Με την τιμή της βενζίνης να έχει ξεφύγει, επιλέξαμε να κινηθούμε με το πετρελαιοκίνητο και ανανεωμένο Citroen C3 Aircross.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το μικρομεσαίο γαλλικό crossover φιλοξενείται στο γκαράζ του motori έχοντας το συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα κάτω από το εμπρός καπό του. Στην προκειμένη περίπτωση όμως υπάρχουν δυο βασικές διαφορές.
H πρώτη αφορά την ισχυρότερη εκδοχή του 1.5 BlueHDi με τους 120 ίππους (διατίθεται και με 110 ίππους). Η δεύτερη εντοπίζεται στο αυτόματο κιβώτιο EAΤ6 των 6 σχέσεων, καθώς υπάρχει και η επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου, επίσης 6 σχέσεων.
Απόδοση
Ο εν λόγω τετρακύλινδρος turbo πετρελαιοκινητήρας έχει λίγο τραχιά λειτουργία, όμως ο ήχος του σε καμία περίπτωση δε χαρακτηρίζεται ενοχλητικός, καθώς δε διαπερνά αισθητά την ηχομόνωση της καμπίνας. Έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, ενώ το «νεύρο» του γίνεται πιο έντονο μετά τις 1.750 σ.α.λ., καθώς τότε εμφανίζεται η πλούσια ροπή των 300 Nm. Κινεί με μπρίο το C3 Aircross, αλλά εννοείται ότι στόχος δεν είναι να βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,1 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.).
Το ταλέντο του 1.5 BlueHDi εντοπίζεται στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθώς ακόμα και μέσα στην πόλη δεν καταφέραμε να σπάσουμε το φράγμα των 6,3 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,0 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 132 γρ./χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6d). Σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, οδηγώντας με σύνεση, μπορεί να δεις ακόμα και μια μονάδα χαμηλότερα στη μέση κατανάλωση καυσίμου.
Χωρίς συμπλέκτη
Επιστέφουμε όμως στο αστικό περιβάλλον, όπου πραγματικά απολαύσαμε τη ξεκούραση που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, δεν κωλυσιεργεί στις αλλαγές σχέσεων, ενώ προσφέρει και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Η κλιμάκωση του αλλάζει όταν ο οδηγός πατήσει το κουμπί με την ένδειξη S, καθώς εκτελεί ψηλότερα τις αλλαγές, ενώ ταυτόχρονα η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση.
Οδηγώντας μέσα στην πόλη δεν εκτιμήσαμε μόνο το αυτόματο κιβώτιο για την άνεση του, τη ψηλή θέση οδήγησης που εξασφαλίζει καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά και τη μαλακή ανάρτηση, η οποία είναι γνήσιο τέκνο της Citroen. Η απορροφητικότητα της είναι ιδανική για τις άπειρες λακκούβες των ελληνικών δρόμων εξαφανίζοντας σχεδόν τις αναταράξεις.
Όταν κινηθείς όμως με πιο σβέλτους ρυθμούς σε δρόμο με στροφές θα αντιληφθείς ότι η ανάρτηση επιτρέπει λίγο πιο έντονες κλίσεις του αμαξώματος που δεν αγχώνουν όμως, αρκεί να μην το παρακάνεις. Το ελαφρύ τιμόνι βολεύει στις μανούβρες, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες η πληροφόρηση που παρέχει κρίνεται απλά ικανοποιητική. Αποτελεσματικά με το πρώτο «άγγιγμα» του πεντάλ είναι τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω.
Πιο κομψό
Πάμε τώρα να θυμηθούμε τις διακριτικές εξωτερικές αλλαγές στο ανανεωμένο C3 Aircross, το οποίο πλέον είναι κομψότερο, κυρίως στην όψη του. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι στάνταρ τεχνολογίας Led, παραμένουν δυο επιπέδων, όμως τα κάτω δεν είναι πια τετραγωνισμένα, αλλά στενόμακρα όπως τα επάνω. Επανασχεδιασμένος είναι ο προφυλακτήρας, ο οποίος ενσωματώνει στο κέντρο του μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα. Παρατηρήστε επίσης τη μάσκα, με το επιχρωμιωμένο της ένθετο να ξεκινάει από το έμβλημα της Citroen και να επεκτείνεται σε μεγαλύτερη απόσταση. Το προφίλ του φρεσκαρισμένου C3 Aircross αναδεικνύουν οι μαύρες ράγες οροφής, το μοτίβο στην πίσω κολόνα και το τονισμένο πλαστικό προστατευτικό στα τόξα των φτερών. Στο πίσω τμήμα εντοπίζουμε το νέο τρισδιάστατο εφέ στα φωτιστικά σώματα.
Πρωταγωνιστούν οι χώροι
Στα ενδότερα οι επεμβάσεις έγιναν με το «γάντι» και αφορούν κυρίως τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 9 ιντσών και το διαφορετικό σχήμα που απέκτησε το χειρόφρενο, δίπλα στο οποίο μεταφέρθηκαν για καλύτερη εργονομία οι δυο ποτηροθήκες.
Tα πλαστικά όλα παραμένουν σκληρά, αλλά δεν υπονομεύουν την ποιότητα των υλικών που έχουν αρκετά καλή συναρμογή. Κατά μήκος του ταμπλό υπάρχει ένα σκούρο μπλε διακοσμητικό ένθετο, ασορτί με τις πινελιές στα φαρδιά, αφράτα εμπρός καθίσματα Advanced Comfort που θυμίζουν πολυθρόνες. Αποδείχτηκαν για ακόμα μια φορά ξεκούραστα για το σώμα ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση, με καλή πλευρική στήριξη.
Στην πίσω σειρά καθισμάτων οι επιβάτες έχουν άφθονο «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή, αλλά και αρκετό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.604 χλστ.). Το σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο ευνοεί τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη. Το πορτμπαγκάζ έχει σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, φαρδύ άνοιγμα, διαθέτει ρυθμιζόμενο δάπεδο και προσφέρει από 410 έως 1.289 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Συμπέρασμα
Tο ανανεωμένο πετρελαιοκίνητο C3 Aircross των 120 ίππων απευθύνεται ξεκάθαρα σε όσους θέλουν να ταξιδεύουν και να κάνουν τα καθημερινά τους δρομολόγια χωρίς να ξοδεύουν μια περιουσία σε καύσιμο, σε όσους εκτιμούν την άνεση του αυτόματου κιβωτίου, σε όσους επιθυμούν απόδοση αλλά και επαρκή δύναμη, σε όσους έχουν ανάγκη μια ευρύχωρη καμπίνα και φυσικά σε όσους δε βάζουν σε δεύτερη μοίρα το στυλ.
Η τιμή του ανανεωμένου C3 Aircross με τον 1.5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο EAT 6, διαμορφώνεται στα 28.600 ευρώ.