Ολοκληρωμένος χαρακτήρας, αυτές τις δυο λέξεις θα χρησιμοποιούσαμε αν μας ζητούσαν μια συνοπτική περιγραφή του Kia Stonic που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Γιατί λέμε ότι έχει όλο «το πακέτο»; Διότι ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV (B-SUV στα ελληνικά !!!), ακολουθεί το «ρεύμα» του εξηλεκτρισμού και φοράει την πιο «αθλητική» περιβολή του. Ας γνωρίσουμε λοιπόν αυτό το τρίπτυχο.
Η κατηγορία στην οποία ανήκει το κορεάτικο μοντέλο γίνεται αντιληπτή από το μαύρο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, από τις ράγες οροφής και την απόσταση των 183 χλστ. που το χωρίζουν από το έδαφος.
Αμφίεση
Ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση η εξωτερική του εικόνα είναι πιο δυναμική, χάρη στη σπορτίφ έκδοση GT-Line. Η όψη του στέλνει κατευθείαν το «μήνυμα», με τον εμπρός προφυλακτήρα να έχει πιο επιθετική σχεδίαση, στη βάση του οποίου συναντάμε μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και προστατευτική ποδιά που ενσωματώνει τους προβολείς ομίχλης. Παρατηρήστε ακόμα την πιο «συνοφρυωμένη» μάσκα της έκδοσης GT-Line, η οποία πλαισιώνεται από τα εμπρός Full Led φωτιστικά σώματα.
Η ταυτότητα της σπορτίφ έκδοσης αναγράφεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών με το σχετικό λογότυπο. Διαφορετικός είναι και ο πίσω προφυλακτήρας με μεταλλικό διαχύτη. Το Stonic GT-Line πατάει σε ζάντες 17 ιντσών, οι οποίοι ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 205/55. Διχρωμία με το υπόλοιπο αμάξωμα σχηματίζει το μαύρο γυαλιστερό χρώμα στην οροφή, στις εμπρός κολόνες, στην αεροτομή και στους πλευρικούς καθρέπτες.
Στα εντός
Διακριτική είναι η παρουσία της έκδοσης GT-Line στο εσωτερικό του Stonic, καθώς περιορίζεται στο διακοσμητικό ένθετο-τύπου carbon-κατά μήκος του ταμπλό, στα μεταλλικά πεντάλ, στις νέες ταπετσαρίες των καθισμάτων και στο πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι με διάτρητο δέρμα και επίπεδη βάση, όπου τοποθετήθηκε το έμβλημα GT-Line.
Το υπόλοιπο σκηνικό παραμένει γνώριμο στα ενδότερα με ικανοποιητικούς χώρους και καλή εργονομία. Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά όμως η συναρμογή τους δείχνει στιβαρή περιορίζοντας το φόβο μελλοντικών τριγμών. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών, ενώ στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα από το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, βρίσκεται ενσωματωμένη μια οθόνη LCD 4,2 ιντσών.
Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 352 λίτρα και όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων 1.155 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο του δεν υπάρχει ρεζέρβα, καθώς έχει γίνει «κατάληψη». Εκεί βρίσκεται τοποθετημένη η μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt του ήπιου υβριδικού συστήματος, για την ύπαρξη του οποίου μας ενημερώνει και το σχετικό λογότυπο χαμηλά στις εμπρός πόρτες.
Αιχμηρό βέλος στη φαρέτρα
To ήπιο υβριδικό σύστημα υποστηρίζει μια πιο αποδοτική λειτουργία του turbo «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα (η μίζα/γεννήτρια μειώνει το φορτίο του κινητήρα εσωτερικής καύσης προσφέροντας πιο ομαλές, ταχύτερες εκκινήσεις, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2), ο οποίος αποδίδει 100 ίππους (4.500-6.000 σ.α.λ.) και 172 Nm ροπής (1.500-4.000 σ.α.λ.).
Αποδεκτές για τα δεδομένα χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις του με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 10,7 δευτ. και την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 183 χλμ./ώρα. Ο βενζινοκινητήρας γενικότερα διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία και μόνο σε υψηλότερες στροφές «δηλώνει» ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του. Σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 7,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,2-5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 128 γρ./χλμ.).
Βάζει μόνο του «νεκρά»
Ειδική μνεία αξίζει στο μηχανικό 6αρι κιβώτιο ηλεκτρονικού συμπλέκτη (iMT), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και αποσυνδέει προσωρινά τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης (χωρίς να αντιληφθείς το παραμικρό) όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού και του φρένου. Δηλαδή όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει», ώστε να μειώνεται ακόμα περισσότερο η κατανάλωση καυσίμου. Όταν συμβαίνει αυτό στην ενσωματωμένη οθόνη του πίνακα οργάνων εμφανίζεται η ένδειξη “Sailing”.
Η κλιμάκωση του κιβώτιου συμβάλει στη γραμμική λειτουργία του βενζινοκινητήρα, ενώ ο λεβιές του έχει μαλακή αίσθηση και απροβλημάτιστα κουμπώματα. Όταν από το Drive Mode επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχει επίσης το Eco και το Normal), η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη (εδώ αντιλαμβάνεσαι καλύτερα την έξτρα δύναμη που δίνει το ήπιο υβριδικό σύστημα), ενώ πιο μεστή είναι και η αίσθηση του τιμονιού, καθώς γίνεται πιο βαρύ και ακριβέστερο.
Στο δρόμο
Γενικότερα το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι γρήγορο με επαρκή πληροφόρηση, χωρίς όμως να αποτελεί σημείο αναφοράς. Αποτελεσματικά κρίνονται τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω. Παρότι η ανάρτηση στη GT-Line έκδοση δίνει την αίσθηση ότι είναι λίγο πιο σφιχτή δεν αντιδρά άτσαλα όταν οι τροχοί συναντούν λακκούβα, ενώ ταυτόχρονα συμβάλει ώστε το Stonic να παραμένει ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο, κολακεύοντας τη συνολική ποιότητα κύλισης.
Συνοψίζοντας
Το Stonic GT-Line έχει πιο άγρια αμφίεση που αρέσει στο νεανικό κοινό, είναι αποδοτικότερο χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα, συνεργάζεται με το «έξυπνο» μηχανικό κιβώτιο της Kia, δεν εμφανίζει υστέρηση δύναμης με τους 100 ίππους και ως crossover είναι μοδάτο από άποψης χώρων και ικανότητας σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές.
Το παραπάνω ολοκληρωμένο πακέτο κοστολογείται στα 20.990 ευρώ.