Σαράντα κεράκια τοποθέτησε η Lamborghini στην τούρτα γενεθλίων της ιστορικής Jalpa και μας προσκαλεί να γιορτάσουμε μαζί της.
Ήταν Μάρτιος του 1981 όταν η εντυπωσιακή Jalpa έκανε ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης σε πρωτότυπη μορφή. Σε σύγκριση με τη Jalpa παραγωγής ξεχώριζε χάρη στο ιδιαίτερο μεταλλικό μπρονζέ χρώμα του αμαξώματος και με μερικά ακόμα μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.
Βασίζονταν στη μια και μοναδική Lamborghini Silhouette, η οποία δεν πωλήθηκε ποτέ, καθώς επέστρεψε στο εργοστάσιο και χρησιμοποιήθηκε ως βάση για τη νέα Jalpa. Όταν τελικά εισήλθε στη γραμμή παραγωγής το 1982 διέφερε από το πρωτότυπο μοντέλο, έχοντας μαύρους προφυλακτήρες, εισαγωγές αέρα για τον κινητήρα, οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ πατούσε σε ζάντες 16 ιντσών, οι οποίες προέρχονταν από την πρωτότυπη Lamborghini Athon και ντύνονταν με ελαστικά χαμηλού προφίλ Pirelli P7.
Σημείο αναφοράς αποτελούσε η αποσπώμενη οροφή της που μπορούσε να αποθηκευτεί σε ειδικό χώρο πίσω από τα πίσω καθίσματα. Ο Γάλλος Marc Deschamps από την Carrozzeria Bertone σχεδίασε την Jalpa με την ανοιγόμενη τύπου Targa οροφή, με τη συμμετοχή του Giulio Alfieri, ο οποίος ήταν Γενικός Διευθυντής και Τεχνικός Προϊστάμενος της Lamborghini εκείνη την εποχή.
Δείτε ακόμα
Η ιταλική εταιρεία των supercars τονίζει ότι η Jalpa ήταν το τελευταίο sedan μοντέλο της με V8 κινητήρα. O εν λόγω κινητήρας ήταν τοποθετημένος στο κέντρο και προς τα πίσω, κατασκευασμένος από εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, χωρητικότητας 3.485 κ.εκ, με κλίση 90 μοιρών, με τέσσερα διπλά καρμπυρατέρ Weber 42 DCNF και αναλογία συμπίεσης 9.2:1. Απέδιδε 258 ίππους και 314 Nm ροπής, ενώ επέτρεπε στη Jalpa να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 248 χλμ./ώρα.
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1984, παρουσιάστηκε η ανανεωμένη Jalpa, με ορισμένες αισθητικές τροποποιήσεις, όπως οι προφυλακτήρες και οι εισαγωγές αέρα στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, τα στρογγυλεμένα πίσω φώτα και το διαφοροποιημένο εσωτερικό.
Το όνομα Jalpa προέρχεται από μια φυλή ταύρων μάχης, την Jalpa Kandachia. Μη ξεχνάτε ότι ο μαινόμενος ταύρος είναι το έμβλημα της Lamborghini. Από το 1981 μέχρι το 1988 η Lamborghini κατασκεύασε συνολικά 420 αντίτυπα της Jalpa.