Ένας διάσημος οίκος μόδας παρουσιάζει στη νέα του κολεξιόν ένα εντυπωσιακό φόρεμα, η γραμμή του οποίου γίνεται αμέσως το σήμα κατατεθέν της φίρμας. Κάθε γυναίκα που το φοράει ξεχωρίζει από μακριά για τη συγκεκριμένη της επιλογή, παρότι στο ρούχο δεν αναγράφεται πουθενά το brand name.
Η haute couture όμως πότε δεν ήταν προσιτή στην ένδυση, αλλά ούτε και στην αυτοκίνηση. Ένα αντίστοιχο παράδειγμα για τις μεταλλικές σιλουέτες των τετράτροχων μοντέλων αποτελούν τα coupe SUV, τα οποία μέχρι πρόσφατα υπήρχαν αποκλειστικά σε γκάμα premium εταιρειών.
Μαγνητίζει τα βλέμματα
Η Renault λοιπόν έρχεται να εκδημοκρατίσει το συγκεκριμένο τύπο αμαξώματος με το νέο Arkana (ωραίο και εύηχο όνομα, συμφωνείτε;). Στην αρχή μας πήρε λίγο χρόνο να συνηθίσουμε τα βλέμματα που καρφώνονταν πάνω μας, μέχρι που γίναμε και δακτυλοδεικτούμενοι.
Από το ρύγχος μέχρι τη μεσαία κολόνα το νέο Arkana δεν παρεκκλίνει από τους σχεδιαστικούς κανόνες της Renault. Έπειτα ξεκινάει το έντονο καμπυλωτό «σβήσιμο» της οροφής μέχρι το πίσω τμήμα, προσδίδοντας δυναμισμό και τα σπορ γονίδια ενός coupe.
Η πληθωρική και μυώδης σιλουέτα του είναι άκρως ελκυστική, με τις αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος να διαμορφώνονται στα 4.568 χλστ., 1.820 χλστ. και 1.576 χλστ. αντίστοιχα. Μισοφέγγαρο θυμίζουν οι full Led εμπρός προβολείς σε σχήμα “C”.
Παρόμοια δομή έχουν και τα πίσω, επίσης τεχνολογίας Led, φωτιστικά σώματα, τα οποία δημιουργούν μια γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ τους, με μια λεπτή λωρίδα στο κέντρο της οποίας δεσπόζει ο ρόμβος της Renault και από κάτω αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα το όνομα του μοντέλου.
Επιτρέψτε μας την έκφραση, αλλά τα «οπίσθια» του τα χαζεύαμε σε κάθε ευκαιρία, ενώ ο φωτογραφικός φακός του motori λάτρεψε το προφίλ του Arkana. H συγκεκριμένη μάλιστα κόκκινη απόχρωση πιστεύουμε ότι αναδεικνύει στο έπακρο τις ελκυστικές καμπύλες του. Καλογυαλισμένες οι 18αρες δίχρωμες ζάντες, προσθέτουν πόντους γοητείας.
Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Μόλις τώρα συνειδητοποιήσαμε ότι πλατιάσαμε υπερβολικά για την εξωτερική εικόνα, όμως τι να κάνουμε αφού ερωτευτήκαμε αυτό το «κορμί», κάτι που δε μας συμβαίνει συχνά.
Ας εισέλθουμε στο εσωτερικό για να δούμε αν θα συνεχιστεί ο ενθουσιασμός μας. Εδώ η Renault κινήθηκε στα γνωστά της σχεδιαστικά μονοπάτια, τα οποία έχουμε περπατήσει και μέσα από τα υπόλοιπα μοντέλα της.
Το πρώτο που θα σχολιάσουμε είναι η προσεγμένη ποιότητα, με μαλακό πλαστικό να «ντύνει» το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ χαμηλότερα η συναρμογή όλων των υλικών δείχνει αρκετά στιβαρή.
Παίξαμε λίγο αλλάζοντας χρώματα στον ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό που υπάρχει κατά μήκος του ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών. Ζεσταθήκαμε με τη θέρμανση του τιμονιού και του καθίσματος, το οποίο προφέρει καλή ορατότητα, έχει καλή πλευρική στήριξη, ενώ οι ηλεκτρικές του ρυθμίσεις σε βοηθούν να το «κουμπώσεις» με ακρίβεια στο σώμα σου.
Έπειτα περιηγηθήκαμε στο εύκολο μενού του συστήματος πολυμέσων και μας ικανοποίησε η απόκριση της αφής στη μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών, ενώ σειρά είχε η διαμόρφωση των ενδείξεων στην οθόνη 10,2 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων.
Περιμέναμε ότι η κλίση της οροφής θα «έκλεβε» από το διαθέσιμο «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αλλά διαψευστήκαμε, καθώς περιορίστηκε, αλλά όχι σημαντικά. Παράπονο δύσκολο θα ακούσεις από τους πίσω επιβάτες και για το διαθέσιμο χώρο των ποδιών τους (μεταξόνιο 2.720 χλστ.). Το κεντρικό δάπεδο είναι λίγο υπερυψωμένο, χωρίς να ενοχλεί όμως τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη, ο οποίος κάθεται λίγο πιο ψηλά, σε σύγκριση με τους δυο ακριανούς.
Το πορτμπαγκάζ θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας προσφέροντας 513 λίτρα και 1.269 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Βέβαια το κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών είναι λίγο ψηλό, αλλά έχει φαρδύ άνοιγμα και διπλό πάτο, στο βάθος του οποίου βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης (σαφώς προτιμότερη από το κιτ επισκευής ελαστικού).
Υβριδικό με 140 ίππους
Στη φαρέτρα του νέου Arkana υπάρχει αποκλειστικά υβριδική τεχνολογία. Στην προκειμένη περίπτωση οδηγούμε την έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 12V. Συνδυάζεται με το γνωστό άμεσου ψεκασμού turbo τετρακύλινδρο TCe βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων, ο οποίος παράγει 140 ίππους (4.500-6.000 σ.α.λ.) και 260 Nm ροπής (1.750-3.500 σ.α.λ.).
Ο κινητήρας ανεβάζει γραμμικά ρυθμούς, ενώ γίνεται πιο πρόθυμος όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, καθώς η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη. Συνεργάζεται με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων EDC που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων. Εκτελεί ομαλά τις αλλαγές των σχέσεων και μόνο στα απότομα βυθίσματα του γκαζιού ο ήχος που παράγει αυξάνεται κάπως. Φυσικά κάνει και πιο ξεκούραστες τις διαδρομές εντός της πόλης.
Για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 9,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα είναι 205 χλμ./ώρα. Η μπαταρία φορτίζει κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, λειτουργώντας υποβοηθητικά και παρέχοντας πρόσθετη δύναμη στον κινητήρα κατά τη φάση της εκκίνησης και της επιτάχυνσης.
Παράλληλα μειώνει τις εκπομπές CO2 (134 γρ./χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Εuro6 D-Full) και την κατανάλωση καυσίμου. Εμείς καταγράψαμε 8,5 λίτρα100 χλμ., όμως με το πρόγραμμα οδήγησης Ecο πετυχαίνεις εύκολα μια μονάδα χαμηλότερα, αλλά η απόκριση στο γκάζι εξασθενεί λίγο.
Στο δρόμο
Το τιμόνι με την παχιά και χορταστική στην αφή στεφάνη γίνεται πιο επικοινωνιακό με το πρόγραμμα οδήγησης Sport, ενώ σε κάθε περίπτωση έχει σωστό βάρος και ακρίβεια. Η κλίση που έχει το πίσω παρμπρίζ και οι στενές πίσω κολόνες περιορίζουν λίγο την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω.
O όγκος και το ύψος (200 χλστ. απόσταση από το έδαφος) του αμαξώματος είναι λογικό να φαίνονται στις στροφές, όμως το Arkana δε γέρνει έντονα και σε καμία περίπτωση δεν είναι «πλαδαρό». Βοηθάει και η κάπως σφιχτή του ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέροσν μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που προσδίδει έναν πιο σπορ οδηγικό τόνο, ενώ την αντιλαμβάνεσαι κυρίως σε βαθύτερες λακκούβες, χωρίς να επηρεάζει την άνεση.
Στον αυτοκινητόδρομο το Arkana ξεδιπλώνει την καλή ποιότητα κύλισης, τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και τη σταθερότητα του, τα οποία όλα μαζί δημιουργούν ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Σε αυτό συμβάλουν και τα αποτελεσματικά φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.
Συμπέρασμα
Το νέο Arkana είναι η νέα εναλλακτική σχεδιαστική πρόταση στα SUV, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το διαφορετικό είναι και ακριβό, καθώς με το ήπιο υβριδικό σύστημα στην εξοπλιστική έκδοση Expression η τιμή του διαμορφώνεται στα 25.290 ευρώ. Αντίστοιχος τύπος αμαξώματος από premium εταιρεία ανεβάζει αρκετά πιο ψηλά το κασέ.