Οι παλμοί ήταν ακόμα ανεβασμένοι, ενώ ιδρώτας κυλούσε ποτάμι από το κεφάλι μας όταν βγάλαμε το κράνος και έπειτα την μπαλακλάβα. Τα δάχτυλα στα χέρια παρέμεναν σφιγμένα, καθώς μέχρι πριν από λίγα δευτερόλεπτα κρατούσαν σφιχτά το τιμόνι.
Δε βρισκόμασταν σε κάποιο δημόσιο δρόμο, αλλά μέσα στην πίστα των Μεγάρων. Στο καταλληλότερο περιβάλλον για μια πρώτη οδηγική εμπειρία με το ανανεωμένο Hyundai i30 Ν, αλλά και τα νέα i20 Ν και Kona N, τα οποία έφτασαν στην Ελλάδα.
Σίγουρα δεν τα χορτάσαμε, καθώς κάθε φορά κάναμε μόνο από τρεις γύρους με τις κορυφαίες εκδόσεις των κορεάτικων μοντέλων. Πάντως μια γερή δόση την πήραμε και ήδη αισθανόμαστε εξαρτημένοι! Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε την οικογένεια μοντέλων N της Hyundai, η οποία μεγάλωσε, καθώς απέκτησε δυο νέα μέλη.
i30 N
Το «γηραιότερο» μέλος στην οικογένεια των μοντέλων Ν, καθώς ήταν αυτό που έβαλε τη Hyundai στην κατηγορία των hot hatch το 2017. Τώρα βιώνει τη δεύτερη νιότη του μετά την ανανέωση που δέχτηκε.
Εμφανισιακά έγινε ακόμα πιο άγριο. Παρατηρήστε τους προφυλακτήρες με την επιθετικότερη σχεδίαση, τη μεγαλύτερη γρίλια της μάσκας που κοσμεί το γράμμα Ν, τις μαύρες σφυρήλατες ζάντες των 19 ιντσών (ελαφρύτερες κατά 14,4 κιλά), ενώ από πίσω τους διακρίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, επίσης με το έμβλημα Ν. Στο πίσω τμήμα του ανανεωμένου i30 N εντοπίζουμε τα ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα, το διαχύτη, τις μεγαλύτερες στρογγυλές εξατμίσεις και την αεροτομή οροφής.
Αιχμή του δόρατος στο ανανεωμένο i30 N αποτελεί ο γνωστός δίλιτρος Τ-GDI βενζινοκινητήρας, ο οποίος με το πακέτο “Performance”, αποδίδει 280 ίππους (+5 ίπποι) και 392 Nm (+39 Nm) ροπής, ενώ για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 5,9 δευτ.
Ο ίδιος βενζινοκινητήρας του ανανεωμένου i30 Ν είναι πιο λίγο πιο «φρόνιμος» όταν παράγει 250 ίππους και 353 Nm ροπής, ενώ για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα «καθυστερεί» λίγο περισσότερο, καθώς χρειάζεται 6,4 δευτ.
Προσιτά γκάζια! Πόσο κοστίζουν τα κορυφαία Hyundai i30 N, i20 N και Kona Ν στην Ελλάδα;
Πλέον i30 Ν προσφέρεται όχι μόνο με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, αλλά και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N DCT 8 σχέσεων.
Στο πεδίο της μάχης, δηλαδή μέσα στην πίστα των Μεγάρων, το ανανεωμένο i30 N «πυροβολεί» όταν πατάς το γκάζι στο πάτωμα, επιταχύνει ακαριαία, ο μπάσος ήχος της εξάτμισης σε ξεσηκώνει, το μηχανικό κιβώτιο δεν «κρεμάει» ποτέ, η «μούρη» του αυτοκινήτου μπαίνει όπως ακριβώς ορίσει ο οδηγός στη στροφή και το πίσω τμήμα «παίζει» ελάχιστα.
i20 N
Για πρώτη φορά στην ιστορία του το i20 αποκτά έκδοση υψηλών επιδόσεων. Πόσο υψηλές είναι αυτές οι επιδόσεις; Σημειώστε, επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Το νέο i20 Ν τροφοδοτείται από κινητήρα T-GDI 1.6 λίτρων, ο οποίος παράγει 204 ίππους και 275 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ για την καλύτερη διαχείρισή της προαιρετικό είναι το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Επιπλέον, το i20 N διαθέτει και launch control, ώστε να βοηθήσει τον οδηγό στην επιτάχυνση από στάση.
Στο τιμόνι υπάρχει δεξιά ενσωματωμένο κουμπί για τα πέντε προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και N Custom), αλλά και ένα ακόμα για την άμεση ενεργοποίηση του rev matching, δηλαδή το συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα όταν κατεβάζουμε σχέση (σα να κάναμε την τεχνική μύτη-τακούνι).
Επεμβάσεις έχουν γίνει στην ανάρτηση η οποία περιλαμβάνει ενισχυμένους μπροστινούς θόλους, αλλά και διαφορετική γεωμετρία. Επίσης, έχει αυξηθεί η γωνία camber, έχει μπει νέα αντιστρεπτική δοκός, αλλά και νέα ελατήρια και αμορτισέρ.
Οπτικά το νέο i20 N ξεχωρίζει με το χαμηλότερο κατά 10 χλστ. εμπρός τμήμα, τις κόκκινες περιμετρικά πινελιές, την πιο εμφατική μάσκα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, τους ματ τροχούς 18 ιντσών, τους προφυλακτήρες με την επιθετικότερη σχεδίαση, τον πίσω διαχύτη και την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.
Μέσα στην πίστα μας εντυπωσίασε το στιβαρό και άκαμπτο πλαίσιο του νέου i20 Ν, το τιμόνι που «ξυρίζει», ο άψογος χειρισμός του οχήματος που διατηρείται ακόμα και μέσα στην καμπή της στροφής, τα φρένα του που δεν καταπονήθηκαν πάρα τις ακραίες συνθήκες και ο κινητήρας που δίνει γραμμικά διαρκώς δύναμη.
Kona N
Μεγάλο ενδιαφέρον θα συγκεντρώσει σίγουρα το νέο Kona N, καθώς παντρεύει crossover αμάξωμα με τις επιδόσεις ενός hot hatch. Aς μας επιτραπεί η έκφραση, αλλά εμφανισιακά είναι «τούμπανο».
Διαθέτει αποκλειστική μάσκα σε συνδυασμό με μια δυναμική φωτεινή υπογραφή της Hyundai, διπλή πίσω αεροτομή οροφής και προστατευτικά φτερών στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ πατάει σε ζάντες 19 ιντσών σκούρου γκρι χρώματος. Από πίσω τους ξεχωρίζουν οι κόκκινες δαγκάνες των μεγαλύτερων φρένων.
Κάτω από το εμπρός καπό του «αναπνέει» ο δίλιτρος T-GDI βενζινοκινητήρας των 280 ίππων και 392 Nm ροπής. Αποκλειστικός του συνεργάτης το αυτόματο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ν DCT υγρού τύπου, που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Το εν λόγω αυτόματο κιβώτιο διαθέτει τρεις νέες λειτουργίες Ν για ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση. Η N Power Shift (NPS) παρέχει μια αίσθηση ώθησης κατά την αναβάθμιση, η N Grin Shift (NGS) εξασφαλίζει μια επιπλέον ώθηση, για μεγιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα και του DCT για 20 δευτερόλεπτα, με το πάτημα ενός μπουτόν στο τιμόνι, ενώ η N Track Sense Shift (NTS) διαπιστώνει εάν το αυτοκίνητο κινείται σε πίστα με βάση τη δυναμική συμπεριφορά του και βελτιστοποιεί ανάλογα την επιλογή της κατάλληλης σχέσης, αλλά και τη χρονική στιγμή της αλλαγής.
Το μοτίβο αλλαγής σχέσεων προσαρμόζεται στο πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός. Όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία Creep Off το Kona N δεν κινείται αυτόματα όταν ο οδηγός αφήσει το πεντάλ φρένου. Με τη βοήθεια του Launch Control η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,4 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει 240 χλμ./ώρα.
Για καλύτερη πρόσφυση σε σαθρό έδαφος υπάρχουν τα προγράμματα (Snow, Deep Snow, Mud, Sand), που λειτουργούν σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα.
Μέσα στην πίστα σε μεγάλο βαθμό ξεχάσαμε ότι οδηγούσαμε ένα crossover, καθώς το Kona N έχει μεταλλαχτεί, ωστόσο σε υπερβολική πίεση, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν κατασκευάστηκε εξ αρχής για το σκοπό αυτό. Μεστή αίσθηση προσφέρει το τιμόνι, τα φρένα νιώθεις ότι δε σε προδίδουν, ενώ στις καμπές οι κλίσεις είναι σημαντικά περιορισμένες.
Η μεγάλη έκπληξη
Όλοι ξαφνιαστήκαμε ευχάριστα όταν ακούσαμε, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης από το μικρόφωνο, ότι στο χώρο βρίσκεται ο εργοστασιακός οδηγός της Hyundai Motorsport στο WRC, Thierry Neuville.
Μόλις ο 33χρονος Βέλγος οδηγός πέρασε την είσοδο έγινε δεκτός με ένα ζεστό χειροκρότημα. Ο Neuville βρίσκονταν στη χώρα μας λόγω του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ για πρώτη φορά σε ελληνική παρουσίαση δίνει το «παρών» ένα τόσο μεγάλο όνομα. Επομένως η εκδήλωση απέκτησε περισσότερη αίγλη.
Ας επισημάνουμε τα σημαντικότερα σημεία από την ομιλία του Neuville. Ο ίδιος ανέφερε ότι αρκετές φορές οδηγούν αυτοκίνητα σε χιόνι, λάσπη και χώμα, ενώ τα στοιχεία που συγκεντρώνουν τα μεταβιβάζουν στους τεχνικούς και αυτοί με τη σειρά τους στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motorsport. Στόχος να μπορέσουν να εξελίξουν όλα τα μηχανολογικά δεδομένα και τα εξαρτήματα των αυτοκίνητων, ενώ κάποια από αυτά τα αποτελέσματα έχουν εφαρμογή και στα μοντέλα παραγωγής.
Ο ίδιος είχε εμπλοκή στην ανάπτυξη του πρώτου i30 Ν, ενώ είχε οδηγήσει πάνω σε χιόνι το νέο i20 Ν, ώστε να βοηθήσει στην εξέλιξη του. Για το φετινό τίτλο είπε ότι τα πράγματα ακόμα δεν έχουν τελειώσει, βέβαια είναι δύσκολα, αλλά δε σταματάνε να παλεύουν σκληρά, διότι υπάρχουν ακόμα τρεις ακόμα αγώνες και θα διεκδικήσουν το καλύτερο.
Πώς ήταν από κοντά ο Neuville; Προσιτός, ευγενικός, ήπιων τόνων, δέχτηκε να φωτογραφηθεί με όποιον του το ζητούσε και να υπογράψει αυτόγραφα.