Μετά το τρικάβαλο σε scooter μαζί με μωρό λίγων μηνών, στους δρόμους της Αθήνας συναντήσαμε ακόμα ένα ακραίο περιστατικό, το οποίο δείχνει ότι μερίδα συμπολιτών μας μάλλον δε λαμβάνει σοβαρά υπόψιν της την οδική ασφάλεια.
Αυτό που είδαμε ήταν ένα Citroen AX, το οποίο σίγουρα έχει γνωρίσει καλύτερες εποχές. Αν και η συντήρησή του φαινόταν πλημμελής, δεν ήταν αυτό το οποίο μας τράβηξε την προσοχή.
Ήταν το πίσω παρμπρίζ, το οποίο απλά δεν υπήρχε. Έλειπε ολόκληρο.
Μάλιστα, ο ιδιοκτήτης είχε σκεφτεί μια λύση, ώστε το αυτοκίνητο να μη μένει ανοιχτό. Στη θέση του παρμπρίζ τοποθέτησε μία μεταλλική (;) πλάκα, την οποία στερέωσε περιμετρικά με πριτσίνια. Το “κερασάκι στην τούρτα” είναι ότι δεν αφαίρεσε τον υαλοκαθαριστήρα, αλλά τον άφησε στη θέση του.
Βλέποντας αυτή τη μετατροπή δεν μπορούσαμε να μη σκεφτούμε το πόσο μεγάλο κίνδυνο αποτελεί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, τόσο για τους επιβάτες του, όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Καταργώντας το πίσω παρμπρίζ και τοποθετώντας στη θέση του μια αδιαφανή επιφάνεια, καταργείται και η ορατότητα από τον μεσαίο καθρέφτη. Με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός έχει πολύ περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, καθώς απομένουν μόνο οι πλαϊνοί καθρέφτες. Έτσι, μειώνεται δραματικά η ικανότητα να επιτηρεί το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου και να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποιος πλησιάζει και με τι ρυθμό.
Ακόμα ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό ήταν ότι στην πινακίδα υπήρχε σχετικά πρόσφατη σφραγίδα από ΚΤΕΟ.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η αντικατάσταση του παρμπρίζ έγινε σε ημερομηνία μεταγενέστερη του ελέγχου και ότι αποτέλεσε λύση της μίας διαδρομής, εκείνης προς το κατάστημα αντικατάστασης κρυστάλλων. Γιατί αν το εν λόγω αυτοκίνητο κυκλοφορεί καθημερινά στους δημόσιους δρόμους, κάθε χιλιόμετρο που καλύπτει είναι ένα ρίσκο.