Αρχικά να διευκρινίσουμε ότι δε σπάσαμε το lockdown, βρισκόμαστε στην Ελλάδα. Μη σας ξεγελάνε οι γερμανικές πινακίδες στο νέο Opel Mokka που είχαμε στη διάθεση μας.
Δύσκολοι καιροί, λόγω πανδημίας, για ταξίδια στο εξωτερικό. Αλλά όπως το ηλεκτρικό Mokka-e που το οδηγήσαμε στη χώρα μας επίσης με γερμανικές πινακίδες, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ, έτσι οδηγήσαμε στους ελληνικούς δρόμους τη βενζινοκίνητη έκδοση και μάλιστα την ισχυρότερη.
Talk of the town
Προτού όμως μιλούσε για το τι ακριβώς υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό του συγκεκριμένου Mokka, να σας εξηγήσουμε γιατί «δυσκολευτήκαμε» να κινηθούμε μαζί του. Διότι διαρκώς μας σταματούσαν οδηγοί και περαστικοί για να ρωτήσουν πληροφορίες για το «μυστηριώδες» αυτό Opel.
Πράγματι, το Mokka δεύτερης γενιάς είναι ίδιο μόνο στο όνομα, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Μάλλον ούτε στο όνομα, καθώς πλέον δεν υπάρχει το συνοδευτικό γράμμα “X”. Είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που εγκαινιάζει τη νέα μάσκα “Opel Vizor”, η οποία μέσα σε ένα ενιαίο μαύρο πλαίσιο εντάσσει τους προαιρετικούς εμπρός IntelliLux LED matrix προβολείς. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι επίσης τεχνολογίας Led και λεπτότερα.
Στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται το όνομα του Mokka με κεφαλαία γράμματα. Στην προκειμένη περίπτωση βλέπουμε το Mokka στη σπορτίφ του εξοπλιστική έκδοση, την GS Line. Ξεχωρίζει, χάρη στην κόκκινη λωρίδα στο επάνω τμήμα των πλευρικών γυάλινων επιφανειών και με τις ασορτί πινελιές στις δίχρωμες ζάντες των 18 ιντσών.
Παρατηρήστε επίσης τη διχρωμία που σχηματίζει με το λευκό αμάξωμα το μαύρο χρώμα στο εμπρός καπό, στην οροφή και στο ανανεωμένο λογότυπο της Opel. Παραμένει ένα αστικών προδιαγραφών SUV κάτι που αναδεικνύεται και από τη μείωση του μήκους, το οποίο πλέον βρίσκεται στα 4.151 χλστ.
Αγνώριστο
Στο εσωτερικό τώρα του νέου Mokka δε «φύσηξε» απλά φρέσκος αέρας. Μιλάμε για «τυφώνα» που σάρωσε τα πάντα και έτσι όλα χτίστηκαν από την αρχή. Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel στα ενδότερα ονομάζεται “Pure Panel”. Απαρτίζεται από δυο εφαπτόμενες και οριζόντια τοποθετημένες οθόνες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης αφής, μεγέθους 7-12 και 7-10 ιντσών, αντίστοιχα. Το «άρωμα» της έκδοσης GS Line αναδύεται μέσα από το κόκκινο διακοσμητικό υλικό στο ταμπλό, τα αλουμινένια πεντάλ και τα καθίσματα με τα κόκκινα ένθετα.
Σχετικά τώρα με την ποιότητα την υλικών. Το επάνω τμήμα του ταμπλό ντύνεται με ένα μαλακό σχετικά πλαστικό, ενώ τα υπόλοιπα χαμηλότερα είναι σκληρά, με τη συναρμογή τους να ικανοποιεί σε γενικές γραμμές.
Σαφώς βελτιωμένοι είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ειδικά για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.557 χλστ.). Το λίγο υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο ίσως όμως ενοχλεί το μεσαίο επιβάτη. Επαρκής είναι ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή. Θα θέλαμε επίσης το άνοιγμα των πίσω θυρών να είναι φαρδύτερο, ώστε η επιβίβαση και αποβίβαση να είναι πιο εύκολη. Το πορτμπαγκάζ διατηρήθηκε στα 350 λίτρα, έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης και μικρό βάθος, ενώ το άνοιγμα του είναι φαρδύ.
Δυνατό και αυτόματο
Όπως προαναφέραμε, στα χέρια μας είχαμε το ισχυρότερο βενζινοκίνητο Mokka. Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.2 λίτρων αποδίδει 130 ίππους (διατίθεται και με 100 ίππους), ενώ παράγει 230 Nm ροπής. Παρότι τρικύλινδρος κραδασμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι είναι ανύπαρκτοι. Μόνο όταν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Eco και Normal) η χροιά του κινητήρα γίνεται λίγο πιο έντονη. Ωστόσο απολαμβάνεις την αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, ενώ το τιμόνι αποκτά περισσότερο βάρος και πιο μεστή αίσθηση.
Το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων εκτελούσε γρήγορα και ομαλά τις αλλαγές των σχέσεων, ενώ paddles πίσω από τιμόνι επιτρέπουν και χειροκίνητη λειτουργία. Ο πίνακας των επιδόσεων, με το αυτόματο κιβώτιο, αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,2 δευτ., και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Αρκετά καλά νούμερα δηλαδή.
Οδηγώντας
Μέσα στην πόλη, όπου κινηθήκαμε κυρίως με το Mokka στη σύντομη συνύπαρξη μας, η μαλακή σχετικά ανάρτηση απέδειξε την απορροφητικότητα της στις λακκούβες, ανεβάζοντας τον πήχη της άνεσης. Η θέση οδήγησης έρχεται εύκολα στα μέτρα σου, προσφέρει καλή ορατότητα και ξεκούραση στο σώμα. Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMP, το νέο Mokka έχει καταφέρει να περιορίσει το βάρος του έως 120 κιλά και να αυξήσει την ακαμψία του. Η ποιότητα κύλισης λαμβάνει υψηλό βαθμό, όπως και η ηχομόνωση της καμπίνας.
Συνοψίζοντας
Το Mokka είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο όμορφα SUV, με πληρέστατη γκάμα, βελτιωμένο σε κάθε επίπεδο, ενώ αποτελεί την αυγή μιας νέας εποχής για την Opel. Με το βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, τους 130 ίππους και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο, η τιμή του στην εξοπλιστική έκδοση Elegance ξεκινάει από τα 22.800 ευρώ. Στην GS Line έκδοση με τον ίδιο βενζινοκινητήρα και το αυτόματο 8αρι κιβώτιο διαμορφώνεται στα 25.500 ευρώ.