AmoreForte
Ως “δυνατός έρωτας” μεταφράζεται η συγκεκριμένη φράση στην γείτονα χώρα και είναι αρκετή να περιγράψει τα συναισθήματα που σου προκαλεί η εντυπωσιακή Stelvio. Ένα SUV που στρίβει σαν μικρομεσαίο αλλά μαγνητίζει τα βλέμματα σαν supercar.
Η αλήθεια είναι πως μόλις ανοίξαμε την πόρτα του οδηγού, ένα χαμόγελο ήρθε αυτόματα στα χείλη μας, καθώς η σιλουέτα του συγκεκριμένου μοντέλου είναι απίθανη. Παρά το τρομακτικό σχεδόν μέγεθος της, (μήκος 4.687χλστ. πλάτος 1.903χλστ. – ύψος 1.693χλστ.), οι κομψές γραμμές, οι δύο μεγάλες πίσω μπούκες, αλλά και η άκρως δυναμική μούρη της, σου δείχνουν πως εάν τη δαμάσεις, θα είναι ο πιο πιστός φίλος.
Συναισθήματα
Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι έτοιμα να… ανοίξουν κουβέντα μαζί σου, ενώ η γενικότερη σχεδιαστική απλότητα είναι αυτό που εντείνει την κομψότητα του. Το βάρος της στα 1.730 κιλά, όμως μην αγχώνεστε. Ο πετρελαιοκινητήρας των 2.200κ.εκ. (αυτόματο 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων) 210 ίππων, όχι απλά κάνει την δουλειά του, αλλά θα σας κολλήσει και στο κάθισμα, ειδικά στις χαμηλές στροφές. Τα 470 Nm ροπής είναι η απόδειξη για αυτά που λέμε, όπως και το 0-100 στα 6.6 δευτ. Η μέση κατανάλωση θα μας τα χαλάσει λίγο καθώς το κομπιούτερ έγραψε 10.9 λίτρα/100 χλμ.
Ανέκαθεν η ιταλική φίρμα έδινε προσοχή στο πώς θα αισθάνεται ο οδηγός πίσω από το τιμόνι της. Έτσι και η Stelvio τοποθετεί τον οδηγό στον προσωπικό του θρόνο, ο οποίος είναι ντυμένος με τα καλύτερα και πιο ακριβά υλικά. Το τιμόνι περιέχει αρκετά αλλά εύχρηστα μπουτόν ενώ τα paddles για χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων (καθώς το μοντέλο είναι αυτόματο) είναι ιδιαίτερα μεγάλα και δεν γυρνάνε μαζί με την στεφάνη του τιμονιού, όντας έτοιμα και για sport εκρήξεις. Το κάθισμα προσφέρει εξαιρετική πλευρική στήριξη, ενώ εκτός από τον εντυπωσιακό ημι-ψηφιακό πίνακα οργάνων, υπάρχει και μία 8άρα οθόνη αφής στο ταμπλό, η οποία είναι και το κέντρο ελέγχου του συστήματος infotainment. Πασάδες θα νιώσουν και οι 2 πίσω επιβάτες, ενώ το πορτπ-παγκάζ είναι θηριώδες στα 525 λιτρα. με αυτόματο κλείσιμο και εντυπωσιακό άνοιγμα θύρας αλλά με κιτ ελαστικού και όχι ρεζέρβα.
Ένα οικογενειακό SUV που δεν απαρνιέται τις sport καταβολές του
Δεν είναι ένα ακόμη συνηθισμένο μεγάλο SUV. Είναι η τετρακίνητη Stelvio η οποία φέρνει πάνω την φιλοσοφία και το sport DNA μίας κορυφαίας εταιρίας. Αυτό γίνεται ξεκάθαρο τόσο στο πάτημα του γκαζιού, αλλά ακόμα περισσότερο σε μία στριφτερή διαδρομή, όπου τα κρατήματα και οι ελάχιστες κλίσεις, μπορούν να συγκριθούν με καλοστημένο μικρομεσαίο, αν και θα θέλαμε πιο Alfa Romeo τις αναρτήσεις, πιο cuoresportivo. Από τον περιστροφικό διακόπτη ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης αλλά και το είδος της ανάρτησης, και είσαι έτοιμος να στρίψεις όπως ποτέ. Ο κινητήρας αρχικά δίνει την κίνηση στους πίσω τροχούς με την 4κίνηση να επεμβαίνει όποτε χρειάζεται, όσο οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν τόσο την εξαιρετική ηχομόνωση, όσο και την παντελή έλλειψη άγχους. Αυτό δεν είναι που ζητάει καταβάθος κάθε οικογενειάρχης;
Εν κατακλείδι
Ένα οικογενειακό και οικονομικό SUV που έχει ξεκάθαρες sport πινελιές και πανέμορφες 20άρες ζάντες. Τί να μην αγαπήσεις σε αυτό το ιταλικό θηρίο; Ίσως μόνο την τιμή των 68.200 ευρώ που σε βάζει σε πολλές σκέψεις…