Η Βαρκελώνη «γιορτάζει» καθώς οι σχεδιαστές της Cupra, ανήκει στη Seat , εμπνεύστηκαν από την ρομαντική πόλη της Μεσογείου δημιουργώντας το Born.
Το πρώτο all electric μοντέλο της Cupra και μάλιστα για τους 400 περίπου εκπροσώπους των διεθνών ΜΜΕ ετοίμασαν ένα πολύ εποικοδομητικό ταξίδι -παρουσίαση.
Τα είχε όλα, οδήγηση σε πολύ σωστά επιλεγμένες διαδρομές. Δηλαδή σε ανοικτούς δρόμους, με στροφές, σε ανηφόρες και κατηφόρες αλλά και εντός της Βαρκελώνης κάνοντας χρήση του αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης στην επιλογή B (ανάκτηση ενέργειας) ανακαλύπτοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τις ικανότητες του Born.
Φουτουριστική η παρουσία της Cupra στη Βαρκελώνη
Επιπλέον φοβερή παρουσίαση -ανάλυση του Born. Διαφορετική, πέρα από τις ξύλινες παρουσιάσεις που βαριούνται και οι ίδιοι, με την Cecilia Τaieb, την Αγγλίδα υπεύθυνη επικοινωνίας Cupra/Seat που πραγματικά έλαμπε με το εντυπωσιακό μοδάτο κόκκινο σύνολο.
Για να ολοκληρωθεί το Born-day με δείπνο (tapas τα εδέσματα) στην πόλη Sitges, στο studio ενός διάσημου Αμερικάνου φωτογράφου ( μια φοβερή 3όροφη βίλα με βάση το σίδερο και το γυαλί) με φόντο το Born, πολύ ιδιαίτερα φωτισμένο, και στην άλλη άκρη το κύπελλο με το πρωτάθλημα των κατασκευαστών στο ETCR.
Ίσως αναρωτηθείτε γιατί όλος αυτός ο πρόλογος. Γιατί η ισπανική εταιρεία θέλει να δείξει πόσο διαφορετικά έχει σκεφτεί την είσοδο της στην ηλεκτροκίνηση όπου θέλει να παίξει ρόλο πρωταγωνιστικό και αυτό το υπογραμμίζει πέρα από το Born, με δυο ακόμα μοντέλα.
Το Tavascan που αναμένεται το 2024 αλλά και το Urban μεγέθους Ibiza που αναμένεται το 2025.
Σταθερά βήματα λοιπόν από την Cupra και «πάμε» λοιπόν να γνωρίσουμε το Born.
Πρώτα από όλα οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.322 χλστ./1809 χλστ./ 1.540 χλστ. με 385 λίτρα αποσκευών.
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τα άλλα μοντέλα Cupra, με το κεκλιμένο μπροστινό καπό να φτάνει χαμηλά στον προφυλακτήρα με τον μεγάλο αεραγωγό. Τα μακρόστενα φώτα Led αποτελούν μέρος του σχεδιαστικού παζλ κάνοντας το Born να ξεχωρίζει.
Επίσης μεγάλη κεκλιμένη επιφάνεια του μπροστινού παρμπρίζ, πλαϊνά μεγάλα παράθυρα όπως και πίσω για καλή περιμετρική ορατότητα.
Σχεδιαστικές λεπτομέρεια στην πίσω κολώνα με ένα ωραίο «κόψιμο».
Στο πίσω μέρος το λόγο έχουν τα ενωμένα φώτα, πολύ ωραία η εικόνα το βράδυ και η διακριτική αεροτομή.
Επίσης την όλη εικόνα συμπλήρωναν οι αεροδυναμικές ζάντες 20 ιντσών. Στο ζήτημα των ελαστικών οι διαστάσεις ξεκινούν από αυτές των 18 ιντσών.
Και περνάμε στο εσωτερικό. Η εικόνα ίσως σας θυμίσει το ID3 της VW με το καντράν στην κολώνα του τιμονιού και τον περιστροφικό διακόπτη του κιβωτίου μονής σχέσης στο πάνω δεξί μέρος.
Αλλά οι ομοιότητες σταματούν εδώ. Το εσωτερικό στο Born είναι πιο premium όπως είναι η φιλοσοφία της Cupra. Μαλακά υλικά στο ταμπλό, από ανακυκλώσιμα υλικά όπως δίχτυα και πλαστικά μπουκάλια, υφάσματα neoprene και ανατομικά καθίσματα τύπου bucket με ενιαίο προσκέφαλο κα έξτρα επένδυση από αλκαντάρα για κάτι επιπλέον.
Συμπληρώστε την οθόνη αφής 12 ιντσών ελαφρά κεκλιμένη προς τον οδηγό, όπου από εκεί γίνονται όλες οι λειτουργίες για τον κλιματισμό, το Bluetooth, το σύστημα ήχου, το navi, αλλά και τις διάφορες ενημερώσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με την ενέργεια, την κατανάλωση, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Σημειωτέο η οθόνη είναι συμβατή με Apple Car Play και Android.
Έτσι μεταξύ οδηγού και συνοδηγού υπάρχει άφθονος χώρος μικροαντικειμένων που αφήνει εκτός των αδιάκριτα βλέμματα.
Η θέση οδήγηση πολύ καλή ενώ στη διάθεση του οδηγού υπάρχει και το Ηead up Display.
Το all electric Βorn κινείται με τρείς διαφορετικές ηλεκτρογεννήτριες με χωρητικότητα μπαταρίας 45kwh απόδοσης 150 kW, με 58 kwh με ισχύ 150 kW και 170 kW (η έκδοση με Kick down για αυτό και επιπλέον ισχύ) και με 77 kwh με ίδια ισχύ 170 kW,
Σε ο,τι αφορά την αυτονομία η Cupra ανακοινώνει τις εξής τιμές. 340 χλμ., 424 χλμ., 420 χλμ. και κορυφαία τα 540 χλμ. αντίστοιχα, με όλες στις εκδόσεις να έχουν ροπή 310 Nm από «0» στροφές.
Στην πρώτη μας αυτή γνωριμία στη Βαρκελώνη με το Born το συμπέρασμα που βγάλαμε είναι ότι η Cupra δε παρουσίασε άλλο ένα ηλεκτρικό μοντέλο βασισμένο στην πλατφόρμα MEΒ με τους ηλεκτροκινητήρες πίσω, όπως και την κίνηση και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Αλλά ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με πολύ φροντισμένο εσωτερικό, πιο σφιχτές αναρτήσεις από το ID3 με πιο χαμηλωμένο αμάξωμα (15 χλστ. μπροστά/ 10 πίσω) και κοφτερό τιμόνι με 2.5 στροφές απ άκρη σε άκρη Οι αναρτήσεις σύμμαχος οδηγού/επιβατών φιλτράριζαν τις κακοτεχνίες, όσες βρήκαμε στους Ισπανικούς δρόμους, αφήνοντας γενικά πολύ καλές εντυπώσεις για ένα αυτοκίνητο που βάζει για πρώτη φορά την Cupra στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης
Επίσης μη ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι εάν βρεθείτε στη Βαρκελώνη να προγραμματίσετε μια βόλτα στο Casa Seat, στη Pg.de Gracia 100 γωνία με τη Diagonal (από τις πιο φημισμένες λεωφόρους της Βαρκελώνης) όπου γνωρίζοντας τη ιστορία της Seat απολαμβάνεται ωραίο cafe και γευματίζετε με tapas.
Τα υπόλοιπα αρχές της νέας χρονιάς που το Born αναμένεται στη χώρα μας χωρίς να έχουν ακόμα ανακοινωθεί οι τιμές ενώ θα υπάγεται στο πρόγραμμα “Kινούμαι Hλεκτρικά»