Τίτλοι τέλους για το Megane με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ, καθώς από τις αρχές του 2022 θα αντικατασταθεί από μια 100% ηλεκτρική έκδοση, που θα ονομάζεται Megane E-Tech Electric.
Γυρίζοντας πίσω τις σελίδες του ημερολογίου θα δούμε ότι η Renault πίστεψε λίγο νωρίς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λανσάροντας το Zoe πριν από από 10 και πλέον χρόνια (το concept παρουσιάστηκε το 2010, ενώ στην αγορά της Ευρώπης χρονολογείται από το 2012).
Η γαλλική εταιρία εκείνη την εποχή έκανε λάθος, που ανακοίνωσε τόσο φιλόδοξες ηλεκτρικές επιλογές, έχοντας τότε «καπετάνιο» τον Carlos Ghosn.
Διαβάστε ακόμα
Φιλοδοξίες που, πρέπει να πούμε, ότι δεν υλοποιήθηκαν σε ο,τι αφορά το αποτέλεσμα. Ωστόσο, αυτή η δεκαετία χρησιμοποιήθηκε για να δώσει την εμπειρία στους ανθρώπους της Renault γύρω από την ηλεκτρική τεχνολογία λανσάροντας «σήμερα» το πρώτο 100% ηλεκτρικό Megane το E-Tech Electric.
Όμως ο Carlos Ghosn έχει αντικατασταθεί από τον Luca de Meo που με την άφιξή του στην κεφαλή της Renault, χάραξε την πορεία του σχεδίου του που φέρει την ονομασία «Renaulution», που μεταφράζεται «προς την ηλεκτρική ενέργεια, όλοι»…
Μια ηλεκτρική στρατηγική που έχει την ιδιαιτερότητα να είναι ολοκληρωμένη. Το θέμα δεν είναι μόνο η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και η πρόβλεψη ολόκληρου του κύκλου ζωής αυτών των οχημάτων μέχρι το τέλος της ζωής τους, η αποσυναρμολόγηση τους και – κυρίως – η επαναχρησιμοποίηση αρχικά και μετά η ανακύκλωση των μπαταριών τους για τις οποίες φτιάχνει η Renault ένα πλήρες δίκτυο, σε συνεργασία με τους Βέλγους του Solvay.
Έτσι μετά την άφιξη του Luca de Meo, το πρώτο από τα σημάδια αυτής της αλλαγής στη στρατηγική είναι το Megane E-Tech Electric.
Κατασκευασμένο στη Γαλλία, στο Douai, στο νέο βιομηχανικό κέντρο ElectriCity αφιερωμένο στην ηλεκτρική ενέργεια και το οποίο θα κατασκευάζει τελικά έως και 400.000 οχήματα/έτος, το Megane E-Tech Electric βασίζεται στη νέα πλατφόρμα αφιερωμένη στα ηλεκτρικά οχήματα της Alliance, την CMF- EV, πάνω στο οποίο έχει βασιστεί και το αμιγώς ηλεκτρικό της Nissan το Ariya (που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία).
Η ηλεκτρική τεχνολογία σε ο,τι αφορά τη σχεδίαση και κατ’ επέκταση την ανάπτυξη του αυτοκινήτου επέτρεψε ένα πιο συμπαγές μπροστινό διαμέρισμα, με τον κινητήρα να καταλαμβάνει λιγότερο χώρο σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα.
Παρατηρούμε ότι οι τροχοί βρίσκονται στις 4 γωνίες, οι προεξοχές μειώνονται, και το μήκος βρίσκεται στα 4,21 μ, ή 15 εκ. μικρότερο από το θερμικό Megane.
Συγκρίνοντας με άλλα μοντέλα της κατηγορίας το Citroen e-C4 έχει μήκος 4,35 μ., to Nissan Leaf 4,49 μ. και τo Volkswagen ID.3 4,26 μ.
Αλλά το μεταξόνιό του στα 2,70 μ. αποτελεί μια ένδειξη σχεδόν βασιλικής θέσης για όλα τα καθίσματα, μια εντύπωση που ενισχύεται από την απουσία του τούνελ μετάδοσης, καθώς αφήνει ένα επίπεδο δάπεδο για όλους τους επιβάτες.
Όλα αυτά χωρίς να θυσιάζεται το πορτμπαγκάζ, καθώς προσφέρει 440 λίτρα, πλέον 32 λίτρα κάτω από το δάπεδο όπου φιλοξενεί τα καλώδια φόρτισης.
Αυτή η ικανοποιητική ευρυχωρία οφείλεται ότι η μπαταρία που βρίσκεται μεταξύ των αξόνων έχει ύψος μόνο 11 εκ. σε σχέση με τα 14 εκ. που παρατηρείτε σε άλλες κατασκευές που σημαίνει ότι «καταναλώνει» λιγότερο χώρο.
Αναμφίβολα το πιο αξιοσημείωτο είναι το εξής. Παρά το γεγονός ότι η μπαταρία του αντιπροσωπεύει από μόνη της μια μάζα 395 κιλών, το Megane ζυγίζει «μόνο» 1.624 κιλά, δηλαδή ένα βάρος πιο μακριά από τα παραδοσιακά θερμικά, ακόμη λιγότερο από αυτό του PHEV.
Αυτή είναι μια από τις επιλογές των τεχνικών κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του αυτοκινήτου που ομαδοποίησαν όλα τα μηχανικά στοιχεία (κινητήρας, μετατροπέας, μειωτήρας κ.λπ.) στο μπροστινό διαμέρισμα και να κάνουν το Megane E-Tech μια μονάδα έλξης, η οποία αποφεύγει να «απλώνει» καλώδια και σωλήνες μέχρι το πίσω μέρος, εξοικονομώντας έτσι σημαντικό βάρος.
Παρεμπιπτόντως, η Renault ισχυρίζεται ότι η ηλεκτρική πλατφόρμα της είναι εξαρχής 110 κιλά ελαφρύτερη από αυτή του ομίλου Volkswagen. Αδύνατη η επαλήθευση, ακόμα κι αν φαίνεται εύλογο ενόψει των αντίστοιχων τελικών μαζών: 1.624 κιλά των Γάλλων έναντι 1.835 των Γερμανών.
Το εσωτερικό λοιπόν είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, με τα μπροστινά καθίσματα αλλά και τα πίσω διαιρούμενα να προσφέρουν πραγματική άνεση και μια απίστευτη αίσθηση ευρυχωρίας. Αυτό συμβαίνει επίσης επειδή ολόκληρος ο μηχανισμός κλιματισμού, συμπεριλαμβανομένης της αντλίας θερμότητας, μπόρεσε να τοποθετηθεί στο μπροστινό διαμέρισμα, ελευθερώνοντας χρήσιμο χώρο. Μάλιστα, οι επιβάτες έχουν άφθονο αποθηκευτικό χώρο, είτε ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα είτε κάτω από το συρόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο. Συνολικά, αυτό το Megane προσφέρει περισσότερα από 30 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στην καμπίνα επιβατών.
Αλλά πέρα από αυτές τις πτυχές ζωής, το ηλεκτρικό Megane διακρίνεται από το μεγάλο ψηφιακό πάνελ του σε ανεστραμμένο L, που ονομάζεται OpenR, ομαδοποιώντας δύο οθόνες (12,3 + 12 ίντσες). Στο οριζόντιο τμήμα του, πίσω από το τιμόνι, αναγράφονται δεδομένα που αφορούν την οδήγηση.
Στο κατακόρυφο τμήμα, στο κέντρο του ταμπλό, τα δεδομένα που σχετίζονται με τα πολυμέσα OpenR Link, που εκτελούνται σε Android Automotive, μια πραγματική επέκταση του smartphone η οποία καθιστά δυνατό τον καθορισμό προσωπικών προτιμήσεων που συνδέονται με τους λογαριασμούς σας στη Google. Φυσικά, είναι συμβατό με Apple CarPlay για iPhone. Κατά τη χρήση, πρέπει να αναγνωριστεί ότι το σύνολο είναι καλά σχεδιασμένο, σχετικά εργονομικό, εύκολο στην εκμάθηση και απόκριση. Το γεγονός ότι το δάπεδο είναι επίπεδο κάτω από το ταμπλό καθιστά δυνατή την εγκατάσταση ενός μεγάλου χώρου μικροαντικειμένου, κάτι που είναι πολύ πρακτικό. Επίσης ο οδηγός δεν είναι απομονωμένος πίσω από τα όργανά του, σφηνωμένος πάνω σε μια κεντρική κονσόλα στραμμένη προς το μέρος του. είναι σε επικοινωνία με τους επιβάτες του, κάτι που ταιριάζει στην ατμόσφαιρα που επιθυμεί η Renault.
Και πως είναι στο δρόμο;
Το κάθισμα είναι άνετο, προσφέρει καλή θέση οδήγησης αλλά θα θέλαμε καλύτερη στήριξη.
Για να ξεκινήσουμε απαιτείται η «επαφή» και με το μικρό μοχλό δεξιά από το τιμόνι, σε στυλ Mercedes, ενεργοποιούμε τη λειτουργία D και φεύγουμε.
Τα πρώτα χλμ. πίσω από το αμιγώς ηλεκτρικό Megane με την έκδοση 60 kWh / 220 ίπποι για περίπου 120 χλμ. σε ποικιλίας διαδρομής (μικροί ελικοειδής περιφερειακοί δρόμοι, εθνικά δίκτυα, αστικά κέντρα). Η πρώτη εντύπωση έρχεται από το πολύ καλά ακουστικά μονωμένη καμπίνα. Το εσωτερικό μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε σαν ένα καταφύγιο γαλήνης και ησυχίας, προστατευμένο από όλους τους επιβλαβείς θορύβους.
Το φιλτράρισμα της ανάρτησης (συνήθως η αχίλλειος πτέρνα των EV) είναι άμεσα εντυπωσιακό (ρόλο εδώ η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) και εξίσου πολύ άμεσο το σύστημα διεύθυνσης με το ηλεκτρικό Megane να μην αποσταθεροποιείται .
Μη ξεχνάμε και χαμηλό κέντρο βάρους καθώς είναι κατά 9 εκ. μειωμένη η απόσταση από το έδαφος σε σύγκριση με ένα θερμικό Megane
Ζωντανό και με άμεση απόκριση, αυτό το Megane αποπνέει μια πραγματική απόλαυση στην οδήγηση, όχι μόνο στις ευθείες αλλά και στις στροφές.
Αυτά τα εκατό και πλέον χλμ. πίσω από το τιμόνι του Megane E-Tech Electric, ακόμα σε έκδοση προ-παραγωγής, μας επιτρέπει να δούμε ότι το αυτοκίνητο είναι μελετημένο με κάθε λεπτομέρεια. Ικανό και άνετο στο δρόμο, «χτυπά» δυνατά τους αντιπάλους του από την αρχή και θα μπορούσε να θέσει νέα ορόσημα μόλις βγει στην αγορά, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Παρά το γεγονός οι τιμές είναι άγνωστες μέχρι σήμερα, η βούληση των Γάλλων είναι να τοποθετηθεί τιμολογιακά κάτω από το Volkswagen ID. 3.
Το Megane E-Tech Electric έρχεται με επιλογή από δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου) που παράγονται από την κορεατική LG.
Η έκδοση με μπαταρία 40 kWh αποδίδει 130 ίππους / 96 kW και 250 Nm με αυτονομία 300 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP και η μεγαλύτερη με μπαταρία 60 kWh η απόδοση είναι 220 ίπποι / 160 kW και 300 Nm, αρκετά για να φτάσετε τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτ. με τελική τα 160 χλμ./ώρα .
Αυτό είναι λοιπόν το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Megane.
Ποιότητα, άνεση, συμπεριφορά που σε κερδίζει, gadget αλλά πάνω από όλα είναι αυτό. Το πως η Renault εκμεταλλεύτηκε όλη την εμπειρία της από τα 10 χρόνια κυκλοφορίας του Zoe σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που στόχος είναι να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία. Τα πρώτα συμπεράσματα αυτό δείχνουν με τη γαλλική κομψότητα να προβάλλει τεχνολογία αιχμής.