Πιο πονηρά κλείνει το «μάτι» στο νεανικό κοινό το ανανεωμένο Seat Ibiza, μέσα από τη σπορτίφ του έκδοση FR.
Αναμφισβήτητα το πιο «άτακτο» Ibiza είναι αυτό με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα 1.5 ΕCO TSΙ των 150 ίππων. Ωστόσο διαπιστώσαμε ότι τροφοδοτούμενο με τον πιο ταπεινό βενζινοκινητήρα 1.0 ΕCO TSI των 110 ίππων δεν κάθεται «FRόνημο».
Δυναμικό αλλά όχι κραυγαλέο
Η «φλογερή» κόκκινη απόχρωση ταιριάζει «γάντι» στο αμάξωμα του μικρού ισπανικού μοντέλου όταν φοράει τη στολή της εξοπλιστικής έκδοσης FR. Η αμφίεση του γίνεται διακριτικά πιο δυναμική, χάρη στις όμορφες πολυάκτινες 17αρες ζάντες, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, τα μαύρα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών, το λογότυπο FR στο πίσω δεξί τμήμα, τις τετραγωνισμένες-επιχρωμιωμένες «εξατμίσεις» και τη σεμνή μικρή αεροτομή οροφής.
Να υπενθυμίσουμε ακόμα ότι το φρεσκαρισμένο Ibiza προσφέρεται πλέον με στάνταρ Led φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, ενώ το όνομά του στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται με καλλιγραφικά γράμματα.
Ποιότητα, χρώμα και χώροι
Πιο έντονη είναι η παρουσία της έκδοσης FR στο εσωτερικό του Ibiza, χάρη στο κόκκινο περίγραμμα που διαθέτουν οι ακριανοί στρογγυλοί και οι κεντρικοί αεραγωγοί. Παράλληλα ένα ασημί διακοσμητικό ένθετο κατά μήκος του ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών προσδίδει περισσότερο χρώμα.
Σημείο αναφοράς όμως αποτελεί το νέο δερμάτινο πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι με το λογότυπο FR στην επίπεδη βάση του και τη στεφάνη του που ικανοποιεί δέοντος την αφή. Τα εμπρός καθίσματα έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη για τα σώματα των επιβατών, ενώ διαθέτουν διπλές κόκκινες ραφές όπως το τιμόνι, το χειρόφρενο και ο λεβιές των ταχυτήτων.
Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι πλέον η ποιότητα των υλικών στα ενδότερα του Ibiza, καθώς το επάνω τμήμα του ταμπλό καλύπτεται με αφρώδες πλαστικό. Γενικότερα η συναρμογή και το φινίρισμα των υλικών ικανοποιεί για τα δεδομένα, ενώ μόνο τα πλαστικά στα πάνελ των πίσω θυρών δείχνουν λίγο υποδεέστερα.
Η λεπτότερη και ψηλότερα τοποθετημένη οθόνη αφής έχει μέγεθος 8,25 ιντσών, ενώ προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα για τα smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν εύκολα δυο ενήλικες επιβάτες, ενώ το λίγο υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο θα δυσκολέψει ένα μεσαίο επιβάτη.
Με το εκμεταλλεύσιμο σχήμα, το βάθος και τη χωρητικότητα των 355 λίτρων ικανοποιεί σίγουρα το πορτμπαγκάζ, κάτω από το δάπεδο του οποίου βρήκαμε κιτ επισκευής ελαστικού, αν και υπάρχει χώρος για ρεζέρβα.
Γενναία καρδιά
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή μας, κάτω από το εμπρός καπό του Ibiza βρίσκεται ο γνωστός «χιλιάρης» άμεσου ψεκασμού ΕCO TSI βενζινοκινητήρας των 110 ίππων (5.500 σ.α.λ.). Αν και τρικύλινδρος διακρίνεται για τον πολιτισμένο του χαρακτήρα, καθώς δεν παράγει ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς.
H απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση με το πρόγραμμα οδήγησης Sport, ενώ περισσότερο «νεύρο» εισπράττεις από τις 2.000 σ.α.λ και πάνω, καθώς τότε εμφανίζεται η ροπή των 200 Nm. Γενικότερα ο βενζινοκινητήρας είναι πρόθυμος, με καλές ρεπρίζ και κινεί με ευκολία το Ibiza των 1.169 κιλών, τόσο εντός της πόλης, όσο και στον αυτοκινητόδρομο.
Συνεργάζεται με μηχανικό 6αρι κιβώτιο (διατίθεται και με αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων), το οποίο έχει πιο αραιή κλιμάκωση στις τελευταίες του σχέσεις, λεβιέ με καλή αίσθηση και εύκολα κουμπώματα.
Σε καμία περίπτωση ο εν λόγω βενζινοκινητήρας δε χαρακτηρίζεται νωθρός, καθώς προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα, αλλά στην κορυφή της ιεραρχίας παραμένει ο 1.5 ΕCO TSI των 150 ίππων.
Ακόμα και αν «ξεχαστείς» με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport υιοθετώντας πιο ζωηρή οδήγηση δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,9-5,8 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 123 γρ./χλμ.), ενώ εύκολα με το πρόγραμμα Eco μπορείς να ρίξεις μια μονάδα κάτω τη σχετική ένδειξη.
Ανάρτηση, τιμόνι, πάτημα
Τώρα στην έκδοση FR το Ibiza αποκτά λίγο πιο σκληρή και χαμηλότερη ανάρτηση, η διαδρομή της οποίας όμως δεν «τερματίζει» άτσαλα στις άπειρες λακκούβες των ελληνικών δρόμων, προσφέροντας καλή απορροφητικότητα και συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές.
Το τιμόνι με ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα είναι ελαφρύ χωρίς να χάνει σημαντικά σε αίσθηση και πληροφόρηση. Βοηθάει στις μανούβρες, ενώ σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις του Ibiza το παρκάρισμα γίνεται παιχνιδάκι.
Αρκετά αποτελεσματικά τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω. Πολύ φιλικό και ευέλικτο το Ibiza εντός των τειχών της πόλης, ενώ στα εθνικά οδικά δίκτυα ταξιδεύει με ασφάλεια, σταθερότητα και καλή ποιότητα κύλισης.
Συνοψίζοντας
Το Ibiza FR των 110 ίππων έχει τσαγανό στο δρόμο, φρεσκαρισμένη εξωτερική εικόνα με σπορ νότες, σημαντικά αναβαθμισμένο σε ποιότητα και τεχνολογία εσωτερικό, αποδοτικό βενζινοκινητήρα, ικανοποιητικούς χώρους και δελεαστική τιμή (από 18.790 ευρώ), για όσα προφέρει. Συμφωνείτε;