Από πότε εισάγεται στη χώρα μας το Cupra ρωτά καλοντυμένος κύριος συνοδευόμενος από εξίσου πολύ σικάτη κυρία, που μόλις έχουν κατέβει από τελευταίας γενιάς SUV με σήμα το πιο γνωστό αστέρι.
Στη θέα λοιπόν της διαφορετικής σιλουέτας, του Cupra Formentor δηλαδή, η συζήτηση κύλησε ευχάριστα ενώ κατέληξε στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, σχολιάζοντας ο εν λόγω άκρως ενημερωμένος κύριος ότι τις ημέρες του εθνικού αγώνα ήταν με τους φίλους του στο Γαλαξίδι, απολαμβάνοντας την παρέα των Ogier, Tanak, Evans και των υπόλοιπων αστέρων του WRC.
Ράλλυ Ακρόπολις και να πως οι αγώνες αλλά και η πανέμορφη ελληνική φύση βρίσκονται και πάλι στο επίκεντρο.
Δείτε ακόμα
Ας γυρίσουμε όμως στο Formentor, το πρώτο μοντέλο της Cupra, μέλος της Seat, που ακολουθεί πορεία με μοντέλα τα οποία εστιάζουν στην πολυτέλεια και τους ισχυρούς κινητήρες.
Το Formentor από design φέρει το δικό του χαρακτήρα με την 6άγωνη μάσκα, τους προβολείς που εκτείνονται και στα φτερά, τα αεροδυναμικά βοηθήματα χαμηλά στα άκρα του αεραγωγού στον προφυλακτήρα, το μακρύ καπό με τις ακμές οι οποίες συνεχίζονται και στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου, τις μπάρες οροφής τονίζοντας τον crossover χαρακτήρα του, το «κόψιμο» της πίσω κολώνας, τη διακριτική αεροτομή προέκταση της οροφής, τα ενωμένα πίσω φώτα, ενώ δεν υπάρχει πουθενά η ονομασία του μοντέλου παρά μόνο τα logo της Cupra.
Πριν περάσουμε στο εσωτερικό να αναφέρουμε τις διαστάσεις του Formentor σε μήκος/πλάτος/ύψος με τους αριθμούς να «λένε» 4.450 χλστ./1.839 χλστ./1.520 χλστ. αντίστοιχα με 2.679 χλστ. μεταξόνιο, βάρος 1.437 κιλά με 450 λίτρα αποσκευών με στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης.
Να προσθέσουμε τα μαύρα προστατευτικά-διακοσμητικά περιμετρικά του αμαξώματος καθώς και τις 18 ιντσών όμορφες σχεδιαστικά ζάντες με ελαστικά 245/45.
Ανοίγοντας την πόρτα βρίσκεσαι σε ένα πολύ φροντισμένο περιβάλλον, καθαρά premium, στοχεύοντας σε αυτήν την κατηγορία όπου στην κορυφή βρίσκονται τα τρία γερμανικά brands. .
Γίνεται εμφανές πέρα από τη σχεδίαση, που αυτό είναι ζήτημα ενός εκάστου, το πόσο προσεγμένο είναι το εσωτερικό, η επιλογή των υλικών, η συναρμογή.
Και πως αλλιώς μπορείς να αντιμετωπίσεις τους αντιπάλους εάν δεν δώσεις προσοχή σε αυτά που σε ανεβάζουν κατηγορία.
Το ταμπλό, δύο επιπέδων, φιλοξενεί ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.25 ιντσών, και οθόνης αφής 12 ιντσών, με κλίση προς τον οδηγό, που καταργεί κάθε μπουτόν και διακόπτη καθώς όλες οι λειτουργίες όπως κλιματισμού, Hi-Fi, Bluetooth, navi, drive mode, γίνονται δια της αφής μέσω της οθόνης.
Να αναφέρουμε τα άνετα καθίσματα, τη σωστή θέση οδήγησης και το πολυλειτουργικό εργονομικό τιμόνι.
Το μηχανικό σύνολο είναι του ομίλου, στα 1.500 κ.εκ. turbo, βενζίνης, απόδοσης 150 ίππων με 250 Nm ροπής που στην έκδοση των φωτογραφιών συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο είναι μια ευχάριστη έκπληξη που έχει να κάνει από το πώς κινείται μέχρι το αθόρυβο σαλόνι.
Τα γόνατα ΜακΦέρσον για μπροστά και ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων για πίσω συμβάλλουν για την ασφαλή και φιλική συμπεριφορά στο δρόμο. Ελάχιστες κλίσεις, μαγικό χαλί οι αναρτήσεις, ενισχυμένα φρένα (312 χλστ. οι μπροστινοί δίσκοι, 272 χλστ. οι πίσω) ο καλύτερος βοηθός σε δύσκολες στιγμές, καθώς η απόκριση του κινητήρα και πως ανεβάζει στροφές για ένα αυτοκίνητο που δεν είναι για να βγάζει ο οδηγός το σπορτιφ ταπεραμέντο του, αλλά για να «καταπίνει» τα χλμ. χωρίς να γίνονται αντιληπτά σε οδηγό και επιβάτες, το σαφές σύστημα διεύθυνσης, η ησυχία στο εσωτερικό, η ποιότητα κύλισης, είναι πραγματικά όλο αυτό το πακέτο που σε κερδίζει.
Μέσα από αυτό έρχεται η ίδια εταιρία με την επένδυσή της καθώς γίνεται αντιληπτό ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό στον όμιλο Seat καθώς έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη.
Και αυτό γίνεται ξεκάθαρο με το που θα καθίσεις στο εσωτερικό και το βλέμμα σου θα ανατρέξει στο ταμπλό και στις άλλες λεπτομέρειες.
Δε θα μπορούσε να ήταν και αλλιώς όταν ο στόχος είναι η premium κατηγορία, που δεν είναι εύκολο να εισχωρήσεις εάν δεν έχεις τα απαραίτητα «όπλα», καθώς οι αγοραστές σε αυτήν την κατηγορία δεν δέχονται «εκπτώσεις».
Να προσθέσουμε και τις επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 204 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 8,9 δευτ. οι εκπομπές ρύπων σύμφωνα με το πρωτόκολλο 144 γρμ./χλμ. ενώ σε ο,τι αφορά την κατανάλωση το κομπιούτερ «σημείωσε» τα 8 λίτρα/100 χλμ.
Οι τιμές στο Cupra Formentor 1.5 TSI ξεκινούν από τα 29.790 ευρώ. Πριν πείτε ότι με αυτά τα χρήματα «αγοράζω» κάτι premium από το στάβλο των Audi, BMW, Mercedes (σε αυτά τα brands παίζει και η Cupra) και επειδή το brand Cupra είναι νέο αξίζει μια επιπλέον ματιά πριν αποφασίσετε. Εξάλλου δική σας είναι η επιλογή, δικά σας και τα χρήματα, εμείς απλώς ενημερώνουμε.