To Ford Puma είναι το μοντέλο της εταιρίας με το οποίο θα συμμετάσχει στο WRC από το 2022.
Χρονιά που εισέρχεται η υβριδική τεχνολογία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Εντάξει με αυτό; Τίποτα άλλο;
Φυσικά.
Είναι ένα από τα μοντέλα που πραγματικά ευχαριστιέσαι να το οδηγείς.
Ο βασικός λόγος είναι ότι πρόκειται για ένα άκρως οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο με σημείο αναφοράς το σύστημα διεύθυνσης.
Ακριβές τιμόνι που πραγματικά σε προδιαθέτει για κάθε στιγμή.
Πιο ντιζαϊνάτο και με οθόνη γίγας! Αυτό είναι το ανανεωμένο Ford Focus
Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που το Puma «κάθεται» στην άσφαλτο, αλλά και το πως στρίβει. Και δεν αναφερόμαστε στο Puma ST, που εκεί ο πήχης έχει ανέβει πάρα πολύ ψηλά, αλλά για μια έκδοση με τον 1.000ρι 3κύλινδρο πολυβραβευμένο κινητήρα EcoBoost 155 ίππων που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Η ηλεκτρογεννήτρια 11.5 kW με μπαταρία 48 Volt βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού με ιμάντα να εκκινεί τη μονάδα. Η δε ανάκτησης ενέργειας γίνεται κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος, ή της επιβράδυνσης.
Η ηλεκτρογεννήτρια δίνει περισσότερη ροπή κατά την εκκίνηση, αλλά το ζήτημα με αυτό το «μοτεράκι» είναι ότι όσο το πατάς το γκάζι τόσο πάει χωρίς να διαμαρτύρεται.
Να, άλλο ένα στοιχείο που το Puma σου κλείνει το μάτι καθώς σε διατηρεί πάντα «ζεστό». Επιπλέον προφέρει και 5 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, Eco, Slippery, Trail, Sport, Normal, που επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα, αλλά και στην αίσθηση του τιμονιού.
Με απόσταση 166 χλστ. από το έδαφος και με την επιλογή Trail το Puma σαν δίνει τη δυνατότητα να εξερευνήσετε και μέρη που ανταποκρίνονται στο πνεύμα της περιπέτειας, μέχρι οι μπροστινοί τροχοί αρχίσουν να ολισθαίνουν.
Μάλιστα αναλόγως της επιλογής αλλάζει και η ένδειξη στον 12.3 ιντσών ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ μια κόκκινη λάμψη γεμίζει το καντράν όταν επιλέξετε το Sport Drive Mode.
Δίπλα ακριβώς είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών, μετατρέποντας το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 smartphones και tablets.
Πάντως ότι πρόγραμμα και να επιλέξετε το σύστημα διεύθυνσης σας δίνει την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο είναι βιδωμένο στο δρόμο. Θα προσθέταμε ότι είναι ιδιαίτερα συμπαγές. Η ποιότητα κύλισης όπως και η ηχομόνωση βαθμολογείται με υψηλό βαθμό, ενώ παρά το γεγονός ότι το Puma ST-Line των φωτογραφιών «φορούσε» 50άρι ελαστικό (215 η διάσταση) με ζάντες 18 ιντσών, εντούτοις οι αναρτήσεις απορροφούσαν κάθε κακοτεχνία χωρίς τους ενοχλητικούς θορύβους «γκαπ» «γκουπ» να εμφανίζονται στο εσωτερικό.
Η Ford δεν έχει δώσει έμφαση στο σύστημα διεύθυνσης μόνο στο Pumα, αλλά και σε άλλα μοντέλα όπως το Fiesta, και το Focus που ξεχωρίζουν σε αυτό το ζήτημα.
Εδώ που τα λέμε το τιμόνι είναι αυτό που σε εμπνέει με σιγουριά και ασφάλεια και μετά οι αναρτήσεις.
Παρά το γεγονός ότι το Puma ανήκει στην κατηγορία των SUN, εντούτοις η συμπεριφορά του είναι σαν «κούρσα».
Δεν εμφανίζει συμπτώματα πλεύσης, είναι ιδιαίτερα σταθερό, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι αυτές που πρέπει να είναι λόγω των φυσικών δυνάμεων.
Το 3κύλινδρο «μοτεράκι» με τα 220 Nm ροπής, έχει φοβερή απόκριση που συνδυάζεται με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, σωστά «γραναζωμένο» από πλευράς σχέσεων.
Η θέση είναι πολύ καλή προσφέροντας περιμετρική ορατότητα και το πολυλειτουργικό τιμόνι με σωστή διάμετρο.
Οι χώροι είναι άνετοι με 401 λίτρα αποσκευών. Εδώ η Ford προσφέρει μια καινοτομία. Στο πάτωμα του χώρου των αποσκευών υπάρχει ένας ακόμα χώρος 80 λίτρων που τον ονομάζει “megacbox”. Εκεί μπορείτε να μεταφέρεται από αναψυκτικά, μπύρες, κρασιά, τσίπουρο και ουισκάκι με τον απαραίτητο πάγο, όπως επίσης βρεγμένα ρούχα, λασπωμένες γαλότσες και τα ψάρια που ψαρέψατε σε αυτήν την απομακρυσμένη παραλία.
Και μετά αφαιρείτε την τάπα, τα νερά φεύγουν, καθαρίζετε το χώρο από τις τυχόν λάσπες ώστε να είναι καθαρός, γεμάτο πάγο με όλα τα απαραίτητα για την επόμενη εκδρομή σας.
Το Puma εξοπλίζεται και με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως, υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας, ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας, σύστημα σταθερής ταχύτητας, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.
Σε ο,τι αφορά τις επιδόσεις η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 205 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 9 δευτ. ενώ για τη μέση κατανάλωση το κομπιούτερ έδειξε 8 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές ρύπων σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP από 127-135 γρ./χλμ.
Ford Puma λοιπόν στο πνεύμα της εποχής, εξηλεκτρισμένο, οδηγοκεντρικό, οδική συμπεριφορά για βραβείο που σε βάζει ακόμα πιο κοντά στο παγκόσμιο πρωταθλημα ράλι, καθώς μετά τα Escort, Focus και Fiesta έρχεται η ώρα του Puma για να γράψει ιστορία.
Οι τιμές στην έκδοση με τους 155 ίππους ξεκινούν από τα 25.729 ευρώ.