Εντάξει, αρχικά είναι αυτό το χρώμα, το πρασινωπό, που τραβάει σαν μαγνήτης τα βλέμματα.
Αλλά αν το προσέξεις κάπως καλύτερα σε «σημεία» όπως οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων «μέσα» από τις ζάντες 19 ιντσών (ελαστικά 225/40 ειδικών προδιαγραφών), το Ford Performance χαμηλά στο σπόϊλερ κάτω από τη μάσκα, το logo ST στη μάσκα αλλά και στην πόρτα των αποσκευών, καθώς και τη διπλή εξάτμιση, με τα πιο έμπειρα μάτια να εστιάζουν στο αμάξωμα που έχει μικρότερη απόσταση από το έδαφος (152 χλστ. απόσταση) έναντι των άλλων Puma (166 χλστ. η απόσταση), ορθώς έχετε καταλάβει ότι πρόκειται για ένα άλλο Puma.
Aκριβώς, ο λόγος για το πιο ισχυρό (μέχρι στιγμής) Puma.
Έρχεται με το βραβευμένο 3κύλινδρο μοτέρ τεχνολογίας EcoBoost στα 1.500 κ.εκ. turbo με απόδοση 200 ίππων με ροπή 320 Nm από τις 2.500 σ.α.λ. που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
Δείτε ακόμα
Και μόλις πιέσεις το μπουτόν start/stop engine η παράσταση αρχίζει.
Ρυθμίζεις το Recaro καθώς και το τιμόνι στα μέτρα σου, «κινείς» τον επιλογέα προς την πρώτη ταχύτητα και ξεκινάς.
Πρώτη έκπληξη από το τιμόνι. Δύο μόνο στροφές από άκρη σε άκρη και να πω αλλάζεις κατεύθυνση στην πορεία σου.
Σε προκαλεί. Είναι και αυτά τα μπουτόν στο τιμόνι που αλλάζουν το πρόγραμμα οδήγησης και δε μπορείς να αντισταθείς.
Αναζητάς μέρη για να το στρίψεις, όμως να έχουν και μια σχέση με το ελληνικό motorsport καθώς η Ford έχει μεγάλη ιστορία στις ελληνικές Ειδικές Διαδρομές.
Και να πως σου περνάει από το μυαλό η «φιδίσια» διαδρομή στην Πάρνηθα (εκεί και οι φωτογραφίες).
Το δοξασμένο βουνό της Αττικής όπου η τελευταία «ανάβαση Πάρνηθας» έγινε το 1969.
Πω- πω τι δρόμος είναι αυτός, αλλά και τι αυτοκίνητο το Puma ST.
Aνεβαίνεις, «κόβεις» τις στροφές, πατάς ακόμα πιο βαθιά το πεντάλ του γκαζιού, ο κινητήρας με μπάσο ήχο σου ανεβάζει ακόμα πιο πολύ τη διάθεση καθώς αποκρίνεται χωρίς διαμαρτυρία. Το αυτοκίνητο «ακούει» τις εντολές του οδηγού με ακρίβεια, το συμπαγές πλαίσιο σε έχει μεταφέρει αλλού. Ξεχνάς εάν ξεκίνησες με καλά σημάδια τη μέρα σου ή όχι εάν νευρίασες από ένα μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο…
Τα ξεπερνάς με τη «μία» μόλις φτάσεις στην επόμενη στροφή που το Puma ST στρίβει σαν να βρίσκεται σε ράγες τρένου.
Γιατί έτσι στρίβει. Και μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα crossover, αλλά κάτι θα ξέρουν παραπάνω εκεί στη Βόρειο Βρετανία, στη Κούμπρια, στις εγκαταστάσεις της M-Sport που το Puma θα είναι το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι από το 2022.
Είναι και αυτός ο ήχος…
Αλλά αυτό το σύστημα διεύθυνσης σου «μιλάει» αλλιώς, με την τρομερή αίσθηση…
Πάνω-κάτω στην Πάρνηθα, όλο το ρεζερβουάρ «κάψαμε» εκεί διότι ήταν ο δρόμος που πέρα από τις μνήμες σε προδιαθέτει.
Γιατί η κατάβαση; Τι πρόκληση και αυτή…
Έχεις όμως «όπλα» στα χέρια σου και για την κατάβαση, τα φρένα.
Και η βόλτα δεν τελειώνει.
Στο Μετόχι, άλλη μια στροφή και πάλι φούλ γκάζι μέχρι την πρώτη δεξιά με τη διαφορετική μορφολογία εδάφους στο εσωτερικό της για να ακολουθήσει η αριστερή φουρκέτα, και να γκαζώσεις και πάλι στο φιδωτό στενό δρόμο που απλώνεται μπροστά σου, και να ευχαριστηθείς ακόμα μια φορά το Puma ST που σου βγάζει στο δρόμο όλο το σπορτιφ χαρακτήρα σου.
Αυτό έχει καταφέρει η Ford με το Puma ST. Εξάλλου σου δίνει το μήνυμα το Ford Performace που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος. Σαν να σε μυεί σε ένα κόσμο διαφορετικό. Και το έχει καταφέρει.
Η συνέχεια όμως μπορεί να είναι διαφορετική, επιλέγεις από το Drive Menu την επιλογή Eco για το υπόλοιπο της ημέρας, όπου αλλάζουν οι ενδείξεις στο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών και το Puma ST «ησυχάζει»…
Φυσικά να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι διαθέτει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα στον βασικό εξοπλισμό.
Puma ST όμως σημαίνει και επιδόσεις. Έτσι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 220 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 6.7 δευτ, και οι εκπομπές ρύπων σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLPT στα 155 γρμ/’χλμ.
Όσο για την κατανάλωση η μέση τιμή κυμάνθηκε στα 10.5 λίτρα/100, αλλά εάν σας ενδιαφέρει πρώτα απ’ όλα η κατανάλωση, σας προτείνουμε να δείτε ένα άλλο Puma από την οικογένεια του μοντέλου καθώς διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και με υβριδικό σύστημα. Όχι για κανένα άλλον λόγο, αλλά οδηγώντας το Puma ST το αυτοκίνητο «ζητάει» γκάζια, θέλει να πατάς το γκάζι…και όταν πατάς το γκάζι για να αποδώσει στο max αυτό που θέλει να προσφέρει στον οδηγό του και να νιώσει όλο αυτό που βρίσκεται πίσω από το Ford Perfomarnce, έ πρέπει να το πατάς …
Από τα ελάχιστα crossover με τόσο σπορ χαρακτήρα το Puma ST. Σου φτιάχνει την ημέρα όπως μας τόνισε και ένας φίλος των αγώνων με μεγάλη συλλογή αυτοκινήτων, που όταν του το δώσαμε για μια βόλτα «ξέχασε» να κατέβει. Τον «έκοψε» όμως το μάτι μας μετά από μερικές ημέρες σε μια αντιπροσωπεία Ford…
Οι τιμές ξεκινούν από τα 35.895 ευρώ.