Έτυχε να βρεθούμε στην Αυστρία την περίοδο που η κυβέρνηση προχωρούσε σε καθολικό lockdown.
Τα πάντα κλειστά . Ξενοδοχεία, που δεν δέχονταν τουρίστες, (εμείς είχαμε ειδική επιστολή που μας επέτρεψαν την είσοδο) κλειστά κάθε είδους restaurants pizzeria, bar, cafe.
Oύτε έναν ωραίο καφέ δεν μπορέσαμε να απολαύσουμε, πέρα από κάτι έτοιμους πωλητές που όπως έπεσε ο καφές στο χάρτινο ποτηράκι, έτσι βρήκε στο επόμενo λεπτό τη θέση του στον κάδο απορριμμάτων .
Φυσικά δεν υπήρχε κατάστημα, boutique ή εμπορικό κέντρο ανοικτό πέρα από τα καταστήματα τροφίμων και τα super market.
Διαβάστε ακόμα
Επίσης σε καταστήματα μπορούσες να παραλάβεις τα εδέσματα που είχες παραγγείλει ηλεκτρονικά, τα οποία στα έφερναν έξω από το κατάστημα, σε χάρτινες συσκευασίες συνοδευόμενα απο οικολογικά μαχαιροπήρουνα.
Θλιβερή η εικόνα αυτή, αποτέλεσμα του ύπουλου ιού με την Αυστριακή κυβέρνηση να έχει θεσπίσει αυτό το καθολικό lockdown ώστε να ανοίξει» την περίοδο των Χριστουγέννων. H Αυστρία είναι ένας χειμερινός τουρισμός με τα πολλά χιονοδρομικά κέντρα (αν και σαν τα Ιταλικά χιονοδρομικά κέντρα στους Δολομίτες, δε βάζουμε τίποτα μπροστά τους) και συναυλίες. Η Φιλαρμονική της Βιέννης, κορυφαία του είδους, παραμονή Πρωτοχρονιάς δίνει συναυλία που θεωρείται κάτι μαγικό για τους φίλους της κλασικής μουσικής.
Σε αυτή την άδεια Αυστρία κινηθήκαμε με το πιο μικρό αμιγώς αλλά και πιο φτηνό από πλευράς τιμής ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εξαίρεση αποτελούν το Citroen Ami και το Opel Rocks-e, που στην ουσία είναι ακριβώς ίδια αυτοκίνητα, αλλάζουν μόνο τα σήματα.
Ο λόγος για το Dacia Spring, που μετά το Παρίσι και τη Βαρκελώνη είναι η τρίτη φορά που το οδηγούμε στους δρόμους της Ευρώπης.
Το Spring λοιπόν έρχεται στην Ευρώπη από την Κίνα με στόχο ένα φτηνό καθημερινό μέσο μετακίνησης, με 4 πόρτες και θέσεις για τέσσερις.
Δε ζητάς πολυτέλειες στο Spring , δεν είναι χτισμένο πάνω σε αυτήν τη φιλοσοφία.
Είναι κάτι σαν εργαλείο που οι σοφερίνες μόλις το οδηγήσουν θα το λατρέψουν.
Γιατί.
Είναι πανεύκολο στην οδήγηση.
Δεν τρομάζει με την επιτάχυνση καθώς έρχεται προοδευτικά και όχι απότομα μόλις πατήσεις το γκάζι, όπως συμβαίνει σε άλλες ηλεκτρικές περιπτώσεις
Έχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα που συμβάλει στο εύκολο παρκάρισμα, (υπάρχει η δυνατότητα και για κάμερα οπισθοπορείας) το τιμόνι είναι ελαφρύ, όπως γενικά και το συνολικό βάρος του, που βρίσκεται γύρο στον τόνο.
Είναι αθόρυβο και στη διάθεση του οδηγού υπάρχει οθόνη αφής 7 ιντσών με Bluetooth, πλοήγηση , ραδιόφωνο και όλες τις ενδείξεις για την κατανάλωση ρεύματος
Ο περιστροφικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, μίας σχέσης, αφήνει χώρο στην κεντρική κονσόλα ενώ το πόρτμπαγκαζ (290 λίτρα) χωράει όλα τα αγαθά από το super market, ενώ κάτω από το κάλυμμα βρίσκεται η ρεζέρβα.
Το Spring κάτω από το μπροστινό καπό φέρει ηλεκτροκινητήρα 33 kW και μπαταρία χωρητικότητας 27.4 kWh που φορτίζει και από οικιακό ρεύμα.
Η υποδοχή για το ρεύμα βρίσκεται στη μάσκα
Η αυτονομία είναι γύρω στα 295 χλμ. σε αστικό κύκλο και 225 χλμ όταν στον κύκλο οδήγησης υπάρχει και εκτεταμένη χρήση εθνικού δικτύου.
Φίλο της πόλης θα χαρακτηρίζαμε το Spring. Ένα εργαλείο μετακίνησης σε ύφος SUV με 151 χλστ. απόσταση από το έδαφος (οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 3.734 χλστ./1.529 χλστ.)
Έτσι πρέπει να το δεις, σαν εργαλείο ξεπερνώντας τα πλαστικά στο ταμπλό, την κάπως κοντή έδρα του καθίσματος .
Η Dacia ανέπτυξε με συγκεκριμένους στόχους το Spring καθώς σαν μάρκα υπηρετεί το Βest Value for Money (καλύτερη σχέση αξίας/τιμής) κάτι που αν το προσπερνούσε, το Spring θα κόστιζε χαλαρά τα διπλάσια ευρώ.
Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσει τις 50.000 από τον Μάρτιο που άνοιξε η πλατφόρμα των παραγγελιών, και το αυτοκίνητο δεν είναι διαθέσιμο, ακόμα, σε όλες τις αγορές της Ευρώπης.
Η επιτυχία είναι προδιαγεγραμμένη πάνω στην παράμετρο που είναι κατασκευασμένο. Μακριά από luxury, δερμάτινες επενδύσεις, ακριβά gadget, Hi-Fi πολλών Watts καθώς το Spring είναι για να σε πηγαίνει και να φέρνει από και προς το χώρο εργασίας χωρίς άγχος, με μόνη σκέψη ότι «ήρθε η ώρα για φόρτιση»
Στη χώρα μας αναμένεται εντός του πρώτου 3μήνου του νέου χρόνου χωρίς να έχουν γίνει γνωστές οι τιμές.
Μια ιδέα του τιμοκαταλόγου είναι ότι στις χώρες που ήδη διατίθεται όπως η Γαλλία, η βασική έκδοση αρχίζει από τα 16.990 ευρώ και η φουλ με όλο τον έξτρα εξοπλισμό (περισσότερο στο αισθητικό κομμάτι με διχρωμίες) φτάνει τα 18.400 ευρώ. Και η βασική έκδοση καλύπτει όσα θέλει ο σύγχρονος οδηγός (στάνταρ και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του οδηγού. Όμως θα σας συστήναμε να αλλάξετε τα ελαστικά μόλις το παραλάβετε. Εξάλλου η διάσταση είναι μικρή 165/70-14 ( άρα οικονομική) για καλύτερη οδική συμπεριφορά, καθώς όπως και να το κάνουμε τα brands των ελαστικών που χρόνια γνωρίζουμε έχουν την τεχνογνωσία για να κάνουν τη διαφορά και για τις μετακινήσεις εντός των τειχών.