το συμβάν υπήρχε το σημείο εντοπισμού του DRS. Όποιος περνούσε δεύτερος από εκεί θα είχε στη συνέχεια τη δυνατότητα να ανοίξει την πίσω αεροτομή του, άρα και πλεονέκτημα. Μάλιστα αν κατάφερνε να περάσει δεύτερος αλλά να πάρει αμέσως το προβάδισμα, θα είχε την πρωτοπορία και τη βοήθεια του DRS ώστε να τη διατηρήσει.
Αυτό ανέφερε ο Hulkenberg σε δηλώσεις του σχετικά με το συμβάν, ενώ το ίδιο φράφτηκε και στο κείμενο της απόφασης των αγωνοδικών. Οι αγωνοδίκες αναγνωρίζουν την προσπάθεια και των δύο να έχουν DRS, όμως θεωρούν ότι ο Verstappen έχει μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την επαφή.
Η αιτία βρίσκεται στο φρενάρισμα που έκανε στο τέλος. Από την τηλεμετρία φάνηκε ότι ο Ολλανδός πάτησε τόσο πολύ το φρένο ώστε η επιβράδυνση έφτασε τα 2.4 G. Όταν ειλικρινά θέλεις να παραχωρήσεις τη θέση σου, έστω και επειδή είσαι υποχρεωμένος, δεν πατάς το φρένο σα να φτάνεις στην πρώτη στροφή της Monza, αλλά κάνεις στην άκρη και επιβραδύνεις σταδιακά.
Μερίδα φίλων της Formula 1 αλλά και διεθνών μέσων, ερμήνευσαν την κίνηση του Verstappen ως μία προσπάθεια του Ολλανδού να χτυπήσουν οι δύο οδηγοί μεταξύ τους, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να φανεί σαν ατύχημα, καθώς σε αυτή την περίπτωση θα διατηρούσε το προβάδισμα των 8 βαθμών που είχε πριν την εκκίνηση της Σαουδικής Αραβίας.
Δεν ξέρουμε αν ο Verstappen σκέφτηκε τόσο πονηρά (βέβαια από την ομάδα του είχαν πει να δώσει τη θέση με στρατηγικό τρόπο), όμως σίγουρα το να “τσαρουχώσει” το φρένο μόνο κίνηση παραχώρησης θέσης δεν είναι. Πάντως η τιμωρία είχε περισσότερο συμβολικό χαρακτήρα, καθώς η ποινή ήταν να προστεθούν 10 δευτερόλεπτα στο χρόνο του Ολλανδού, κάτι που δεν επηρέασε την κατάταξη οπότε και πάλι πήρε τους 18 βαθμούς της δεύτερης θέσης.
Πατήστε εδώ για να δείτε σε πρωτότυπη μορφή την απόφαση των αγωνοδικών.
ΕΠΕΙΔΗ ΙΔΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ Ο ΦΕΣΤΑΠΕΝ ΔΕΝ ΦΡΕΝΑΡΙΣΕ ΑΛΛΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΑΧΗΤΥΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΥΝΗΓΗΣΗ ΜΕ DRS
Η τηλεμετρία δείχνει ότι πάτησε φρένο αρκετές φορές. Η τελευταία ήταν και η πιο δυνατή καθώς το κύκλωμα ανέβασε πίεση 69 bar, ενώ η επιβράδυνση που κατέγραψαν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου έφτασε τα 2.4 G.
Είναι ακριβώς το ίδιο φρενάρισμα που κάνουν οι οδηγοί για τη στροφή 15 στο Silverstone, αυτή με το όνομα Stowe (είναι η δεξιά μετά την ευθεία Hangar).
Πρόκειται, λοιπόν, για σοβαρό φρενάρισμα και όχι για κάτι που κάνεις όταν θες να αφήσεις τον άλλο να περάσει.