«Προσιτά γκάζια», αυτός ήταν ο τίτλος που είχαμε επιλέξει όταν οδηγήσαμε το κορυφαίο Hyundai i20 N.
Για να κρατήσεις τα «ινία» των 204 ίππων του δε χρειάζεσαι μια περιουσία, ωστόσο τα 26.490 ευρώ είναι σίγουρα ένα σεβαστό ποσό.
Το κορεάτικο μοντέλο όμως μπορεί να μεταφέρει την «αύρα» της ισχυρότερης έκδοσης Ν και σε άλλους πιο «ταπεινούς» κινητήρες της γκάμας του. Ο λόγος για τη σπορτίφ έκδοση Ν Line του i20, η οποία στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα 120 ίππων.
Στολή για δράση
Το «πατρόν» για το «κοστούμι» του i20 N Line προέρχεται από το σαφώς πιο άγριο εμφανισιακά i20 Ν. Η όψη του ξεχωρίζει χάρη στον προφυλακτήρα με την επιθετικότερη σχεδίαση, το μοτίβο που θυμίζει καρό σημαία στην ανάγλυφη μάσκα, τα μαύρα πλευρικά μαρσπιέ, τις δίχρωμες 17αρες ζάντες, το τριγωνικό φως ομίχλης που ενσωματώνεται στον πιο αεροδυναμικό πίσω προφυλακτήρα και τη διπλή επιχρωμιωμένη εξάτμιση.
Προαιρετική είναι η διχρωμία που σχηματίζει με το υπόλοιπο αμάξωμα η μαύρη οροφή, ενώ ασορτί είναι οι εμπρός κολόνες και οι πλευρικοί καθρέπτες. Ίσως να εντοπίσατε το λογότυπο N Line που έχει «καρφιτσωθεί» στη μάσκα και στα εμπρός φτερά. Οι αναλογίες του i20 N Line διαφοροποιούνται ελάχιστα με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να διαμορφώνοντα στα 4.675 χλστ., 1.775 χλστ. και 1.455 χλστ. αντίστοιχα.
Στα εντός
Αισθητή κάνει την παρουσία της η έκδοση N Line και στο εσωτερικό του i20. Σημείο αναφοράς αποτελεί σίγουρα το δερμάτινο τιμόνι με τη παχιά στεφάνη, στη βάση του οποίου συναντάμε το γράμμα Ν, όπως επίσης στο λεβιέ ταχυτήτων. Tη μουντάδα των μαύρων πλαστικών σπάνε οι κόκκινες πινελιές στους αεραγωγούς, στους διακόπτες του κλιματισμού και στα πάνελ των θυρών. Παρατηρήστε επίσης τα αλουμινένια πεντάλ, τις διπλές κόκκινες ραφές στα καθίσματα, στο τιμόνι, στο χειρόφρενο και στο λεβιέ ταχυτήτων.
Το «παρών» δίνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και διαμορφώσιμες ενδείξεις, ενώ εφάπτεται με την κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών. Τα εμπρός καθίσματα έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη για το σώμα και κάθετες διακοσμητικές κόκκινες λωρίδες στις πλάτες τους. Τα πλαστικά όλα παραμένουν σκληρά στην αφή, αλλά έχουν προσεγμένη συναρμογή. Μας άρεσε ο ατμοσφαιρικός κρυφός μπλε φωτισμός στα πάνελ των θυρών και στα πόδια των εμπρός επιβατών, κατά τη διάρκεια των νυχτερινών μας διαδρομών.
Υβριδικό με 120 ίππους
H χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει μειωθεί από τα 352 στα 262 λίτρα, καθώς κάτω από το δάπεδο του βρίσκεται η μπαταρία του ήπιου υβριδικού συστήματος. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι ο turbo βενζινοκινητήρας T-GDI του 1.0 λίτρου συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο τον υποβοηθά στο έργο του και τον κάνει πιο αποδοτικό. Παράλληλα συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου (καταγράψαμε 7,3 λίτρα/100 χλμ.) και στον περιορισμό των εκπομπών C02.
Μια μίζα-γεννήτρια MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) ανακτά την κινητική ενέργεια κατά τη διάρκεια της πέδησης, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στη μπαταρία 48V για μετέπειτα χρήση.
Ο βενζινοκινητήρας τώρα, παρότι τρικύλινδρος, αγνοεί τις λέξεις κραδασμοί, τραχιά λειτουργία και επιπλέον θόρυβος. Είναι αρκετά πολιτισμένος με γραμμική λειτουργία και όπως προαναφέραμε αποδίδει 120 ίππους (διατίθεται και με 100 ίππους), ενώ η ροπή των 200 Nm εμφανίζεται από τις 1.500 σ.α.λ.
Συνεργάζεται με το γνωστό 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (προαιρετικό το αυτόματο 7 σχέσεων) ηλεκτρονικού συμπλέκτη iMT (Intelligent Manual Transmission), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και αποσυνδέει προσωρινά τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης (χωρίς να αντιληφθείς το παραμικρό) όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού και του φρένου. Δηλαδή όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει», ώστε να μειώνεται ακόμα περισσότερο η κατανάλωση καυσίμου.
Οδηγώντας
Το εν λόγω μηχανικό κιβώτιο έχει αρκετά σφιχτή κλιμάκωση, διατηρώντας το βενζινοκινητήρα διαρκώς ψυχωμένο και δεν τον αφήνει να «κρεμάσει» σε κανένα εύρος λειτουργίας του. Η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση όταν επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport, μειώνεται λίγο στο Eco, ενώ ενδιάμεση λύση αποτελεί το Comfort.
Οι επιδόσεις σίγουρα δεν είναι εφάμιλλες με του i20 Ν, αλλά ικανοποιούν για τα δεδομένα, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,1 δευτ. και με τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Αυτό όμως που μας έφτιαχνε το κέφι και μας έχει λείψει με τα διαρκώς αυξανόμενα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που οδηγούμε, ήταν ο μπάσος ήχος που παράγει η εξάτμιση, ο οποίος μας έδινε το τέμπο για πιο ζωηρή οδήγηση, χωρίς να ενοχλεί τα αφτιά μας.
Στην έκδοση Ν Line η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση, χωρίς όμως να θυσιάζεται η άνεση, με εξαίρεση όταν περάσεις απρόσεκτα κάποια από τις αμέτρητες βαθιές λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Επίσης μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος όταν μπαίνεις λίγο πιο «πατημένος» σε μια στροφή.
Στον αυτοκινητόδρομο το νέο i20 ξεδιπλώνει την ποιοτική του κύλιση, είναι σταθερό διατηρώντας την πρόσφυση ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ διαπιστώνεις την ικανοποιητική ηχομόνωση της καμπίνας. Τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω) δε μας αγχώσανε σε καμία κατάσταση, καθώς είναι αποτελεσματικά και δυνατά. Πιο μεστό σε πληροφόρηση είναι το τιμόνι, το οποίο έχει ζυγίζει σωστά το βάρος του.
Συμπέρασμα
Το i20 N Line απευθύνεται σε όσους αναζητούν μια λιγότερο «πικάντικη» και πιο προσιτή πρόταση από αυτή του κορυφαίου i20 N. Έχει σπορ αμφίεση που δεν είναι κραυγαλέα, πιο νεανικό εσωτερικό, διατηρεί τα προνόμια του ήπιου υβριδικού συστήματος και παρότι δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο οι 120 ίπποι του χαρακτηρίζονται γενναίοι. Η τιμή του διαμορφώνεται στα 20.790 ευρώ.