Λένε ότι οι άνθρωποι πρέπει πάντα να λένε αντίο όταν αποχαιρετά ο ένας τον άλλον, καθώς ποτέ δε γνωρίζουν αν θα συναντηθούν ξανά.
Εμείς πάντως όταν επιστρέψαμε το Nissan Micra φροντίσαμε να του πούμε αντίο. Όχι επειδή είχαμε κάποιο προαίσθημα, αλλά επειδή η ιαπωνική εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι ο διάδοχος του Micra θα είναι ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο συμπαγών διαστάσεων με διαφορετικό όνομα.
Μέχρι να συμβεί όμως αυτό, το Micra δηλώνει δυναμικά την παρουσία του στην κατηγορία και μας συστήνει τη σπορτίφ του έκδοση ονόματι N-Sport. Πώς αναγνωρίζεις το Micra N-Sport; Αρχικά από το σχετικό λογότυπο που βρίσκεται στο πίσω δεξί τμήμα.
Έχει στυλ
Έπειτα από τις μαύρες γυαλιστερές πινελιές που υπάρχουν διάσπαρτες στο αμάξωμα. Αυτές εντοπίζονται στους εξωτερικούς καθρέπτες, στη μάσκα, στη βάση των προφυλακτήρων και των θυρών, ενώ ασορτί είναι και οι 17αρες ζάντες. Έτσι δημιουργείται μια όμορφη διχρωμία με το υπόλοιπο κόκκινο χρώμα του αμαξώματος, στο συγκεκριμένο Micra N-Sport των φωτογραφιών.
Υλικά που ξεχωρίζουν
To στίγμα της όμως δίνει και στο εσωτερικό του Micra η έκδοση N-Sport. Με μαύρη αλκαντάρα έχει επενδυθεί το ταμπλό, ενώ το πάνω τμήμα του εξακολουθεί να καλύπτεται με μαλακό πλαστικό, με αποτέλεσμα η ποιότητα των υλικών να αναβαθμίζεται σημαντικά. Λευκές ραφές υπάρχουν στο τιμόνι, στη βάση της κεντρικής κονσόλας, στο λεβιέ ταχυτήτων και στο χειρόφρενο, ενώ οι επιφάνειες αυτές είναι ντυμένες με μαύρο δέρμα.
Ένα υλικό που συνδυάζεται με αλκαντάρα στα εμπρός καθίσματα, τα οποία στις πλάτες τους έχουν διπλές κάθετες λευκές λωρίδες. Παρατηρήστε επίσης το λευκό περίγραμμα στους ακριανούς στρογγυλούς αεραγωγούς, το μπουτόν ενεργοποίησης/απενεργοποίησης του κινητήρα μπροστά από το χειρόφρενο, την ενσωματωμένη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 5 ιντσών στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ΝissanConnect.
Δε λείπει τίποτα
Σημειώστε ακόμα ότι ο πλούσιος εξοπλισμός της έκδοσης N-Sport περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων. Οι χώροι επαρκούν για 4 ενήλικες επιβάτες στην καμπίνα του Micra, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 300 λίτρων.
Κινητήρας
Κάτω από το εμπρός καπό δεν υπάρχει κάποιος νέος ισχυρότερος κινητήρας στην έκδοση N-Sport. Στο πόστο του παραμένει ο γνωστός «χιλιάρης» turbo βενζινοκινητήρας των 92 ίππων (5.000 σ.α.λ.) και 160 Nm ροπής (2.000-3.750 σ.α.λ.). Αν και τρικύλινδρος παραμένει πολιτισμένος, ενώ ηχητικά ίσως τον αναγνωρίσεις στο ρελαντί.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο έχει αραιή κλιμάκωση, αλλά δεν αφήνει το βενζινοκινητήρα να «κρεμάει». Από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου καταγράψαμε, χωρίς να το προσπαθήσουμε, 6,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 127 γρ./χλμ.). Οι επιδόσεις για τα δεδομένα χαρακτηρίζονται λογικές, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 178 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο
Το τιμόνι έχει επαρκή πληροφόρηση και δεν κουράζει στις μανούβρες μέσα στην πόλη με κύκλο στροφής 10 μ. Καλή, για τα δεδομένα πάντα, είναι η ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και η ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), αν και κάπως σκληρή, δε φάνηκε να «σκοντάφτει» απότομα στις πολλές λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Θα επιτρέψει κλίσεις του αμαξώματος σε στροφές, αλλά πάντα σε λογικά και ελεγχόμενα πλαίσια. Tα φρένα είναι αποτελεσματικά, με δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω.
Συνοψίζοντας
Είναι αρκετά νωρίς να χαρακτηρίσουμε το Micra «θύμα» της ηλεκτροκίνησης, καθώς στο κοντινό τουλάχιστον μέλλον θα συνεχίσει να προσφέρεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ σίγουρα το όνομά του έχει μακρά παράδοση στη γκάμα της Nissan. Η τιμή του Micra N-Sport ξεκινάει από 18.490 ευρώ.