Είχαμε την πρώτη -σύντομη-επαφή επί ελληνικού εδάφους με το πολυαναμενόμενο μικρομεσαίο SUV της Toyota, το Yaris Cross το οποίο θα είχε λανσαριστεί εδώ και καιρό στη χώρα μας, αν δεν υπήρχε το πρόβλημα έλλειψης ημιαγωγών (τσιπ) που καθυστερεί τις παραδόσεις των αυτοκινήτων.
Παρατηρώντας το από μπροστά η προσέγγιση είναι συντηρητική, ειδικά αν έχεις στο μυαλό σου την ευρηματική – δραματοποιημένη σχεδίαση των Yaris – Corolla
Διαβάστε ακόμα
Να σημειωθεί ότι το Yaris Cross είναι εντελώς νέο μοντέλο και όχι «προέκταση» του Yaris. Από το πλάι οι γραμμές είναι απέριττες, ξεχωρίζει η φάσα «Yaris Cross» στον πίσω μαρσπιέ. Από πίσω η σχεδίαση είναι αυτή του RAV υπό κλίμακα. To μήκος του στα 4.2 μ είναι 20 εκ. μεγαλύτερο από του απλού Yaris, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 400 λίτρα (397 για την ακρίβεια) . Ρυθμίσαμε το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μας και δοκιμάσαμε τους χώρους πίσω. Χωρέσαμε μεν αλλά δεν είχαμε ιδιαίτερο χώρο, ενώ και το μπες – βγες θέλει τρόπο.
Tο εσωτερικό είναι οικείο σε όσους έχουν οδηγήσει Yaris. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη 9 ιντσών. Το λογισμικό είναι εύκολο στη χρήση. Το αυτοκίνητο των φωτογραφιών μας είχε την πολύ χρήσιμη ασύρματη φόρτιση για το κινητό, το οποίο είναι ένα gadget που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο με τα smartphone που πλέον αποτελού προέκταση του εαυτού μας…
Το κιβώτιο τύπου CVT είναι στάνταρ στις υβριδικές εκδόσεις με το μοτερ 1.5 απόδοσης 116 ίππων, με ροπή 210 Nm.
Οδηγώντας το Yaris Cross Hybrid είναι ξεκάθαρο το οικογενειακό του σετάρισμα.
Να πούμε την αλήθεια, περιμέναμε λίγο πιο άνετη ανάρτηση. Σε κερδίζει η ποιότητα κύλισης και η έλλειψη θορύβων, ο θερμικός κινητήρας είναι σχεδόν πάντα σβηστός! Ειδικά εντός πόλης η οδήγησή του είναι τόσο απλή, που γίνεται αγχολυτική. Tο βάρος φτάνει τα 1.200 κιλα, αυξημένο κατά 60 κιλα σε σχέση με το Yaris. Η δύναμη των 116 ίππων και κυρίως η ροπή των 210 Nm επαρκούν για ένα ασφαλές προσπέρασμα, άνετα το πραγματοποιείς ακόμη και σε ανηφόρα με όλη την οικογένεια μέσα, συν τις αποσκευές.
Εν κατακλείδι και αφήνοντας περιθώριο για εκτενή οδήγηση. Αν ψάχνεις δεύτερο αυτοκίνητο για την πόλη μείνε στο Yaris. Αν όμως θες SUV και το CHR σου φαίνεται κάπως «διαστημικό», τότε το Cross είναι η λύση που έψαχνες. Είμαστε σίγουροι πως οδηγήσαμε το επόμενο best seller της ελληνικής αγοράς.
Πριν αναφέρουμε την τιμή να προσθέσουμε τις επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 170 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση 0-100 είναι 11,2 δευτ. οι ρύποι 98 γρ./χλμ. που σημαίνει ελεύθερη κυκλοφορία στον Δακτύλιο, ενώ οι τιμή της μέσης κατανάλωσης κυμάνθηκε στα 5,2 λίτρα/100 χλμ. οι τιμές σε αυτήν την έκδοση ξεκινούν από τα 20.320 ευρώ.