Τη στιγμή που γράφεται αυτό εδώ το κείμενο απολαμβάνουμε από το ανοιχτό παράθυρο του γραφείου μας τον ηλιόλουστο καιρό.
Ωστόσο ο χειμώνας έχει δρόμο ακόμα μπροστά του και μη ξεχνάτε ότι το 2021 χιόνισε μέχρι και στο κέντρο της Αθήνας! Πάμε λοιπόν να δούμε μερικές πολύτιμες συμβουλές για τους οδηγούς σε περίπτωση έντονης χιονόπτωσης.
Ξεκινάμε από τη στιγμή που βγαίνετε από το σπίτι και βλέπετε το αυτοκίνητό σας καλυμμένο με χιόνι. Οι περισσότεροι οδηγοί κάνουν ένα σοβαρό λάθος. Απομακρύνουν το χιόνι μόνο από το εμπρός παρμπρίζ. Ωστόσο πρέπει να καθαρίσετε το χιόνι από όλες τις γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου, ώστε να έχετε ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση.
Επίσης πρέπει να φύγει το χιόνι από την οροφή, καθώς σε ένα φρενάρισμα μπορεί να γλιστρήσει στο εμπρός παρμπρίζ με αποτέλεσμα να μη βλέπετε μπροστά σας, ενώ δεν αποκλείεται σε μια επιτάχυνση να πέσει στο αυτοκίνητο που κινείται από πίσω σας, κάτι που επίσης μπορεί να γίνει αιτία ατυχήματος.
Μη ξέχνατε ακόμα, ότι αφαιρούμε σχολαστικά το χιόνι από τα φωτιστικά σώματα, από τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος και από τους πλευρικούς καθρέπτες. Σίγουρα η αγορά ελαστικών χιονιού είναι ένα πρόσθετο κόστος, όμως εξασφαλίζουν καλύτερη πρόσφυση σε σύγκριση με τα θερινά ελαστικά και τα ελαστικά παντός καιρού.
Οι ακραίες θερμοκρασίες επηρεάζουν την πίεση των ελαστικών, για το λόγο αυτό πρέπει να την ελέγχετε τακτικά και να την εναρμονίζετε με τα συνιστώμενα επίπεδα του κατασκευαστή.
Για να μην παγώσει το νερό που αντλούν οι υαλοκαθαριστήρες, ρίξτε στο δοχείο το ειδικό υγρό που αποτρέπει το φαινόμενο αυτό, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάτε να τσεκάρετε τη στάθμη του αντιψυκτικού υγρού στο ψυγείο του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα
Καλό θα ήταν να έχετε καλώδια ή φορτιστή για τη μπαταρία του αυτοκινήτου, διότι μπορεί να καταπονηθεί κάτω από ένα ιδιαίτερα βαρύ φορτίο σε χαμηλές θερμοκρασίες. Βέβαια παίζει ρόλο και πότε αλλάξατε τελευταία φορά μπαταρία, με τη διάρκεια ζωή τους να κυμαίνεται συνήθως στα 3-4 χρόνια.
Αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο για αρκετές μέρες, όταν το χρησιμοποιήστε ξανά καλό θα ήταν να αποφύγετε κατά τη διάρκεια των πρώτων χιλιομέτρων τις μεγάλες ταχύτητες και τις υψηλές στροφές του κινητήρα, μέχρι αυτός να ζεσταθεί.
Εννοείται ότι λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος κρατάμε ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και αποφεύγουμε τη χρήση του cruise control.
Δε φρενάρουμε, ούτε επιταχύνουμε απότομα, ενώ οι κινήσεις στο τιμόνι πρέπει να είναι απαλές και όχι βίαιες. Αν το αυτοκίνητο σας προσφέρει προγράμματα οδήγησης επιλέξτε το Eco, καθώς μειώνει την απόκριση στο γκάζι, ευνοώντας την πρόσφυση.
Αν διαπιστώσετε ότι το αυτοκίνητο αρχίζει να εμφανίζει υπερστροφή και οι πίσω τροχοί γλιστρούν προς το εξωτερικό της στροφής, στρίψτε το τιμόνι προς την κατεύθυνση της ολίσθησης. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται και όταν έχουμε υποστροφή στην επιτάχυνση με τους μπροστινούς τροχούς να γλιστρούν προς το εξωτερικό της στροφής.