Η Hyundai πηγαίνει την έννοια Value For Money και στην κατηγορία των B-SUV, φέρνοντας μία νέα επιλογή που τα κάνει όλα και συμφέρει. Ο λόγος για το ολόφρεσκο Bayon που αποτελεί την Crossover εκδοχή του i20, και με πραγματικά χαμηλή τιμή, βάζει φωτιά στον ανταγωνισμό.
Περνάμε αρκετές ημέρες πίσω από το τιμόνι και το ψηφιακό καντράν του νέου Bayon με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.200κ.εκ. και απόδοσης 84 ίππων. Δεν καίει, πάει καλά και έχει μία πληρέστατη σουίτα συστημάτων. Πώς πηγαίνει όμως στον δρόμο;
Εξωτερικά ολοκαίνουργιο και μοντέρνο. Εσωτερικά ολόιδιο με το i20
Το νέο Bayon βασίζεται στην σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness», και είναι 2.5 εκ. μικρότερο από το Kona, 14 εκ. μεγαλύτερο από το i20 με την απόσταση από το έδαφος να αγγίζει τα 165χλστ. Τόσο το εμπρός μέρος με τα στενόμακρα LED φώτα ημέρας, όσο και τα μπούμερανγκ πίσω φώτα που ενώνονται με μία λεπτή κόκκινη γραμμή, είναι τα απόλυτα highlights του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση της καμπίνας έρχεται αυτούσια από το i20, με τις δύο οθόνες, τον κρυφό φωτισμό αλλά και τους καθαρούς χώρους να είναι τα κύρια χαρακτηριστικά. Η άνεση των χώρων που προσφέρει ( παρά το μικρό του μέγεθος ) αλλά και ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10.25 ιντσών κάνουν τον οδηγό να καταλάβει πόσο καλοφτιαγμένο αρχιτεκτονικά είναι, την ώρα που ο πραγματικά μεγάλος χώρος αποσκευών για την κατηγορία του, που αγγίζει τα 411 λίτρα, συναγωνίζεται πολύ μεγαλύτερα μοντέλα.
Δεν καίει τίποτα, ενώ έχει επιλογές για όλα τα γούστα
Οδηγήσαμε για πολλά χιλιόμετρα το Bayon με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα ο οποίος αποδίδει 84 ίππους και συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο σασμάν. Ένα σύνολο που προφανώς δεν στοχεύει στις επιδόσεις (0-100 σε 13.5 δευτ. και τελική τα 165χλμ./ώρα), αλλά στην οικονομία. Με μέση κατανάλωση στα 6.1 λίτρα/100χλμ. και καλή πυκνή κλιμάκωση κιβωτίου, όπου με ένα καλό κατέβασμα, υπάρχει η απαιτούμενη ζωηράδα και για την προσπέραση, την ώρα που θόρυβος από το μοτέρ δεν περνά στιγμή στην καμπίνα. Φυσικά υπάρχουν και turbo κινητήρες με 100 και 120 ίππους που μπορούν να συνδυαστούνε με 7άρι αυτόματο σασμάν.
Ένα καλοφτιαγμένο νέο μικρό SUV που δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τα μεγαλύτερα
Σε τρία χαρακτηριστικά μπορούμε να εστιάσουμε γύρω από την οδηγική συμπεριφορά του νέου Bayon. Εντυπωσιακά χαμηλός ο θόρυβος κύλισης που σε συνδυασμό με το ήσυχο μοτέρ προσφέρουν ηρεμία στην καμπίνα. Άνεση από τις πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις που φιλτράρουν όμορφα τις κακοτεχνίες και φυσικά σιγουριά από την σουίτα συστημάτων ασφαλείας που σε προειδοποιούν και βοηθούν για όλα. Σίγουρα η έλλειψη 4κίνησης αλλά και η όχι τόσο μεγάλη απόσταση από το έδαφος δεν αφήνουν ορέξεις για extreme off road διαδρομές, όμως η σιγουριά στο πάτημα του είναι αυτό που ψάχνει μία οικογένεια, σε ένα μοντέλο αντί του κλασικού hatchback.
Μία πολύ καλή εναλλακτική για μία οικογένεια που θέλει κάτι οικονομικό, καινούργιο και διαφορετικό από τα κλασικά hatchbacks.