Νέος οδηγός. Όταν κάποιος ανήκει σε αυτή την κατηγορία, είτε ηλικιακά είτε επειδή έχει πάρει πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης (ή και τα δύο), κάποια πράγματα είναι διαφορετικά σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς. Γιατί όμως;
Η απάντηση βρίσκεται στην έλλειψη εμπειρίας. Η οδήγηση είναι κάτι που δε μαθαίνεται ολοκληρωτικά μέσω μαθημάτων, ακόμα και σε χώρες με καλύτερα συστήματα εκπαίδευσης νέων οδηγών. Είναι και θέμα εμπειρίας. Να μάθεις να αναγνωρίζεις τα σήματα “αυτόματα”, να ελέγχεις τους καθρέφτες μηχανικά και τόσα άλλα που κάνουμε όταν οδηγούμε, τα οποία μπορεί με τον καιρό να γίνονται δεύτερη φύση μας, όμως για να φτάσουμε μέχρι αυτό το επίπεδο θέλει χρόνο.
Μερικά από τα στοιχεία που είναι διαφορετικά όταν κάποιος είναι νέος οδηγός είναι η ασφάλιση (ακριβότερη), το όριο κατανάλωσης αλκοόλ και χρήση του σήματος “Ν”.
Κόντρα σε σήραγγα: Δείτε μία AMG 45 να γίνεται σμπαράλια με 160χλμ./ώρα (Video)
Όμως δεν είναι μόνο η έλλειψη εμπειρίας πίσω από το τιμόνι. Είναι και άλλοι παράγοντες. Οι νέοι οδηγοί τείνουν να υπερεκτιμούν τις δυνάμεις τους, αλλά και τις ικανότητες του αυτοκινήτου. Συχνά αντιλαμβάνονται σε μικρότερο βαθμό τους όποιους κινδύνους ή τους αγνοούν εντελώς. Στα παραπάνω, μπορούμε να προσθέσουμε την κούραση κατά τις νυχτερινές ώρες, όπως μετά από μία έξοδο. Φυσικά στην έξοδο ελλοχεύει και ο κίνδυνος να ξεφύγει το μέτρο στην κατανάλωση αλκοόλ, παράγοντας ακόμα πιο σημαντικός. Τέλος, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την τάση ορισμένων νεότερων ατόμων να κάνουν επίδειξη μέσω του οχήματός τους και των υψηλών ταχυτήτων.
Φυσικά οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, οι παράγοντες που αναφέραμε μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα και σε κάποιον μεγαλύτερης ηλικίας ή κάποιον που έχει περισσότερο καιρό το δίπλωμα. Ωστόσο, τα στατιστικά δεδομένα δείχνουν ότι πρόκειται για συμπεριφορές που συναντάμε περισσότερο στις νέες ηλικίες.
Αυτοί είναι οι λόγοι που οι ασφαλιστικές αλλά και ο νομοθέτης έχουν ελαφρώς πιο αυστηρή αντιμετώπιση προς τους νέους σε ηλικία ή εκείνους που έχουν πάρει πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης. Η πιο ακριβή ασφάλεια επειδή είναι πιο πιθανό να έχουν κάποιο ατύχημα, το σήμα “Ν” ώστε να ενημερώνονται οι υπόλοιποι οδηγοί και το μισό όριο στο αλκοόλ ώστε να τους προστατεύσουν από το να παρεκτραπούν.