Tο νέο Opel Astra έρχεται ανανεωμένο από πάνω προς τα κάτω ενώ από τεχνικής πλευράς είναι το πρώτο αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου μετά τη συγχώνευση των ομίλων PSA-FCA σε Stellantis.
Βασισμένο στην πλατφόρμα ΕΜΡ2 το νέο Opel Astra προβάλει διαστάσεις αρκετά γενναιόδωρες με το μήκος να είναι 4,374 χλστ. το πλάτος 1,860 χλστ. και το ύψος 1.441 χλστ σε αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα.
Διαβάστε ακόμα
Τον Μάιο ή τον Ιούνιο θα λανσαριστεί η Sport Tourer έκδοση, η station-wagon δηλαδή, που όπως και η 5θυρη έκδοση, απολαμβάνουν μια συγκεκριμένη προσοχή στη λεπτομέρεια όπως τα νεύρα στο καπό, στα πλαϊνά του αυτοκινήτου μέσα από μία ιδιαίτερα μυώδη σιλουέτα.
Παρατηρώντας το νέο Astra, είναι αδύνατο το βλέμμα να μην «καρφωθεί» στο πλήρως ανανεωμένο μπροστινό μέρος. Είναι το αποτέλεσμα της νέας στυλιστικής ιδέας της Opel που ονομάζεται Vizor. Οι αιχμηρές οπτικές ομάδες είναι Matrix LED (ονομάζεται “Intellilux”) στάνταρ, ξεκινώντας από την ενδιάμεση έκδοση Elegance ενώ για το entry level model είναι ωστόσο Full LED.
Στην Πορτογαλία οδηγήσαμε το Astra σε βαθύ σκοτάδι, όπου η τελευταία εξέλιξη του προσαρμοζόμενου Intelli-Lux LED Pixel Light που προέρχεται κατευθείαν από το κορυφαίο Insignia με 168 στοιχεία LED, πρωτοπορεί μετατρέποντας τη νύχτα μέρα.
Τους προβολείς τους ενώνει μια μαύρη ζώνη με το logo στο ίδιο μαύρο χρώμα που αποτελεί σημείο αναφοράς στη σχεδίαση στη 10ετία του 1970 με το coupe μοντέλο, το Manta.
Δεν είναι τυχαία η προσέγγιση καθώς το Manta είναι ένα αυτοκίνητο για το οποίο η γερμανική μάρκα είναι ιδιαίτερα περήφανη. Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος που έχει επαναφέρει την ονομασία Manta με ένα concept αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Συνεχίζοντας την αναφορά για τη σχεδίαση του νέου Astra, το πίσω μέρος παρέμεινε πιο πιστό στην αισθητική που πρωτοείδαμε στο Mokka.
Τα φώτα είναι λεπτότερα και επιμήκεις κατά κύριο λόγο και επιπλέον παράλληλα με το έδαφος, γεγονός που αυξάνει οπτικά το πλάτος του αυτοκινήτου. Ενώ αναλόγως της έκδοσης η οροφή μπορεί να φέρει διχρωμία με βάση αποκλειστικά το μαύρο χρώμα .
Το πορτμπαγκάζ του νέου Astra προσφέρει χωρητικότητα 422 λίτρων, η οποία μειώνεται στα 352 λίτρα για την Ρlug-in υβριδική έκδοση ((1,339, 1,268 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, αντίστοιχα).
Και στις δύο περιπτώσεις οι τιμές είναι καλές για την κατηγορία στην οποία ανήκει το νέο μοντέλο της Opel.
Ήρθε όμως η ώρα να ανοίξουμε την πόρτα και να περάσουμε στο εσωτερικό.
Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά σε μια ηλεκτρονική «επανάσταση», που ξεκίνησε με το Mokka, με πρωταγωνιστή το λεγόμενο Pure Panel.
Πρόκειται για ένα ενιαίο μπλοκ με δύο ενωμένες οθόνες 10 ιντσών η κάθε μία, που ενσωματώνει τόσο το κεντρικό σύστημα ψυχαγωγίας, με τις λειτουργίες Apple CarPlay και Android Auto, όσο και ψηφιακά όργανα, με κλίση προς τον οδηγό.
Ωστόσο, η Opel έχει αφήσει εσκεμμένα ορισμένα παραδοσιακά μπουτόν, όπως για το clima και το ADAS (τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού) ως ζήτημα «προτίμησης» με το πάτημα του μπουτόν για τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες.
Εδώ θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η καμπίνα επιβατών είναι γεμάτη θήκες αντικειμένων, ενώ συνολικά τα υλικά είναι καλής ποιότητας και τα καθίσματα, διαφορετικά από έκδοση σε έκδοση, συμπεριλαμβανομένων υφασμάτων, αλκαντάρα και δέρματος (αεριζόμενα) εργονομικά με AGR πιστοποίηση και σε 16 διαθέσιμες προσαρμογές.
Στην Πορτογαλία οδηγήσαμε όλες τις εκδόσεις.
Την Plug in Hybrid, πρώτη φορά σε Astra, την turbo 1,2 λίτρων με 130 ίππους (τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, 0-100 9,7 δευτ. C02 WLTP 129-123 γρ./χλμ.) και την «ταξιδιάρικη» πετρελαιοκίνητη 1,5 με τους 130 ίππους (τελική ταχύτητα 209 χλμ./ώρα, 0-100 σε 10.6 δευτ., C02 122-117 γρ./χλμ.)
Φυσικά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση που συνδυάζει μοτέρ 1.6 λίτρων με μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh απόδοσης 110 ίππων με συνδυαστική απόδοση 180 ίππων με 360 Nm ροπής ενώ αναμένεται στο δεύτερο 6μηνο μια πιο ισχυρή έκδοση με 225 ίππους.
Αυτή η έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με το φοβερό 8τάχυτο κιβώτιο που οδηγώντας με τον ηλεκτροκινητήρα καλύπτει αυτονομία 60 χλμ. σε μικτή χρήση. Ενώ αποκλειστικά στον αστικό ιστό η αυτονομία ανεβαίνει στα 74 χλμ.
Ιδιαίτερα φιλικό, αθόρυβο, πολιτισμένο.
Η δεύτερη έκδοση ήταν με τον βενζινοκινητήρα 1.2 turbo 130 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στάνταρ σε αυτόν τον κινητήρα. Γενικά, το 3κύλινδρο μοτεράκι των 1.2 λίτρων διακρίνεται για το καλό απόθεμα ισχύος και για τη ροπή του(230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ) στο οποίο γίνονται αισθητά αμέσως, από τις χαμηλές στροφές χάρη στη μειωμένη καθυστέρηση του turbo.
Όσο για την diesel έκδοση με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, δώσε χλμ. Τα «καταπίνει» με μεγάλη άνεση, ασφάλεια και οικονομία.
Το πρώτο πράγμα όμως που αντιλαμβάνεσαι όταν κάθεσαι στο νέο Astra είναι το ιδιαίτερα χαμηλό σε τοποθέτηση κάθισμα και αμέσως νιώθεις την ιδιαίτερη προσοχή που δίνεται στην εργονομία των καθισμάτων γιατί η εύρεση της θέσης οδήγησης είναι αρκετά απλή καλύπτοντας κάθε τύπο οδηγού..
Το στήσιμο, από την άλλη πλευρά «προδίδει» ένα συμπαγές σύνολο δίνοντας μια καλή αίσθηση ανάμεσα στο σπορ και την ασφάλεια. Το αυτοκίνητο το αισθάνεσαι πάντα σταθερό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, που σε προκαλεί να ανεβάσεις ρυθμό στις συνεχής στροφές.
Σε αυτό συμβάλλει και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι ακριβές. Είναι ελαφρύ στους ελιγμούς, άνετο στο κράτημα χάρη στη λεπτή στεφάνη, αν και θα προτιμούσαμε ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση. Αυτή η αίσθηση βελτιώνεται στη λειτουργία Sport, αλλά αυτή η δυνατότητα είναι διαθέσιμη μόνο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνοντας το τιμόνι βαρύτερο συνολικά.
Να ασχοληθούμε με κάτι δηλαδή, καθώς ο ιδιοκτήτης του νέου Astra ποτέ δε παραπονεθεί για το τιμόνι.
Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι τοποθετημένο καλά σε ύψος και απόσταση από το τιμόνι, και επομένως είναι άνετο στο χειρισμό.
Και μιλώντας για κατανάλωση καυσίμου, σε απόσταση περίπου 100 χλμ. μεταξύ πόλεων, τόσο αργά όσο και γρήγορα εκτός πόλης και αυτοκινητοδρόμων, ο βενζινοκινητήρας 1.2 με 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων κατέγραψε κατά μέσο όρο περίπου 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ με το diesel μόλις 4.5 λίτρα/100 χλμ.
Τα πρώτα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι τα εξής. Η Opel έφτιαξε το νέο Astra φωτίζοντας τη μεσαία κατηγορία, δίνοντας το μήνυμα ότι στη φρενίτιδα των SUV/crossover τα καλά hatchback πάντα θα έχουν τον τρόπο να πρωταγωνιστολυν στο ράλι των πωλήσεων.
Τους επόμενους μήνες αναμένεται στη χώρα μας με τις τιμές να ξεκινούν από τα 22.465 ευρώ στη Γερμανία.