Στη ζωή πρέπει πάντα να έχεις εναλλακτικές, ώστε να μη βρεθείς ποτέ σε αδιέξοδα. Παρότι έχει αρχίσει η δύση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, σίγουρα αργεί αρκετά ακόμα η μέρα που θα σβηστούν εντελώς από το χάρτη της αυτοκίνησης. Η ανάγκη όμως για εναλλακτικές μορφές ενέργειες είναι επιτακτική.
Για το λόγο αυτό η Renault προσφέρει το Captur 1.0 TCe LPG. Ο λόγος για την έκδοση που καταναλώνει εκτός από βενζίνη και υγραέριο κίνησης (LPG), χάρη στο εργοστασιακό σύστημα της Renault.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν τη διαδρομή μαζί του, καθώς με συνδυαστική αυτονομία πάνω από 1.200 χλμ. έχουμε δρόμο να διανύσουμε.
Πού διαφοροποιείται;
Υπενθυμίζουμε ότι το Captur έχει στη φαρέτρα του τον επίζηλο τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021» για την Ελλάδα.
Από σχεδιαστικής πλευράς όσο και να ψάξετε δε θα βρείτε κάποια ειδοποιό διαφορά που να προδίδει το διπλό καύσιμο, με το οποίο κινείται το γαλλικό crossover. Θα πρέπει να ανοίξετε το πορτμπαγκάζ για να δείτε ότι στο διαμέρισμα της ρεζέρβας έχει κάνει «κατάληψη» η δεξαμενή αποθήκευσης του υγραερίου κίνησης, χωρητικότητας 40 λίτρων.
Το «μυστικό» του κρύβεται επίσης πίσω από την τάπα για την πλήρωση καυσίμου, καθώς εκεί υπάρχουν δυο στόμια. Ένα για το υγραέριο κίνησης και ένα για τη βενζίνη. Καμιά αλλαγή δεν υπάρχει ούτε στο εσωτερικό του Captur.
Μοναδική εξαίρεση η στρογγυλή ένδειξη για τη στάθμη του υγραερίου κίνησης που βρίσκεται χαμηλά, στην αριστερή πλευρά του οδηγού.
Οικονομία-δίκτυο ανεφοδιασμού
Το υγραέριο κίνησης εξακολουθεί να είναι το φθηνότερο καύσιμο στη χώρα μας. Τη στιγμή που γράφονται αυτές εδώ οι γραμμές η τιμή του διαμορφώνεται στα 0,868 ευρώ/λίτρο. Παράλληλα η βενζίνη (95 οκτανίων) κοστίζει 1,681 ευρώ/λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης 1,391 ευρώ/λίτρο. Η μέση κατανάλωση υγραερίου κίνησης που καταγράψαμε ήταν κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ.
Ένα ακόμα θετικό του υγραερίου κίνησης είναι ότι υπάρχει ικανοποιητικό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού. Σε όλη την Ελλάδα 782 πρατήρια προσφέρουν και υγραέριο κίνησης. Το προνόμιο αυτό δυστυχώς δεν το έχει μια άλλη εναλλακτική μορφή ενέργειας στην Ελλάδα, το φυσικό αέριο κίνησης (CNG). Προς το παρόν το δίκτυο του παραμένει περιορισμένο. Παρά το γεγονός ότι και αυτό προσφέρει οικονομία κίνησης, ενώ πολλά νέα μοντέλα έρχονται με εργοστασιακό εξοπλισμό φυσικού αερίου.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε επίσης ότι τα μοντέλα της αγοράς που προσφέρονται και με φυσικό αέριο η εναλλαγή στη βενζίνη γίνεται αυτόματα όταν εξαντληθεί το απόθεμα. To Captur όμως επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει χειροκίνητα, ανά πάσα στιγμή, ποιο από τα δυο καύσιμα θέλει να χρησιμοποιήσει. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός ενσωματωμένου κουμπιού στη στρογγυλή ένδειξη για τη στάθμη του υγραερίου κίνησης που προαναφέραμε.
Βενζινοκινητήρας
Πάμε τώρα να «μιλήσουμε» για το βενζινοκινητήρα που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του Captur. O λόγος για το «χιλιάρη» TCe, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους (5.000 σ.α.λ.) και 170 Nm ροπής (2.000 σ.α.λ.). Η τρικύλινδρη φύση του προδίδεται με ένα αρκετά ελαφρύ «γουργουρητό», το οποίο δεν ενοχλεί, ενώ οι κραδασμοί λάμπουν με την απουσία τους. Από πλευράς επιδόσεων η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται εντός 13,3 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 173 χλμ./ώρα.
Έχει γραμμική λειτουργία και θετικό τράβηγμα από χαμηλά, το οποίο εξασθενεί κάπως όταν πατήσεις το διακόπτη με την ένδειξη ECO. Ενδείκνυται για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Χωρίς να το έχουμε ενεργοποιημένο καταγράψαμε κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση βενζίνης (εκπομπές C02 122 γρ./χλμ.). Σημειώστε ότι το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα 48 λίτρων.
Ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο έχει αραιή κλιμάκωση, ενώ μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο επιλογέας είναι ψηλά τοποθετημένος, βολεύοντας το δεξί χέρι, ενώ τα κουμπώματα του έχουν μέτρια αίσθηση.
Στο δρόμο
Με απουσία τετρακίνησης και απόσταση αμαξώματος 210 χλστ. από το έδαφος το Captur δε θα ρισκάρει σε απαιτητικές off-road διαδρομές, όπως άλλωστε τα περισσότερα σύγχρονα crossover. Θα σε πάνε όμως μέχρι να αρχίσει να διαμαρτύρεται ο μπροστινός άξονας.
Τα φρένα σε πείθουν για την αποτελεσματικότητα τους, παρότι μόνο μπροστά έχουν τοποθετηθεί αεριζόμενοι δίσκοι, ενώ πίσω ταμπούρα. Το τιμόνι είναι γρήγορο και ελαφρύ, ενώ το επίπεδο πληροφόρησης που παρέχει δεν ενθουσιάζει, αλλά ούτε και απογοητεύει. Η ανάρτηση, παρότι δεν είναι ιδιαιτέρα μαλακή, δεν επιτρέπει στις λακκούβες να δημιουργούν έντονες αναταράξεις και καταφέρνει να περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Γενικότερα η ποιότητα κύλισης του Captur είναι προσεγμένη, με επίκεντρο την άνεση.
Εσωτερικό
Το σκηνικό στα ενδότερα παραμένει γνώριμο, όπως και η καλή ποιότητα των υλικών με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το επάνω τμήμα του ταμπλό. Στην οθόνη του πίνακα οργάνων υπάρχει ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη χρήση βενζίνης ή υγραερίου κίνησης, ενώ προβάλλονται και οι αντίστοιχες καταναλώσεις καυσίμου. Κάθετα τοποθετημένη η κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών, σε σχήμα tablet, του συστήματος πολυμέσων EASY LINK. Ακριβώς από κάτω της υπάρχουν στρογγυλά περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού.
Χώροι
Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.639 χλστ.), ενώ επαρκής είναι ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Πρακτικότητα και αύρα πολυχρηστικού μοντέλου έρχεται από τα συρόμενα, ενιαία όμως, πίσω έδρανα των καθισμάτων σε μια διαδρομή έως και 16 εκ., ανάλογα με τις ανάγκες για μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ (από 422 έως 536 λίτρα) ή για ευρυχωρία των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, διπλό δάπεδο και επαρκές βάθος.
Συνοψίζοντας
Το Captur διπλού καυσίμου απευθύνεται σε όσους θέλουν να διανύουν πολλά χλμ. με οικονομικό τρόπο. Ταυτόχρονα διατηρεί όλα τα θετικά του χαρακτηριστικά (κομψή σχεδίαση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, χώροι) που του εξασφάλισαν τον επίζηλο τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021» για την Ελλάδα. Στην εξοπλιστική έκδοση Expression το Captur 1.0 TCe LPG ξεκινάει από τα 19.830 ευρώ.